Zou ik mijn helm kunnen ruilen??

ConQuestador

MF'er
15 mrt 2008
50
0
23 april heb ik bij motoport een Shark RSI Titan gekocht:
helmenzo2ah1.jpg


Nu, 2 maand later heb ik mijn rijbewijs en wil ik "echt" gaan rijden. Echter wordt ik steeds minder tevreden over de helm. In eerste instantie werd ik gek van het geruis, toen alpine oorpluggen gekocht, maar nogsteeds is het lawaai bij 120 km/u op de les cb500 oorverdovend. Boven de 80 hoor ik die motor niet meer, alleen nog maar geruis. Dat vind ik opzich al erg zat, maar vandaag (bij het afrijden notabene) werd het nog erger: ik reed met 120 tegen de wind in, checkte mijn dode hoek, en mijn vizier vloog open. Later gebeurde dit nog een keer!

Ik vind dit nogal veel nadelen voor een nieuwe helm van 330 euro. Zou ik terug kunnen gaan naar Motoport om te klagen en te ruilen, of doen ze zoiets beslist niet??
 
Als je vizier openklapt bij 120 km/u of meer dan lijkt mij dat de vizier-bevestiging niet helemaal goed werkt...Je hebt daar gewoon fabrieksgarantie op, dus kan je vragen of ze het vizier of het mechanisme willen vervangen. Ruilen zal wel moeilijker worden
 
Moet je dus niet hier vragen, maar bij de zaak waar je hem gekocht hebt eejjj...
Wij geven hier geen garantie... :P
 
Als je vizier openklapt bij 120 km/u of meer dan lijkt mij dat de vizier-bevestiging niet helemaal goed werkt...Je hebt daar gewoon fabrieksgarantie op, dus kan je vragen of ze het vizier of het mechanisme willen vervangen. Ruilen zal wel moeilijker worden

Inderdaad. Ik heb zelf ook een Shark met hetzelfde systeem als de TS. Bij mij vliegt het vizier écht niet open en dat hoort ook niet. Maakt niet uit wat voor helm je dan hebt.

Dat je je motor niet meer hoort, ligt natuurlijk ook aan wat voor motor je hebt en hoeveel lawaai hij maakt. Met mijn helm (RSFi 2 smoke) hoor ik in ieder geval wel mijn motor, maar die heeft een open demper...
 
Dat geruis heeft ook veel te maken met die CB500. :9

Ik zou gewoon gebruik maken van de garantie, hij moet het doen zoals beloofd anders kan je een nieuwe eisen. Maar ik denk dat ze het wel kunnen fixen.
 
Als het geluid al oorverdovend is op een naked, mag ik hopen dat je geen motor met een kuip(je) in gedachten hebt voor jezelf. Mijn ervaring is dat de turbulentie die dat oplevert echt van een andere orde is dan de rijwind op een naked. ;(

Misschien hebben vizier en lawaai iets met elkaar te maken? Dat vizier valt in ieder geval onder de garantie.
 
je moet je vizier zo dicht klappen dat je een klikje hoord dan zit die goed dicht
even getest, maar er volgt geen klikje :(
Als je 'm gewoon aan het lipje omlaag trekt zit ie altijd nog vrij losjes, duw je met je hand het vizier echt stijf naar beneden dan zie je dat ie meer in de rubbers geduwt wordt en dan zit ie wel wat stijver vast.

@Spartamet: VFR 800 staat op de planning
 
waarom ga je niet gewoon naar die winkel toe :?
Ik kan me voorstellen dat TS eerst even hier wil inventariseren wat gebruikelijk is.

Ikzelf vind dat je nu, na een paar maanden, wat laat bent. Over het geruis kan je, als het echt geen technisch mankement betreft, niet veel klagen, tenzij de verkoper heeft aangegeven dat deze helm weinig lawaai maakt, en dit voor jou een reden was om juist deze helm te kopen.
 
Ik kan me voorstellen dat TS eerst even hier wil inventariseren wat gebruikelijk is.
correct

Ikzelf vind dat je nu, na een paar maanden, wat laat bent. Over het geruis kan je, als het echt geen technisch mankement betreft, niet veel klagen, tenzij de verkoper heeft aangegeven dat deze helm weinig lawaai maakt, en dit voor jou een reden was om juist deze helm te kopen.
Laat indd. maar dat is het nadeel van lessen: je rijdt niet vaak genoeg om echt te kunnen testen. Ik denk dat ik dan gewoon even afwacht hoe de helm gaat presteren op de nog aan te schaffen motor. Als het vizier vaker open klapt ga ik terug, en als het geluid te extreem blijft dan verkoop ik de helm wel weer (met verlies natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan