Zou je over zo'n plank kunnen rijden?

pjtr

Rookie
14 mei 2011
3
0
Arnhem
Bij ons in de straat wordt het trottoir opengebroken en een sleuf gegraven om een leiding te vernieuwen. Het ziet er naar uit dat het wel even gaat duren.... Nu staat mijn motor in de garage, dus als ik wil rijden (niet helemaal onwaarschijnlijk met dit soort weer), moet ik dus over die sleuf heen.

Nu liggen er van die planken overheen, zodat je in ieder geval te voet of met de fiets er nog uit kunt komen. Volgens de werkmannen kan ik met de motor ook makkelijk over zo'n plank heen, maar ik twijfel daar behoorlijk aan; kan me niet voorstellen dat zo'n "plankje" een motor van 200 kg + berijder houdt. Wat denken jullie?

full


Je hoeft je geen zorgen te maken over de trap die je op de foto ziet, dit is een paar huizen verderop ;-).

Voor de duidelijkheid nog een vooraanzichtje van de plank...

full


Benieuwd naar jullie mening.
 
Gewoon gaan en als je et niet vertrouwd,pik je ff de plank van de buren er bij
 
Ik heb wel eens over een dunner plankje als dat gereden, moet makkelijk gaan.
Zitten ook nog extra dragende balkjes onder.
 
Eerst een wheely, en als dan je voorwiel aan de overkant is een rollend stoppie.
Op die manier raak je de plank niet.


:P
 
Wel even nadenken waar je de voeten gaat zetten.
Naast de plank is niet handig :+
 
Kan wel, heb hetzelfde hier gehad, maar in je eentje eroverheen is niet verstandig stel dat jij je evenwicht verliest en je voet moet neerzetten, land je in het gat met de motor bovenop je.
Gewoon ff 1 van de buren vragen om je te helpen.
In mijn geval heeft 1 van de bouwvakkers geholpen.
 
Daar kan je nog wel met de oto overheen. Maar voor zo'n klein geultje heb je toch geen plank nodig? Daar ros je toch zo overheen?
 
laatst over een sloot gereden. plankje van 4 cm dik en 30cm breed. 3m lang stond er met mijn hele motor op. ~325kg totaal
 
denk dat die plank het wel kan hebben, kijk wel uit met gas geven, anders schiet je de plaat door je voordeur heen :+
 
Met een paar personen erop gaan staan. Als ie dan niet breekt, kan de motor er ook over. ;)
 
Ok, de teneur is duidelijk; geeft een stuk meer vertrouwen. Hartelijk dank voor jullie reacties.
 
Ik zou er niet eens aan twijfelen en gewoon gaan, moet zo'n ding makkelijk kunnen houden :Y
 
Laatst bewerkt:
Jonge die werkmannen hebben toch verteld dat het kan dus dan kan het, wie is hier nou de werkman jij of hun
 
Terug
Bovenaan Onderaan