Zou jij het doen?

Zou je het doen?

• Ja

Stemmen: 110 93,2%
  • Nee

Stemmen: 8 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    118

S913

MF veteraan
10 apr 2003
2.044
44
Stel: Je wordt in de ochtendspits tot op enkele centimeters na in de linker vangrail gedrukt door een niet-handfree bellende automobilist die zonder knipperlicht (of te kijken) naar de linkerbaan komt waar jij hem net inhaalt. Toeteren helpt niet, hij zet gewoon door, dus: Jij in de ankers.
Later haal je hem alsnog in en hij lacht je gewoon uit (met nog steeds zijn mobiele telefoon in de hand) ...

Maar: Hij rijdt in een auto met in KOEIEN-letters de naam van een bekend bedrijf op de achter- en zijkant (nee het was geen bestelbusje).

Dus: Zou jij dan (al is het maar om je doodsangsten af te reageren) een mailtje naar het eerste de beste mail-adres, dat je van dat bedrijf kan vinden, sturen om te vragen wat hun standpunt is v.w.b. verkeersveiligheid en specifiek mobiel bellen in de auto (incl kenteken van de lul die je bijna doodreed)??

als daar de naam van het bedrijf staat kun je vast ook wel een telefoonnummer bellen. Ik zou het kenteken onthouden (of de laatste letters/cijfers) en es ff verhaal gaan halen, kijken hoe blij ze daar mee zijn })

nee ik zou een verongelijkte mail naar zijn baas sturen om hem even te vertellen hoe zijn medewerkers met zijn reclame op rijden })

wedden dat hij er niet leuk vanaf komt

ps martijn utfs is een topicje al eerder over geweest en die heeft bovenstaande gedaan daarin kan je ook een paar reacties lezen *D

tuurlijk. gewoon doen joh. misschien nog ff langs dat bedrijf en dan wachten tot ie naar buiten komt en dan.... :X laat maar draaf weer door

als daar de naam van het bedrijf staat kun je vast ook wel een telefoonnummer bellen. Ik zou het kenteken onthouden (of de laatste letters/cijfers) en es ff verhaal gaan halen, kijken hoe blij ze daar mee zijn })
:^ gewoon een mailtje of bellen :?
Direct langsgaan en verhaal in het gezicht van die gast halen jah , aan de telefoon of via een mail is het allemaal zo gemakelijk in het echt is de indruk die je nalaat veel groter ( en je word zeker serieuzer genomen ( zeker met een koevoet en een mf-knokploeg 8-) ) )

Heb het met de auto al wel eens gedaan.

Ging om een schoonmaakbedrijf, ik heb het doorgegeven aan de telefoniste (samen met mijn telefoonnummer daar vroeg ze naar) en ik werd een anderhalf uur later teruggebeld door de desbtreffende chauffeur en die heeft telefonisch zijn welgemeende excuses doorgegeven.

Oh wat had die gozer er de pest in zeg. En ik heb het hem ook niet echt heel erg makkelijk gemaakt aan de telefoon. :)

Zou een natuurlijke reactie nie zijn: om gewoon een kijharde schop tegen die auto te geven, of om z'n spiegel er voorzichtig af te halen O-) ... wanne dat is natuurlijk geen normaal gedracht ehj... :r

Bellen (op z'n minst)!

Ik heb zoiets ook wel eens gedaan. Ik werd (op een drukke vrijdagmiddag in koekblik met twee kids aan boord) op de snelweg rechts ingehaald door een busje met bouwvakkers, net op het moment dat ik na inhalen weer naar rechts wilde gaan.
Vervolgens reed dat busje met volle snelheid (130 of zo) door een tankstation heen |( om later weer in te voegen. Winst: twee plaatsen opgeschoven in de rij, ik een adrenalinestoot en hartkloppingen van de schrik, mijn kinderen weer een paar vloeken en scheldwoorden bijgeleerd :X .

Later bij het bedrijf langsgegaan met de kids en aan de baas uitgelegd waarom ik dergelijke acties van zijn personeel niet kan waarderen. Hij zou ze erop aanspreken. Verder niks meer van gehoord, maar ik was in elk geval mijn verhaal kwijt.

Ik heb een paar keer gebeld, in de loop der jaren. Altijd heel netjes terug gebeld, en één keer werd zelfs bij ons thuis een enorm bloemstuk met een excuusbrief bezorgd! Dat had nou ook weer niet gehoeven ...

Of de chauffeurs zich er uiteindelijk veel van aantrekken is een tweede. Maar bedrijven blijken het, in ieder geval naar buiten toe, wel degelijk serieus op te nemen.

Probleem was dat het om een bedrijf ging dat in Amsterdam alleen al tig filialen heeft ... Dus bellen werd wat moeilijk omdat ik niet weet van welk filiaal hij was B|

Maar was ff benieuwd wat jullie mening zou zijn ;) ... Had het mailtje nl. vanochtend (in mijn frustatie) al geschreven :P

Tegen alle verwachting in kreeg ik vanmiddag onderstaand mailtje terug:

Geachte heer xxxxxx,

<Bedrijfsnaam> betreurt het dat u hedenochtend hinder hebt ondervonden van het rijgedrag van een van onze medewerkers. Deze hinder had gemakkelijk de aanleiding tot een ongeluk kunnen zijn.

Alle medewerkers van <Bedrijfsnaam> die rondrijden in een bedrijfauto, hebben de beschikking over een hands free set. Het verbaast ons daarom dat de door u gesignaleerde medewerker met een gsm ter hand aan het bellen was.

Wij zullen via het kenteken nagaan welke medewerker van <Bedrijfsnaam> het betrof en hem op zijn (rij)gedrag aanspreken. Hoe druk men ook is, dit mag nooit ten koste gaan van de verkeersveiligheid.
Verder zullen wij op het intranet van <Bedrijfsnaam> een bericht plaatsen waarin wij alle medewerkers van <Bedrijfsnaam> zullen oproepen zich op de weg te gedragen zoals het een goed weggebruiker betaamt.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn en hopen dat u in de toekomst van dergelijke verkeerssituaties verschoond zult blijven.

Met vriendelijke groet,
Dus ach ... mijn frustratie is weer verdwenen en gezien jullie reacties was de mijne ook terecht :P

Laatst bewerkt:
Stel: Je wordt in de ochtendspits tot op enkele centimeters na in de linker vangrail gedrukt door een niet-handfree bellende automobilist die zonder knipperlicht (of te kijken) naar de linkerbaan komt waar jij hem net inhaalt. Toeteren helpt niet, hij zet gewoon door, dus: Jij in de ankers.
Later haal je hem alsnog in en hij lacht je gewoon uit (met nog steeds zijn mobiele telefoon in de hand) ...

Maar: Hij rijdt in een auto met in KOEIEN-letters de naam van een bekend bedrijf op de achter- en zijkant (nee het was geen bestelbusje).

Dus: Zou jij dan (al is het maar om je doodsangsten af te reageren) een mailtje naar het eerste de beste mail-adres, dat je van dat bedrijf kan vinden, sturen om te vragen wat hun standpunt is v.w.b. verkeersveiligheid en specifiek mobiel bellen in de auto (incl kenteken van de lul die je bijna doodreed)??

ga naar de politie, zo snel mogelijk, die doen er echt wat mee!!

en als hun niks doen naar het bedrijf toe gaan

100 % zeker. Zulke lui moet je zeker aanpakken. Helaas is er op zo'n moment nooit politie in de buurt. Denk maar niet dat ie er anders zo mee wegkomt. Gevaar op de weg veroorzaken is namelijk een misdrijf ( art. 5 Wegenverkeerswet). Plus het bellen natuurlijk € 140,- Bedrijf bellen en uitzoeken wie het is geweest.

Aanpakken die lui.

Deur intrappen om te laten zien dat je daar bent -> Ja...wegens NUT
Mailen -> Nee...wegens geen NUT

Ik had hem terplekke al helemaal verrot geslagen!
ja je had even lachend zijn auto moeten mollen
Hoor ze weer eens blaffen onze jonge forumhonden B| Volgens mij slopen jullie helemaal niks! :Z

Inderdaad gewoon ff met zn baas bellen, dat lijkt mij het beste.

Wedden van wel !?

Als iemand zo'n domme actie uithaalt en daarna ook nog een beetje loopt te lachen kan je op ze minst een flinke trap tegen de deur gaan geven. In de hoop dat ie stopt en je je helm tegen zijn harses kan aanknallen. (dit alles doe je natuurlijk lachend)

Eigen rechter spelen kan in sommige gevallen geen kwaad denk ik. En die koekblikrijder zal als je het aan mij vraagt voor de rest van ze leven handsfree bellen en wel 10 x omkijken voordat ie van rijbaan wisselt.

mee eens, enne kzeg nie dak hem wil doden of opeten, maar een keer een goeie trap tegen z'n auto en hij zal ut de volgende keer nie meer doen... afschieten dat soort figuren :r

Laus

Laatst bewerkt:
Quote:

Hoor ze weer eens blaffen onze jonge forumhonden Volgens mij slopen jullie helemaal niks!

Hey...quote mij niet in een lijn met mensen die zeggen dat ze die kerel gaan doden en opeten of tenminste verrot slaan etc.
Als je weggedrukt wordt hoe ga je anders nog laten weten dat je er bent?
Nou dan... :Z

Ga jij het baasje maar bellen. Die zegt aan de telefoon "Jaja meneer...ik geef hem een berisping of weet je...ik pleur hem meteen buiten!!!" en van zodra de telefoon ophangt zegt hij tegen Belmans "Hey goede inzet keirel...die dooie uurtjes benutten"

Veel nut heeft dat gehad oh oude wijze man.

Terug
Bovenaan Onderaan