Zou jij makkelijk wisselen van chopper/sporttour?

Peter uit Soest

Die hard MF'er
2 okt 2001
641
0
Soest
Als een chopper in je hart zit, zou jij dan makkelijk overgaan naar een wat gewonere motor? Zo wil ik mijn vulcan 800 wisselen voor een bandit 1200. Alhoewel een vriendin van mij liever een 1500 vulcan ziet...
Goed sturen en remmen en een compleet dashboard is toch ook wel lekker.
 
ik ben zelf van een vulcan 750 naar een cb 600f gegaan

de beste keuze tot nu toe (op motorgebied)

er gaat echt een wereld voor je open qua rijplezier
 
Ik ben van een Virago 750 overgestapt op een FJ1200. Met pijn in mijn hart, want de Virago was gewoon op... maar ik heb geen moment spijt gehad van de overstap chopper-sportieve toerder :] Deze motor past gewoon meer bij mijn rijstijl. Daarbij komt idd ook dat ik veel luxer rij met een fatsoenlijk dashbord.
 
Ik ben van een chopper - toer - sporttoer - supersport gegaan...

Iedere stap was een verbetering kwa rijplezier (maar de laatste was toch wel meer een emotionele dan een rationele beslissing... :9~ )

Een bandit 1200 is toch wel een naked sporttoer.
Dat jij nu twijfeld betekend toch wel binnenkort "een overstap". :X :)
 
tja,...als je bochies sturen al leuk vindt op je sjopper, dan zou een bandit weleens kunnen bevallen.
die motoren zijn nou eenmaal meer toegespits op Rijden. :X
 
overgestapt van een magna V45
motorbike.gif
8-) uit '83 naar een Aprilia Pegaso 650 uit '94. Spijt als haren op m'n hoofd
banghead.gif
Niet vanwege de rijkwaliteiten,deze zijn ok :] maar wel voor de kwaliteit, ik ben voor deze bak al 2x zoveel kwijt aan reparaties als aan de honda om over de prijzen van de onderdelen maar te zwijgen
scared.gif
scared.gif
scared.gif
scared.gif
.
De volgende wordt een magna V65 (1100 cc, 123 PK :9~ :9~ )
iemand misschien een pegaso'tje kopen O-) O-) O-)
 
iemand misschien een pegaso'tje kopen O-) O-) O-)

Jij bent niet erg commercieel, na zo'n verhaal raak jij hem noooit kwijt :+ .

Ik ben niet echt gehecht aan 1 type motor, ik zou best een overstap willen maken naar een 'andere' fiets alleen ben je met een lengte van bijna 2 meter redelijk beperkt in je keuze. Het ziet er gelijk lullig uit wanneer je met die lange stelten op een te kleine motor rijdt. :?
 
Wil nog even toevoegen dat het comfort op een toermotor ook beter is en dat zorgt ervoor dat je gewoon langer achter elkaar kunt rijden. Let wel op dat die bandit natuurlijk naked is, klein kuipje is vaak toch wel errug lekker.
 
Hee, Peter, heb j'm al? :+

:P }) Goede tips, ga zo door...
Niet dat ik mijn vulcan in een kwaad daglicht wil stellen, maar de sporttourmotor Bandit gaat het winnen van de kleine overpeinsingen die zich nog afspeelden in mijn grijze massa.. ;)
Het lijkt dus voor degene die hier gepost heeft duidelijk, dat een sporttour meer voordelen heeft dan een choppert. Kofferset erop. Maar laat ik eerst maar eens gaan bestellen in het nieuwe jaar he 8-)
 
Kijk,

Als je denkt dat je met een sport-toer meer comfort krijgt.....
En je wilt ook meer comfort......
Je wilt een standaart fiets met alles erop en er aan.....

Dan moet die over stap gewoon kunnen, denk ik.....

Maar, wil je gewoon een andere fiets.....één die meer bij jouw past.....en ja wat past er nu bij jou.....dan moet je denk ik toch meer in het "shopper"/"custom" wereldje blijven......want, een argument als: een compleet dashboard......mijn god, dan wordt het toch tijd voor een... goldwing!!

Maar voel je niet beledigt.....zo bedoel ik het niet.....maar waarom rij je motor......of, waar gebruik je ém voor......dat zijn denk ik meer de criteria..
om over te stappen op een ander type motor.....

Maar zo te zien heb je al je keuze gemaakt..... veel succes ermee !!!!!

Denk eens aan een BUELL ......ook leuk !!! Okee, niet voor comfort maar wel leuk.......

Denk ze.....en bedenk je....
 
ik heb sinds kort naast m\'n gsx een gs-choppertje, was wel ff wennen, maar nu zit ik er prima op. voor de langere ritten kies ik toch voor de gsx, maar om lekker relax te rijden is \'t gs-je heerlijk!
 
overgeschakeld na 4 jaar van Kawa EN500 naar Yam FZR1000!
veel spijt dat ik mijn shoppertje moest wegdoen,
maar eenmaal met mijn nieuwe bolide, geen moment meer aan gedacht!!!
doen gewoon!!
 
Blijkbaar maakt niemand de keuze om van een allroad of sportieve motor over te stappen naar een chopper.... begrijpelijk zullen we maar zeggen. *D
 
Een maat van mij is ook begonnen op een sjoppert. 1x laten rijden op mijn Fj600 en hij was meteen over. Sjopperts zijn alleen maar om naar te kijken, die dingen rijden waardeloos. Ook lijken ze fijner te zitten maar na 1 uur ben je stuk.

En over die lengte: [me]VeeFour Fun is 1.96 en zit lekker op VFR.[/me]
 
Blijkbaar maakt niemand de keuze om van een allroad of sportieve motor over te stappen naar een chopper.... begrijpelijk zullen we maar zeggen. *D

Ik ga van een Aprilia Pegaso(allroad, DUH)naar een Magna V65, en ik kan niet zeggen daar spijt van te hebben. Ik moet wel zeggen dat ik er zo min mogenlijk chroom op wil--->nie poetse, maar rije!!. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik wat aanpassingen doe om de rij/stuur kwaliteiten te verbeteren: vorkveren, achterschokdempers, stuur, zadel. :] :]
 
Ik ben begonnen op Virago 750, maar toen die gestolen was overgestapt op een VF750C. In eerste instantie vond ik het niet lekker zitten, maar na tijdje wende dat. En de rij-eigenschappen vind ik duidelijk beter dan op die Virago. Ik kan me daarom best voorstellen dat ik ooit eens overstap op een tourmotor.

Overigens probeer ik de hele winter door te rijden. En dat deed ik al op die Virago. Het schijnt niet zo vaak voor te komen dat customrijders de hele winter doorrijden. Blijkbaar is het type er minder geschikt voor, althans zo wordt er over gedacht. Zelf niet zo problemen mee. Toegegeven mooi is mijn motor niet, maar ik beschouw \'m ook meer als werkpaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan