Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Er gaat niets boven het leven van een verbrandingsmotor.
Het zachte gebrul, de trillingen, het koppel wat het blok aan het frame doorgeeft en
vergeet die geur en warmte niet die het blok omhult.
Simply said, it is alive.
Er gaat niets boven het stilleven van een elektromotor.
Het zachte gezoem, de bijna trillingloze voortbeweging.
Het glijden over de ondergrond, die serene rust.
Simply said, it is another way of life.

Ik vind het beide super, echter heeft mij de accu/batterij techniek er altijd van weerhouden.
Maar sinds ik LTO rijd zijn vele obstakels verdwenen en zijn het de voordelen die
overwinnen.

Van beide werelden kan ik genieten, mooi dat ik die keuze heb :)
 
Waarom niet even wachten tot je op waterstof kunt rijden?
 
Waarom niet even wachten tot je op waterstof kunt rijden?
Gaat zeker niet gebeuren voor motoren (Zie topictitiel)

Verder wat @Hybride zegt er zijn nog vele nadelen voor waterstof, misschien lossen ze er in de toekomst een aantal op (kan) dan zie ik er meer een toekomst voor in zwaar vervoer.
 
Waarom niet even wachten tot je op waterstof kunt rijden?
Waterstof is ook elektrisch. Tenzij je motoren krijgt die op waterstof zelf werken. Maar dan nog zit er (te) veel inefficiëntie in het systeem.

battery-electric-bev-or-hydrogen-fuel-cell-fcv-source-volkswagen.jpg
 
Gaat zeker niet gebeuren voor motoren (Zie topictitiel)

Verder wat @Hybride zegt er zijn nog vele nadelen voor waterstof, misschien lossen ze er in de toekomst een aantal op (kan) dan zie ik er meer een toekomst voor in zwaar vervoer.
 
Veel auto's kunnen al bijna niet fatsoenlijk gerepareerd worden.
Waar moet je straks met bv een Tesla heen als ie 10-15 jaar oud is.
Dan het onderhoud aan een waterstof auto!!!
95% van de waterstof komt uit fossiel, kun je beter op LPG blijven rijden.
Voorlopig is de energietransitie gehuld in list en bedrog.
Het is wachten op eerlijke cijfers en niet enkel propaganda.

Voordeel van bv LTO (Lithium Titanaat Oxide) is dat het alle voordelen heeft
van loodaccu's, maar amper de negatieve.
Tov li-ion is het veel veiliger en kan het tegen een stootje.
Nadeel is dat het duur is en een lage energiedichtheid heeft.
In India rijden ze al met bussen met LTO en bij elke stop bij een bushalte worden
die dingen weer even voller gepompt.
Dat spul kan wat Ctjes aan.
LTO lijkt meer tussen een batterij en condensator techniek te liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel een elektrische motor/scooter. Afgezien van de (niet of moeilijk) te repareren elektronica alleen onderhoud aan het rijwielgedeelte. Heerlijk. Geluid is leuk maar gebrek aan geluid ook. Verder kan ik plezier hebben aan alles waar een motor inzit. Veel of weinig pk's, het heeft allemaal zijn charme. Peperdure reparaties aan elektronica of accu's ben ik niet zo bang voor. Peperduur is het onderhoud en reparatie van verbrandingsmotoren ook al. Paar duizend ben je zo kwijt als je afhankelijk bent van de dealer voor een akkefietje.
Wel graag nog wat doen aan het gewicht, range en prijs.
 
Zonder vebrandngsmotor stop ik met motorrijden. Rij nu voor het 4e jaar in een 100% elektrische auto, weet een beetje waarover ik praat dus. Denk ik :). Voor dag-dagelijks vervoer is elektrisch prima. Ontspannen en kicken met de verbrandingsmotor.
 
Zonder vebrandngsmotor stop ik met motorrijden. Rij nu voor het 4e jaar in een 100% elektrische auto, weet een beetje waarover ik praat dus. Denk ik :). Voor dag-dagelijks vervoer is elektrisch prima. Ontspannen en kicken met de verbrandingsmotor.
Onzin, heb je wel een op een EV motor gereden dan?
Je kunt een motor helemaal niet vergelijken met een auto. Tja een BMW misschien dan wel weer. :')

Na ruim 40 jaar verbrandingsmotoren gereden hebben, heb ik nog nooit zoveel lol op een motor gehad.
Dus ik denk dat je verkeerd denkt ;) :Y

En ik ben niet de enige, kijk de reactie van anderen ook maar eens,
De eerste reactie na de eerste rit, dat had ik ook na de proefrit :+
 
Laatst bewerkt:
Onzin, heb je wel een op een EV motor gereden dan?
Je kunt een motor helemaal niet vergelijken met een auto. Tja een BMW misschien dan wel weer. :')

Na ruim 40 jaar verbrandingsmotoren gereden hebben, heb ik nog nooit zoveel lol op een motor gehad.
Dus ik denk dat je verkeerd denkt ;) :Y
Ik denk dat zelfs ik lol zou hebben op een elektrische motor. Ik ervaar fietstochtjes op mijn e-bike als iets dat tussen motorrijden en fietsen in zit. Voor mijn gebruik is een elektrische motorfiets echter niet geschikt, en het ophemelen van het concept vind ik ongepast.
 
Ik denk dat zelfs ik lol zou hebben op een elektrische motor. Ik ervaar fietstochtjes op mijn e-bike als iets dat tussen motorrijden en fietsen in zit. Voor mijn gebruik is een elektrische motorfiets echter niet geschikt, en het ophemelen van het concept vind ik ongepast.

Ophemelen is onzin, maar roeptoeteren dat het saai is is echt grote onzin.
Ik kan echt genieten van een rit, het is gewoon erg leuk rijden.

En ja, ik zit niet op het circuit en weet dat de motor zwaar is (en door de plaatsing van de accu die door naar boven loopt) in hele snelle bochten last van onderstuur krijgt.
Dat is het domein waar jij graag rijd (snelle bochten) dus ik begrijp jou standpunt echt wel. (van iemand die een K1300GT rijd dan weer minder ;) )

Maar zet daar een tegenover dat de verbrandingsmotor vele vele jaren ontwikkeling doorgemaakt heeft en de EV motor nu net begint.
Dan denk ik dat er vast nog wel een flink aantal stappen gezet worden. (zeker op accu gebied)

Voor mijn gebruik, woon-werk en af en toe een lekkere redelijk sportieve rit, is het echt genieten.
De soepele vermogens afgifte vind ik echt heerlijk. Dat doet hij bewoon echt beter dan alles wat ik gereden heb en ook nog eens krachtiger.
Daar ligt mijn voorkeur ook. Dus past uitstekend.
 
Dan denk ik dat er vast nog wel een flink aantal stappen gezet worden. (zeker op accu gebied)
Ik vond het dan wel weer gaaf om te zien dat Energica afgelopen jaar met een verbeterde motor kwam. Kennelijk is toch ook daar nog eea te behalen. :)

Qua accu's hoor je een paar keer per jaar iets over een doorbraak waarmee accu's in een paar minuten gevuld kunnen worden en/of veel meer capaciteit per kg gaan krijgen maar toch lijken de accu's maar mondjesmaat beter te worden. Ze worden wel beter maar het gaat vrij gestaag.

Aan de andere kant gaat het bij ploffers ook niet zo hard als men ons wil doen geloven. Motoren van nu zijn niet veel beter dan die van 20 jaar geleden. Daarmee vergeleken gaat het eigenlijk best hard met de vooruitgang van elektrische motorfietsen.
 
Ehhhh......

Ja, gereden op een EV. Zelfs 2,5 uur. Ik heb mijn motoren voor de fun. Hou van het gebonk voor het stoplicht, het klangggggg van de versnelling (Tsjaaa........BMW) en de geur van olie en benzine.

Wellicht dat die EV-bouwers dit soort beleving nog op die fietsen kunnen bouwen?
 
Ehhhh......

Ja, gereden op een EV. Zelfs 2,5 uur. Ik heb mijn motoren voor de fun. Hou van het gebonk voor het stoplicht, het klangggggg van de versnelling (Tsjaaa........BMW) en de geur van olie en benzine.

Wellicht dat die EV-bouwers dit soort beleving nog op die fietsen kunnen bouwen?
Op welke elektrische motor heb je gereden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan