Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Het gaat niet meer over ’willen’ maar nu over ’wanneer moeten’.. Althans voor de motard die, zoals deze, werkt in hartje Brussel en dus wel voor woon-werkverkeer de Lage Emissie Zone (LEZ) binnen moet. Nu volgens zo pas vernieuwde wetgeving zal dit vanaf 2035 voor wat motos betreft nog enkel met electrische exemplaren mogen! Zie link voor de officiële brandstof uitstap kalender van LEZ.brussels https://leefmilieu.brussels/sites/d...uitfasering_verbrandingsmotoren_2025-2035.pdf
M’n kan met een beetje voorzienigheid verwachten dat dit ook zo, of zelfs vroeger, komt in vele andere Europese grootsteden..

Hoop dat er tegen dan een Kawa Z900RS ’E’ met 50Kw batterij vol te laden in minder dan 15min, +400km autonomie, gewicht onder de 240kg, topsnelheid van +300km/h en prijs onder de 25.000€ is!
 
Laatst bewerkt:
Da's nog 14 jaar hè. Zoals het nu gaat is die fiets zoals je hem schetst er wel. Op die topsnelheid na waarschijnlijk, maar er zijn weinig motorfietsen uit de huidige generatie ploffers die dat halen.
 
Die specs zal wel lukken. Alleen vraag ik me af wat je met 400km range moet. Nu red ook geen enkele motorfiets dat. Tenzij je als een oud wijf rijdt op een adventure rijdt met 30 liter brandstof hoog tussen je knieen.
 
Klopt maar met mijn EV auto is het verschil tussen het geadverteerde bereik en het werkelijke bereik dat je haalt op de snelweg een stuk minder. Ik rij af en toe een stuk van 320km en dat lukt met 100km/h echt niet met een bereik van 420km (520 km NEDC). Dus tussendoor even bijladen. Voor mij geen probleem maar dat duurt met deze generatie EV die max 50kw kan laden best lang om die 60kWh accu richting de 80% te krijgen voor max 250km extra snelweg range. Normaal zijn mijn rust stops een stuk korter.

Mijn motor heeft een range van ongeveer 340km en in de gebieden waar ik rij zijn niet veel laadpalen te vinden en DC laders zijn helemaal zeldzaam.

Voor mij is de benodigde range volledig afhankelijk van de laadsnelheid en de werkelijke range bij een 80% volle accu en de beschikbaarheid van laadpalen op de mooie motorwegen met een redelijk vlotte rijstijl.
Met de huidige range van de meeste elektrische motorfietsen voel ik mij nog net iets te beperkt. Zo moet ik dan vaker naar plekken waar ik niet wil zijn omdat daar wel een DC laadpaal is.
Dus ook ik wacht op een elektrische motorfiets met wat meer range en of sneller laden en meer laadpalen. Maar vooral een groter meer volwassen model zoals de GS os mijn huidige KTM 1290 SAS. (al rijd ik niet voldoende motor kilometers om de productie van deze motor milieutechnisch te kunnen verantwoorden)
 
Die specs zal wel lukken. Alleen vraag ik me af wat je met 400km range moet. Nu red ook geen enkele motorfiets dat. Tenzij je als een oud wijf rijdt op een adventure rijdt met 30 liter brandstof hoog tussen je knieen.
Mijn Guzzi haalt dat vrij makkelijk, ik rijd niet als een oud wijf,..
 
Natuurlijk wil je niet zomaar 400km achtereen in het zadel zitten. Maar ik stop liever op een mooie plek in het bos of een klein dorpje dan lans een snelweg of een industrieterrein.
Hopelijk komen er nog laadpalen op plekken waar het prettig en rustig verblijven is.
 
Laadpunten vind je ook (nu al) veel bij restaurants. Effe lunsen en laden tegelijk, komt helemaal goed. ;)
 
Die specs zal wel lukken. Alleen vraag ik me af wat je met 400km range moet. Nu red ook geen enkele motorfiets dat. Tenzij je als een oud wijf rijdt op een adventure rijdt met 30 liter brandstof hoog tussen je knieen.
Mijn NSU Max van 66 jaar oud redt het wel op één tank.
 
Nee voor tourritjes/vakanties/circuit. Voor woon-werk als ik een garage zou hebben met oplaadpunt: misschien
 
Heel simpele vraag: zou je wel een elektrische motor willen hebben ja of nee. We hebben het niet over of je hem wel of niet kan of wil betalen, puur ja of nee.
Nee ik moet zo'n karakterloos hippie kreng niet. Een motor moet brullen en stinken.
 
het is dat ik de aanschaf prijs niet kan op brengen anders had ik al heel lang electrisch gereden................

maar gelukkig hebben we de foto nog:

Bekijk bijlage 1694306
Net als je denkt dat het niet lelijker meer kan dan een GSX F (en ik kan het weten, ben aan mijn 6de bezig, en heb nr.7 thuis staan :+ ), kom je dit tegen 🤮

Maarrrrrrr ... als morgen mijn werkgever zegt, "Patrick, je krijgt vanaf volgend jaar een bedrijfsmotor en je krijgt er uiteraard een tankkaart laadkaart bij", en het is zoiets, zou ik toch geen nee zeggen :$
Ik zou er wel een al dan niet self-made kuipruit op monteren.

En o ja, een helm met spiegelvizier natuurlijk ... je wil niet herkenbaar zijn :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net als je denkt dat het niet lelijker meer kan dan een GSX F (en ik kan het weten, ben aan mijn 6de bezig, en heb nr.7 thuis staan :+ ), kom je dit tegen 🤮

Maarrrrrrr ... als morgen mijn werkgever zegt, "Patrick, je krijgt vanaf volgend jaar een bedrijfsmotor en je krijgt er uiteraard een tankkaart laadkaart bij", en het is zoiets, zou ik toch geen nee zeggen :$
Ik zou er wel een al dan niet self-made kuipruit op monteren.

En o ja, een helm met spiegelvizier natuurlijk ... je wil niet herkenbaar zijn :+
Ik denk dan toch dat ik de train zou pakken, ook elektrisch.
 
Dan begrijp ik het

Ik heb de motoren alleen voor de fun.
Op het circuit pak ik de RR wel..
Ik heb ook fun met 'woon~werk', rij ongeveer 1x per jaar in het weekend, en kan niet wachten totdat er voor 20k een electrische motorfiets zorgeloos 150 kilometer snelweg'actieradius' heeft bij 130 km/u.
Ik vind het gaaf om met het nieuwste van het nieuwste onderweg te zijn.

Kymco en Kawasaki zijn er in 2023 misschien een heel eind klaar voor. O-)
 
Ik heb het volste vertrouwen in Ducati. Kymco zit in het kleine spul, Kawasaki is nu nog aan het prutsen met mechanische versnellingsbakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan