Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Een elektrische motor is sneller, en zwaarder dan veel benzine motoren. :P
 
ik vind ook het schakelen en het gesnor van de motor het ultieme beleving van het rijden. en ook wat is er mooier dan een glimmende uitlaat het oog wil toch ook iets of niet?gezien mijn leeftijd is mijn rs kawa mijn laatste fiets. als ik verplicht ev moet rijden stop ik met motorijden.ik werk ook nog als tuinman trek dan aanhangwagen met pick up 2500cc met welk (betaalbaar) ev kan ik dat ook??
 
Je kan niet zomaar harder optrekken. De zwaartekracht bepaalt dat.
Klopt ook, mn devil wil ook wel uit zichzelf op het achterwiel trekken hoef ik iig geen of weinig moeite voor te doen.

Dat kan je natuurlijk ook makkelijk tegen gaan door verder naar voren te gaan zitten.
 
Voor snel optrekken hoef ik niet electrisch. Zo uit de datalogger.
PSX_20220127_224519.jpg

0-100 vind ik niet eens interessant.
Bij een echte stoplicht sprint blaas je even kort harder.
0-200 in 6.55 seconde zelfs met het nieuwe model. :]
En je blaast de accu's niet op, of komt daarna vermogen te kort.
Het maakt wel wat herrie als je met 8.000 rpm stationair staat te wachten bij het stoplicht totdat je koppeling iets los mag. _O-

Bij de electrische fiets doe je optrekken met je ogen dicht, en het lukt altijd.
Maar ik vind elektrische motorfietsen verder ook wel gaaf.
Waren we qua techniek alvast maar tien jaar verder. :9
 
ik vind ook het schakelen en het gesnor van de motor het ultieme beleving van het rijden. en ook wat is er mooier dan een glimmende uitlaat het oog wil toch ook iets of niet?
Glimmende uitlaat :X

IMG_2475.jpeg


Mijn vorige motor, toen ik achter lek gereden had, ik denk neem even een foto.
Ik ben niet zo'n poetser :+
Ik ben blij dat ik nu geen uitlaat heb :')
En automaat vind ik persoonlijk wel fijn, De VFR1200X op de foto had ook al een DCT bak.
Nu met de EV helemaal top dus. (voor mij igg)

edit: En het oog? Ik vind mijn Energica best wel ok hoor: (Hier had ik hem net, hij is nu wat minder schoon... )

Schermafbeelding 2022-01-28 om 07.48.19.png

gezien mijn leeftijd is mijn rs kawa mijn laatste fiets. als ik verplicht ev moet rijden stop ik met motorijden.ik werk ook nog als tuinman trek dan aanhangwagen met pick up 2500cc met welk (betaalbaar) ev kan ik dat ook??

Je had het erover dat je nog een 15 jaar wilt rijden? Echt maak je niet druk, dan rijden er gok ik nog steeds meer benzine motoren dan electro motoren.
Lekker genieten en gaan :] :t
 
Laatst bewerkt:
Voor snel optrekken hoef ik niet electrisch. Zo uit de datalogger.
Bekijk bijlage 1720937
0-100 vind ik niet eens interessant.
Bij een echte stoplicht sprint blaas je even kort harder.
0-200 in 6.55 seconde zelfs met het nieuwe model. :]
En je blaast de accu's niet op, of komt daarna vermogen te kort.
Het maakt wel wat herrie als je met 8.000 rpm stationair staat te wachten bij het stoplicht totdat je koppeling iets los mag. _O-

Bij de electrische fiets doe je optrekken met je ogen dicht, en het lukt altijd.
Maar ik vind elektrische motorfietsen verder ook wel gaaf.
Waren we qua techniek alvast maar tien jaar verder. :9

Hele mooie uitdraai :}
Op papier blijf ik je denk ik tot 120-130 voor en dan is het op. (en dan moet ook nog echt opletten ook, qua reactie enz)
Daarna zit jou RR ook lekker in de toeren dus vermogen zat terwijl de E motor dan richting verzadiging gaat. Dan kan ik nog even snel je achterlicht bestuderen.
Nu is de RR ook wel een beest op de weg uiteraard.

Maar ik hou dan wel weer met mijn ogen dicht optrekken en dat dan altijd lukt :Y (goede ICT'r is lui :+ )
Past uitstekend bij mij dus de EV
Vol koppel vertrekken bij een verkeerslicht is met 0 toeren dan wel een stuk stiller ;)
 
ja poetsen is niet je hobby zie ik .ikzelf geniet van het poetsen heb een motorheftafel vuurtje in garage en dan zelfs met oude tandenborstel alle(ook op de watergekoelde rs) koelribben en onderkant blok oppoetsen .beestje heeft nu 27.000 km en is in schowroom staat.rij ook nooit in zout en probeer regen te vermijden.je energica is inderdaad niet mis maar ik ben in hard en nieren kawa fan .de mooiste vind ik de oude 3cilinder 2takt werkelijk bloedmooi.
 
ja poetsen is niet je hobby zie ik .ikzelf geniet van het poetsen heb een motorheftafel vuurtje in garage en dan zelfs met oude tandenborstel alle(ook op de watergekoelde rs) koelribben en onderkant blok oppoetsen .beestje heeft nu 27.000 km en is in schowroom staat.rij ook nooit in zout en probeer regen te vermijden.je energica is inderdaad niet mis maar ik ben in hard en nieren kawa fan .de mooiste vind ik de oude 3cilinder 2takt werkelijk bloedmooi.
Inderdaad poetsen is echt niet mijn ding. :$ Zal het ook nooit worden.

Ik ben niet echt merkgericht, ik kan van vele modellen genieten.
Zo'n 40 jaar geleden :X heb ik de Kawa Z1 en Z1000 ook gereden, fijne motoren met nog fijnere herinneringen. De ritten naar de TT in Assen, lekker toeren door Nederland en genieten met vrienden. Mooie tijden :t
Ze stuurden beiden een stuk beter dan de Honda die ik er voor reed.

Maar ik kan ook weer helemaal genieten van iets nieuws en dat doe ik nu ook weer op de Energica. (Dat merk is zelfs helemaal nieuw op de markt, die hebben niet eens een benzine model)

Alles is persoonlijk en je moet vooral doen waar je blij van wordt.
Ik heb ook nog geen idee wat ik ga rijden wanneer ik met pensioen ga, de Energica past nu goed bij mijn woonwerk verkeer, daarna kijk ik wel weer. :]
 
Glimmende uitlaat :X

Bekijk bijlage 1720998

Mijn vorige motor, toen ik achter lek gereden had, ik denk neem even een foto.
Ik ben niet zo'n poetser :+
Ik ben blij dat ik nu geen uitlaat heb :')
En automaat vind ik persoonlijk wel fijn, De VFR1200X op de foto had ook al een DCT bak.
Nu met de EV helemaal top dus. (voor mij igg)

edit: En het oog? Ik vind mijn Energica best wel ok hoor: (Hier had ik hem net, hij is nu wat minder schoon... )

Bekijk bijlage 1721000


Je had het erover dat je nog een 15 jaar wilt rijden? Echt maak je niet druk, dan rijden er gok ik nog steeds meer benzine motoren dan electro motoren.
Lekker genieten en gaan :] :t
Die Eva in deze kleurstelling vind ik oprecht een heel mooie motorfiets, ik zou er mijn Guzzi voor opgeven. Misschien over een tijdje, als ik minder last van mijn ongeduldige karakter heb en af en toe wachten op laden niet meer als dealbreaker zie. De enige elektromotor die goed smoelt, de rest van het aanbod ziet er toch meer uit als een stoomstrijkijzer of een hobbyschuurprojectje.
 
ik zie die nieuwe modellen van kawa ook minder mooi blijf de retro het mooist vinden(midlife) crisis zeker .maar goed dat er verschillende smaken zijn anders waren we allemaal met dezelfde vrouw gehuwd.
 
Ik had die al gezien .maar sorry dat trekt op niets geen gechromeerde uitlaat een tv scherm om snelheid af te lezen en dan13.000 eur om 160km ver te tuffen .neee dank u wel.
 
Dat bedoel ik nu juist dat is geen motorfiets(ieder zijn gedacht daar niet van maar ik vind het maar niets). Red Force ik zie dat jij donateur bent hoe kan ik ook doneren zonder internet bankieren .ik zou dat met gewone overschrijving willen doen.
 
Dat bedoel ik nu juist dat is geen motorfiets(ieder zijn gedacht daar niet van maar ik vind het maar niets). Red Force ik zie dat jij donateur bent hoe kan ik ook doneren zonder internet bankieren .ik zou dat met gewone overschrijving willen doen.

Ik weet niet of dat kan. Het beste kun je dat hier even vragen: Donateur van MF worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan