Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Mijn 2019 Yuasa accu begint het alweer te begeven, dagelijks gebruik in mijn k75.
Ik heb geen goede ervaringen met accu's, de meeste lijken korter mee te gaan dan belooft, in tegenstelling tot verbrandingsmotoren.
Hoe oud zijn de eerste Zero's nu eigenlijk?
 
Geen idee trouwens waarom een woon-werk motor spannend zou moeten zijn, zelf zoek ik dat nu juist niet. Ik wil gewoon betrouwbaar en soepel rijden onder alle omstandigheden. Heb destijds ook serieus een K75 overwogen (soms is er ineens een knap exemplaar te koop) maar bij dagelijks gebruik gaan de brandstofkosten serieus tellen, zodoende de keus voor elektrisch. En ik wilde ervan leren.
het leven is te kort voor saaie motoren ,
in het verleden heb ik woon werk gereden met een cagiva 900 elefant , een moto guzzi le mans , een moto guzzi nuovo falcone en nu een moto guzzi V75 NTX.
als ik saai wil rijden kan ik het openbaar vervoer of de auto pakken.

ik kom op dit moment met de afstand niet uit ( 50 km van het werk) en ik kan op het werk nog niet laden.
zodra ik op het werk kan laden ga ik serieus kijken naar een zero.
 
het leven is te kort voor saaie motoren ,
...
ik kom op dit moment met de afstand niet uit ( 50 km van het werk) en ik kan op het werk nog niet laden.
zodra ik op het werk kan laden ga ik serieus kijken naar een zero.
Dat kan met de Energica probleemloos, ik rij 65 km woonwerk en dat kan zonder te laden en in elke temperatuur met elke rijstijl.
Ook kom ik weer regelmatig in Amsterdam, 100 km meeste snelweg, lukt ook. Dan laad ik wel op de werkplek.

En een Energica is zeker niet saai kan ik je vertellen :] Ik wil ook plezier hebben onderweg en dat lukt ruim.
De prijs is wel een probleem maar er komen er steeds meer dus er zal uiteindelijk een goede tweedehands markt komen.
 
Ik had er wel eens eentje toen ik 4 was of zo. Afstandsbedieningkje met 2 knopjes en een stuurwieltje. Hij mocht wel niet te ver weg want dan begon het kabeltje te spannen. 😄
Toen wist ik nog niet beter en vond ik het leuk, ben ik eindelijk 50+ willen ze me weer met die dingen opzadelen!!!!!! NEE HOOR!!!!!!!!!! 😂
Misschien komt het verstand nog met de jaren er is nog hoop.

Ondertussen 60 en na alle benzine motoren ben ik er eindelijk achter dat er niet beter rijd dan een EV motor :]
En ook nog eens zonder verlengsnoer *O*
Nog even volhouden je kan het :+
 
Mijn 2019 Yuasa accu begint het alweer te begeven, dagelijks gebruik in mijn k75.
Ik heb geen goede ervaringen met accu's, de meeste lijken korter mee te gaan dan belooft, in tegenstelling tot verbrandingsmotoren.
Hoe oud zijn de eerste Zero's nu eigenlijk?
Een loodaccu is heel iets anders dan Li-ion batterij, totaal niet vergelijkbaar.
(Mijn laatste Yuasa ging trouwens 13 jaar mee, die daarvoor 11 jaar. Beide in de woon-werk motor. )

De laatste keer dat ik mijn ervaring met de batterij van de Zero deelde werd ik uitgescholden, men gelooft het niet. Zelf heb ik maar ervaring met één, mijn eigen. Die blijft het gewoon goed doen.
 
Ik heb tot nu toe maar van één Energica gehoord dat er een accu probleem was, deze is toen door Energica onder garantie vervangen.
En er rijden er ondertussen best een flink aantal waarbij er ook diverse zijn met hoge km-standen.
 
Een loodaccu is heel iets anders dan Li-ion batterij, totaal niet vergelijkbaar.
(Mijn laatste Yuasa ging trouwens 13 jaar mee, die daarvoor 11 jaar. Beide in de woon-werk motor. )

De laatste keer dat ik mijn ervaring met de batterij van de Zero deelde werd ik uitgescholden, men gelooft het niet. Zelf heb ik maar ervaring met één, mijn eigen. Die blijft het gewoon goed doen.
Ik hoor hetzelfde van taxichauffeurs met elektrische voertuigen. 30000 kilometers is amper terug te zien in range. Dat geeft de burger moed
 
Daar hoorde ik de chauffeurs niet over. Wel dat er voor bijna 80 euro aan stroom getankt moet worden.
Een dame bij ons op de sportschool zei dat het statussymbool van haar werk weinig voordeel heeft gezien haar stroomkosten elke maand.
En dit was nog voor de energie crisis. _O-
Maar het blijft wel een vette auto hoor. 8-)

Ze liet gelijk diverse functies zien zoals het constant opnemen van ritten en verdachte personen die te dicht langs de auto liepen. :')
 
Sentry mode heet dat.

Dan doet ze wel iets verkeerd, ook nu nog kun je elektrisch véél goedkoper rijden dan op brandstof.
 
Sentry mode heet dat.

Dan doet ze wel iets verkeerd, ook nu nog kun je elektrisch véél goedkoper rijden dan op brandstof.
Mja, ze kreeg hem van de zaak, maar 'mensen zonder Tesla' hadden geen idee van de stroomkosten.
Volgens mij had ze het over meer dan vierhonderd euro.
Dan moet je wel heel veel rijden. _O-

Ik kreeg het idee dat ze veel commentaar van derden kreeg / jaloerse reacties van mensen zonder auto van de baas.
De hele tijd in de verdediging over de nadelen. :')
 
Laatst bewerkt:
Commercieel snelladen is niet goedkoper dan conventionele auto. Op de lange duur moet nog blijken wat de restwaarde is. Fleetowners lijken niet heel happig nog.
Mijn vriendin rijdt dan prive de nieuwe Nissan Leaf.
Qua onderhoud scheelt het een berg met haar vorige auto's.
Verder is er (nog) geen wegenbelasting en de minimale maandelijkse kosten van het opladen maken haar wel blij.
Zeker omdat ze alle werk kilometers kan declareren.
Ze schat zo even gevraagd acht euro voor 230 kilometer.
En tot voor kort was het nog gratis opladen bij haar werk. :')
 
Mijn vriendin rijdt dan prive de nieuwe Nissan Leaf.
Qua onderhoud scheelt het een berg met haar vorige auto's.
Verder is er (nog) geen wegenbelasting en de minimale maandelijkse kosten van het opladen maken haar wel blij.
Zeker omdat ze alle werk kilometers kan declareren.
Ze schat zo even gevraagd acht euro voor 230 kilometer.
En tot voor kort was het nog gratis opladen bij haar werk. :')
De belasting voordelen zijn wel belangrijk om het aantrekkelijk te houden.
 
Commercieel snelladen is niet goedkoper dan conventionele auto. Op de lange duur moet nog blijken wat de restwaarde is. Fleetowners lijken niet heel happig nog.
En waarom zou je de auto bij de zaak willen snelladen ?

Je zorgt voor een laadpunt bij de zaak en een slim energiecontract.
Afschrijving is maar een deel van de kosten, als de besparing op brandstof hoog genoeg is ga je daar heel anders naar kijken.
 
Heel simpele vraag: zou je wel een elektrische motor willen hebben ja of nee. We hebben het niet over of je hem wel of niet kan of wil betalen, puur ja of nee.
De openingspost en het valt me mee hoeveel mensen er wel een zouden willen hebben.
 
En waarom zou je de auto bij de zaak willen snelladen ?

Je zorgt voor een laadpunt bij de zaak en een slim energiecontract.
Afschrijving is maar een deel van de kosten, als de besparing op brandstof hoog genoeg is ga je daar heel anders naar kijken.
Ik had het specifiek over taxichauffeurs die moeten laden op de standplaats tegen hoge kosten. Ons wagenpark bestaat uit drie auto s en we hebben een eigen laadpaal. Alleen de Zero wordt niet gebruikt. De rest best veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan