Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Bij mij dezelfde verhoudingen, 30 euro en dan kom ik dik 300km ver, dat is ongeveer wat ik per week rij. 'S zomers kom ik iets verder maar het blijft een dure hobby en tijdsverspilling.
 
Ik zou ZEKER een elektrofiets willen. Heb al eens wat tijd gestoken in het uitzoeken of dat ook zelf te bouwen is, maar dat is gewoon kostbaar..... Batterijen, en oplader zijn flinke kostenposten, motor valt nog wel mee (als je geen 100pk wil)
Ik zou wel een elektrofiets willen in de stijl van een ouderwets 125cc GP fietsje. Hoeft geen 180 te kunnen en 80Km bereik zou ook genoeg zijn :P gewoon om wat rond te scheuren
 
Ik heb er nooit eentje gereden maar zeg nu al volmondig ja!
Als ik zie wat het me kost aan benzine en even omreken naar een elektrische motor kan je toch wel wat uitsparen.
Uiteraard zoals bij zovelen is de prijs en beschikbare modellen wat me nog tegenhouden. Ik rijd nu met mijn transalp en zou heeeel graag iets rijden zonder schakelen omwille van amputatie aan linkervingers. Maar het zal eerst een honda dct worden voor enkele jaren en dan zal de markt met tweedehands elektrische motoren ook weer wat gegroeid zijn denk ik.
 
Als het de keus is tussen elektrisch rijden of helemaal niet rijden, lijkt het me niet zo moeilijk. Dat gezuurpruim schiet niemand wat mee op.
Dat betekent voor mij absoluut geen gezuurpruim :N, ik stop er dan gewoon mee , klaar en over .en daar wordt ik echt niet verdrietig van .
een e auto zal er vast wel een x komen ,daar heb ik toch niets mee ,maar mijn motor mag blijven ronken en stinken zolang dat nog kan,
tot dan is t game-on ,kan en mag t niet meer, game over .:t*O**O*
 
Elektrische brommer? Nee dank je, ik vind het totaalpakket leuk als hobby.
Dus het sleutelen, prutsen en rijden.
Heb ook liever ouwe zooi.
Aan een elektromotor sleutelen vind ik niks aan.
Daar heb je wel een punt, ik mag die ouwe zooi ook wel, en het prutsen / sleutelen is dan een belangrijk onderdeel. Vandaar dat i gekeken had naar eigenbouw elektrisch ;) in ieder geval in de aanloop naar gebruik wat te prutsen / sleutelen _O-
 
Dat betekent voor mij absoluut geen gezuurpruim :N, ik stop er dan gewoon mee , klaar en over .en daar wordt ik echt niet verdrietig van .
een e auto zal er vast wel een x komen ,daar heb ik toch niets mee ,maar mijn motor mag blijven ronken en stinken zolang dat nog kan,
tot dan is t game-on ,kan en mag t niet meer, game over .:t*O**O*
Ik ervaar dat weer anders. Als er geen keus is, maak ik mijn ritjes wel met een elektrische motorfiets. Mij gaat het vooral om het rijden.
 
Ik ervaar dat weer anders. Als er geen keus is, maak ik mijn ritjes wel met een elektrische motorfiets. Mij gaat het vooral om het rijden.
Dat is toch ook prima , voor mij niet iig ,totaal geen interesse in dat spul ,ik ga dan wel gewoon trapfietsen :t dan maar kleinere rondjes doen :+
 
En hoe het in de toekomst gaat met de batterijtechnologie, op een bepaald moment raakt dat uitontwikkeld, en de vraag is op welk niveau het dan zit. Ik bedoel 200 km scheuren en dan 10 minuten opladen. En zelfs dan worden buitenlandse reizen erg bewerkelijk.
 
Koffiedik kijken natuurlijk maar ik heb er wel vertrouwen in dat over een aantal jaar gerust een stuk meer haalbaar is. Nu gaat de range per jaar steeds een stukje vooruit, als dat nog een jaar of wat zo doorgaat dan win je het straks niet meer met je 25 liter tank.
 
Koffiedik kijken natuurlijk maar ik heb er wel vertrouwen in dat over een aantal jaar gerust een stuk meer haalbaar is. Nu gaat de range per jaar steeds een stukje vooruit, als dat nog een jaar of wat zo doorgaat dan win je het straks niet meer met je 25 liter tank.
Dan wacht je maar een x ff op mij 😁
 
Ik vind dit toch wel een beetje erg een sektarische uitspraak.O-)

Natuurlijk mag jij dat zo vinden.
Ik zie dat persoonlijk anders, aangezien mensen met interesse in EV’s juist interesse tonen voor dingen buiten de ICE-only gemeenschap.

Maar ga je ooit mijn vragen nog beantwoorden?:+ Of wil je écht alleen maar hetzelfde blijven roepen?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast hoeveel motorrijders voor de E bike kiezen tot nog toe, had ik niet verwacht.
Waarom? Omdat je op de social media overwegend negatieve berichten leest als het over E bikes gaat.

Rijdende sofzuiger, Makita op wielen en dat soort termen die we hier gelukkig niet lezen.

Persoonlijk ben ik al sinds eind jaren 50 een sleutelaar en ik vind de techniek van met name de motorfiets heel indrukwekkend. Als je de zescilinder Honda RC166 heb zien horen en rijden snap je waarschijnlijk waarom.

Maar als ik nou met de motor dagelijks van en naar mijn werk zou moeten rijden, zou ik een E bike kopen en die puur als vervoermiddel zien en gebruiken. Er valt hoegenaamd niets aan te sleutelen en een vervoermiddel moet gewoon betrouwbaar en goedkoop zijn.

Maar daarnaast zou ik zeker een paar motoren hebben met zuigers en kleppen. Ik heb aan race motoren gesleuteld en ik doe aan mijn automobielen ook alles zelf, omdat het kan en omdat het leuk is en omdat het een fractie kost van wat je bij de garage kwijt bent.

Als je in de jaren 50 bent begonnen met bromfietsen en van een DKW 98 RT via allerlij tweetakten en Engelse single cilinder en twins, naar de viercilinder Honda 750 en de Suzuki T500, uiteindelijk bij de V4 met 16 kleppen terecht bent gekomen, is de omschakeling naar elektrisch nogal een stap. En nogmaals, het zal ongetijfeld fijn rijden, maar ik vind alles er omheen bij de verbrandingsmotor zo leuk en interessant.

Als ik komende zomer de gelegenheid krijg om er een te proberen en ik vind het leuk, dan koop ik hem gewoon en als hij me verveelt ruim ik het weer op.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast hoeveel motorrijders voor de E bike kiezen tot nog toe, had ik niet verwacht.
Waarom? Omdat je op de social media overwegend negatieve berichten leest als het over E bikes gaat.

Rijdende sofzuiger, Makita op wielen en dat soort termen die we hier gelukkig niet lezen.


Dat is het verneukeratieve van sociale media.
Die is volledig op jou toegespitst, en daardoor zie je ook alleen maar meningen en onderwerpen van jouw interesses...
 
Als ik er 1 zou willen, dan puur voor woon/werk verkeer.
Voor de lol hou ik het wel bij een benzineversie!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast hoeveel motorrijders voor de E bike kiezen tot nog toe, had ik niet verwacht.
Waarom? Omdat je op de social media overwegend negatieve berichten leest als het over E bikes gaat.

Rijdende sofzuiger, Makita op wielen en dat soort termen die we hier gelukkig niet lezen.

Persoonlijk ben ik al sinds eind jaren 50 een sleutelaar en ik vind de techniek van met name de motorfiets heel indrukwekkend. Als je de zescilinder Honda RC166 heb zien horen en rijden snap je waarschijnlijk waarom.

Maar als ik nou met de motor dagelijks van en naar mijn werk zou moeten rijden, zou ik een E bike kopen en die puur als vervoermiddel zien en gebruiken. Er valt hoegenaamd niets aan te sleutelen en een vervoermiddel moet gewoon betrouwbaar en goedkoop zijn.

Maar daarnaast zou ik zeker een paar motoren hebben met zuigers en kleppen. Ik heb aan race motoren gesleuteld en ik doe aan mijn automobielen ook alles zelf, omdat het kan en omdat het leuk is en omdat het een fractie kost van wat je bij de garage kwijt bent.

Als je in de jaren 50 bent begonnen met bromfietsen en van een DKW 98 RT via allerlij tweetakten en Engelse single cilinder en twins, naar de viercilinder Honda 750 en de Suzuki T500, uiteindelijk bij de V4 met 16 kleppen terecht bent gekomen, is de omschakeling naar elektrisch nogal een stap. En nogmaals, het zal ongetijfeld fijn rijden, maar ik vind alles er omheen bij de verbrandingsmotor zo leuk en interessant.

Als ik komende zomer de gelegenheid krijg om er een te proberen en ik vind het leuk, dan koop ik hem gewoon en als hij me verveelt ruim ik het weer op.
Je weet toch dat je nieuws krijgt dat past bij je interesses? Ik weet van mensen die ze verkopen dat er enorm veel elektrische scooters verkocht worden, vooral in Amsterdam en omgeving, zelfs in (motoruitvoering). Daar is serieus vraag naar, logisch ook als je geen lange afstanden aflegt. Voor woon werk lijkt het me ideaal, mijn afstand is alleen een beetje lang als ik naar de range kijk van aangeboden motoren. Tussentijds laden bij dehgelijkse ritten wil ik absoluut niet.
 
Ja, voor woon werk. Graag zelfs, ik zou er per direct mijn koekblik voor inruilen. Omdat het aanbod nog wat mager is voor de beleving blijf ik voor de lol wel met mijn panigale rijden in het weekend en mijn trackbike stook ik voorlopig met gesmolten dino.

mijn afstand is alleen een beetje lang als ik naar de range kijk van aangeboden motoren. Tussentijds laden bij dehgelijkse ritten wil ik absoluut niet.
Morgen op de beurs toch maar weer eens informeren, want het begint toch serieus bruikbaar te worden. Voor mij moet het 165 km zijn (met liefst nog wat reserve-range) en met max 100 gaat dat er over 2 maanden aankomen
 
Volgens de Bovag was 4% van de verkochte motoren elektrisch in 2019, dus het stijgt, maar niet explosief (Nog).Die nieuwe Zero met kuip ziet er niet onaardig uit. Range plm 200km, prijs hier weet ik nog niet. In de USA $21k and change.
 
Het zal denk ik pas echt gaan stijgen wanneer de mainstream merken modellen gaan uitbrengen, dan komt er pas echt keuze.
 
Ik vind 4% ontzettend veel, ik had niet gedacht dat het zoveel was.
En dat sleutelen. Zeker aan carburateurfietsen, om schijtziek van te worden. Altijd gekut, slijtage en lekkage. Injectie is al een enorme vooruitgang maar de motoren zijn gelijk zo ingepakt dat je meer plastic staat te schroeven dan aan metaal.
Korte opsomming van mijn openstaande klusjes:
De Guzzi van mijn dochter moeten de klepseals vervangen. Hij staat nu drie maanden stil dus de carburateurs moet gereinigd.
Mijn R1100GS heeft een ingesleten gashuis.
Mijn R1100RS moet het brandstoffilter (in de tank) vervangen.
Allemaal kutklusjes die je met een E fiets niet meer hebt, heerlijk.
 
Vandaag Ff proefgezeten: jammer dat ik nog wat eurootjes te kort kom.
03E434CA-3CFB-4EA2-9C1A-A16D484245F7.jpeg
 
Ik vind 4% ontzettend veel, ik had niet gedacht dat het zoveel was.
En dat sleutelen. Zeker aan carburateurfietsen, om schijtziek van te worden. Altijd gekut, slijtage en lekkage. Injectie is al een enorme vooruitgang maar de motoren zijn gelijk zo ingepakt dat je meer plastic staat te schroeven dan aan metaal.
Korte opsomming van mijn openstaande klusjes:
De Guzzi van mijn dochter moeten de klepseals vervangen. Hij staat nu drie maanden stil dus de carburateurs moet gereinigd.
Mijn R1100GS heeft een ingesleten gashuis.
Mijn R1100RS moet het brandstoffilter (in de tank) vervangen.
Allemaal kutklusjes die je met een E fiets niet meer hebt, heerlijk.

Heerlijk, zo'n oude engels motor met een enkele carburateur waar ook nog bijna niks in zit. Hoofd en stationairsproeier, aanslagboutje voor de gaschuif waar je stationair mee afstelt en een luchtschroefje.

Als ik met de motor naar mijn werk zou moeten zou ik idd gaan voor een motor waar je niet aan hoeft te sleutelen, dus zou elektrisch best de juiste optie kunnen zijn. Maar voor de lol vind ik die oude meuk niet verkeerd.

En wat je zegt over de moderne motor, schijtziek word je er van als je de halve motor moet slopen om een paar kleppen te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan