Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Ik vind hem wel mooi, kostie?
De EGO:
Vanaf 24.419 = 29546 incl BTW
De EVA Ribelle:
Vanaf 22.943 = 27761 incl BTW
De Esse Esse 9
Vanaf 20894 = 25281 incl BTW

Uiteraard zijn alle modellen uit te breiden met opties en accessoires dan komt er nog wat bij....
Dit zijn de 2020 prijzen met de nieuwe Accu.

Stel hem zelf samen:
 
Met welke andere motoren heb je ervaring?

Ik vraag dat omdat ik oprecht geïnteresseerd ben naar het vergelijkingsmateriaal en je referentiekader.
Eerst een NTV650, toen tien jaar gereden met een BMW R1100RS, en nog twee scooters elk over de ton gereden, een FES250 en YP400.
 
Ik gok er nog steeds op dat mijn volgende elektrisch is.. Tenzij mijn vriendin de FZ 6 toch in wil ruilen, dan komt er daar eerst 1 voor terug hoop ik.
 
Zou er wel eens op willen rijden maar bezitten niet.
Ben teveel petrol head om ook maar warm of koud te worden van zn ding maar uit interesse wil ik wel eens een dagje erop rond scheuren
 
Gok van niet want een motor moet net als mijn auto een beetje mooi geluid maken anders raak ik verveelt 🤪 8)7
Maar ben wel ene die openstaat voor nieuwe technieken en het wel wil beleven.
Alleen zolang het gaat blijf ik gewoon lekker bij benzine stokers ....
 
Voor woon-werk zou ik zeker wel elektrisch willen rijden, voor de fun en vakanties voor alsnog niet.

Aangezien ik nu ook al een aparte motor voor woon-werk heb, waarbij het me totaal niet boeit hoe het er uit ziet of hoe het klinkt, zou ik daarvoor zeker graag elektrisch gaan. Ik heb het al eens overwogen, maar voorlopig vind ik het nog te duur, anders was ik al overgestapt.
 
ik ben al aan het sparen
ze worden steeds geiler :Y
over 10 jaar ben je een viezerik als je met een fossiel aan de E15 pomp staat
dan wordt er naar je getoeterd _O-
 
ik ben al aan het sparen
ze worden steeds geiler :Y
over 10 jaar ben je een viezerik als je met een fossiel aan de E15 pomp staat
dan wordt er naar je getoeterd _O-
Nee hoor, dan ben je met een elektrisch voertuig een asociaal die bejaarden laat koukleumen onder een dekentje.
 
Ik mis de optie "ik heb er al één" (ik rijd nu een jaar Energica Eva)
En ik zou niet anders meer willen.

Ik heb sinds '89 de grote 4 Japanse merken, Ducati en Cagiva (vandaar m'n nickname) gereden. Maar met de Eva is de lol in het motorrijden weer helemaal terug.
Tuurlijk kan ik best toepassingen bedenken dat een benzinemotor nog beter voldoet, en als je met een gemengd gezelschap op pad gaat is het even puzzelen om alles op elkaar af te stemmen. Maar uiteindelijk zal het ook gewoon geen keuze meer zijn. Fossiele brandstoffen raken op; wetgeving dwingt je andere opties te overwegen. "So, we better get good at it". En Energica timmert wat dat betreft hard aan de weg als het gaat om de Europese markt.

20200130_123818266_iOS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die is er al: Energica Eva Ribelle.
:Y:Y:Y😍😍😍
Ik ben niet bevooroordeeld 😇

Bij www.electricmotorcycles.nl kun je een Energica huren (en dat is het enige echt oprechte advies dat ik je kan geven: huur zo'n ding voor een paar dagen. Niet een uurtje, maar ga 'm echt gebruiken).
Electric Motorbikes – Clean e-mobility heeft ook elektrische motoren zoals Zero in de verhuur.

Pas wel op @Han S daarna ga je hier iedereen elektrische motoren aansmeren })_O-

Voor mij was het ook een unieke ervaring en ik heb toch echt op heel veel motoren gereden.
 
Ik zie het wel gebeuren dat als er veel van die scheerapparaten rondrijden de mensen weer gaan klagen over die herrie.
 
Bij de 2020 versie van de EVA is het geluid minder.
Het geluid wat je hoort is niet van de elektromotor maar van de tandwielkast, die is achterkappen verwerkt bij de 2020 versie.

Ik vond het juist wel prettig tijdens de proefrit, het geeft toch een soort van feedback over de snelheid.
 
Het is technisch geen probleem om overbrengingen middels tandwielen zo goed als geluidloos te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan