Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Stel dat je iedere dag 100 km aflegt bij 120 km per uur dan doe je daar 50 minuten over.
Bij 100 km per uur een uur. De realiteit is dat je het hele traject geen 120 zal rijden vanwege obstakels en verkeerslichten waardoor het tijdsverschil waarschijnlijk niet eens die 10 minuten is.
Waar ben je zo boos over?

Klopt! Zijn heel wat studies, filmpjes etc... over te vinden.
Ik heb zelf nooit begrepen waarom sommigen zo graag sneller willen dan toegestaan... maar ik heb zelf ook nog nooit een motor gereden die uitnodigt om snel te gaan, misschien bewust?
Van mij mogen ze morgen in Belgie ook overal 100km/u invoeren op de snelweg, relaxed rijden vind ik persoonlijk.
 
Klopt! Zijn heel wat studies, filmpjes etc... over te vinden.
Ik heb zelf nooit begrepen waarom sommigen zo graag sneller willen dan toegestaan... maar ik heb zelf ook nog nooit een motor gereden die uitnodigt om snel te gaan, misschien bewust?
Van mij mogen ze morgen in Belgie ook overal 100km/u invoeren op de snelweg, relaxed rijden vind ik persoonlijk.
Ik hoef ook niet zo hard, maar relaxed rijden op een trajectcontrole van 100 is niet mogelijk, en relaxed rijden op de Belgische snelweg kan al helemaal niet.
 
Ik hoef ook niet zo hard, maar relaxed rijden op een trajectcontrole van 100 is niet mogelijk, en relaxed rijden op de Belgische snelweg kan al helemaal niet.

Als de snelheid wat lager ligt kunnen we de putten en gaten misschien beter ontwijken haha.
Waarom vind je 100km/u niet relaxed, met of zonder trajectcontrole?

Maar goed, het gaat hier over elektrisch rijden dus we dwalen af!
 
Voor elektrisch rijden is 100 km/h beter inderdaad, dus het heeft een raakvlak.
Bij rustig 100 km/h rijden op de CruiseControl (Bij de Energica zit die erop juist voor zuiniger rijden) kom je een stuk verder met je acculading.

En het klopt als een bus, al eens een paar keer getest in de praktijk. Met de VFR rij ik stevig door.
Met in het achterhoofd dat ik ook een EV ga rijden en 100 eraan komt ben ik al eens 100 gaan rijden. Scheelt nauwelijks in tijd. (ook verkeerslichten en stuk binnendoor wegen op mijn route) Dat qua tijd geen probleem.

Echter man wat heb ik daar een moeite mee |(
Wanneer ik lekker doorrij ben ik scherp, kijk naar struikrovers O-) langs de weg, let op het verkeer want ik rij sneller dus een ander ziet mij misschien niet. Lastig uit te leggen, het rijd gewoon lekker. Ja en dat zit tussen de oren.

Bij 100 tuffen tussen het andere verkeer. Scherpte gaat eraf, gedachten dwalen ook af. Ik vind het eigenlijk gevaarlijker wanneer ik naar mezelf kijk.
Voor mij zal het echt wennen zijn en ik ben nog niet overtuigd dat ik die 100 ga aanhouden.
Ondertussen weer sneller aan het rijden, de levering van de EV komt pas over 4 weken dus ik kan wel later wennen :')

Dus nee 100 relaxed ja maar te relaxed, ik hou me liever met rijden bezig. Wordt voor mij een uitdaging.
Trajectcontrole helemaal ramp, iedereen in een rijtje, liefst 5 km langzamer want boetes gaan in de NL altijd goed, dat is helemaal geestdodend rijden.
Kan ik wel in alle rust whatsappen enz. :Z8)7
 
Maar dat wordt bepaald met statistiek. En als er iets is wat ik niet vertrouw is het wel statistiek.
Daar wordt vaak eerst de uitkomst gegeven, en dan rekenen ze er wel naartoe..:r

Als ik ga voor elektrisch doe ik dat vooral voor mezelf. Het rijdt fijner.
 
Tja ,zo kun overal de zon zien schijnen 👍.
Of juist niet,.....
Het is maar hoe je het zien wil.

Verder is het gewoon een stukje mindset.

Ik dacht me overigens te herinneren dat het in mijn jeugd ook al max 100 was op de snelwegen.
Volgens wikipedia klopt dat, het zou tot 1988 100km/u zijn geweest.
 
Of juist niet,.....
Het is maar hoe je het zien wil.

Verder is het gewoon een stukje mindset.

Ik dacht me overigens te herinneren dat het in mijn jeugd ook al max 100 was op de snelwegen.
Volgens wikipedia klopt dat, het zou tot 1988 100km/u zijn geweest.
de max was vroeger idd 100 , alleen de gevolgen bij controles waren ff minder *O*
 
nee en zal ook nooit een elek. auto aanschaffen . ik zal de komende 50 jaar benzine rijden .
dan verhuis ik wel naar een land wat niet 'braafste van de klas' wil zijn , kut mileu en kut regering met zen 100km/h :(
meen je dat nou :?
weg uit Fryslân _O-
 
Ik rij meestal korte ritjes, woon werk rit is eigenlijk te kort op de Aprilia.
Elektrische motor zou ik heerlijk vinden.
Zeker een off the road als je daarmee in gebieden mag komen waar je normaal gesproken niet met een enduro mag komen.
Ze zijn nog te duur,

Auto is voor mij nog geen optie. actieradius met sleurhut is veel te weinig.
Voor de rest van het jaar zou een elektrische auto ook prima gaan.
En ff een benzine auto voor de vakanties te huren is veel te duur.

Ik huur al een paar jaar een Mégane Station voor de vakantie voor €650 voor twee weken met onbeperkte kilometers. Dat bedrag spaar ik met gemak uit door met mijn goedkope Swift-blik uit 2003 te rijden (en op de motor). Met een elektrische bak spaar je nog veel meer uit, dus de huurprijs gebruiken als argument om het hele jaar een dikke bak op benzine of diesel te rijden is natuurlijk niet fair. Zeg dan gewoon dat je niet van je huidige bak af wil.

Het meest riducule argument om 49/50 weken per jaar een dikke caravantrekker te rijden is dat je dat trekvermogen 2/3 weken per jaar nodig bent.
 
Nee, ik wil niet electrisch. Been there, done that. Terug op benzine.
 
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar wat je gereden hebt, hoe lang en waarom je terug bent naar benzine.

Ik heb een Zero SR bj 2017 gereden
+/- 10.000 km mee gereden

In die 10k kilometers;

1) Geknapte aandrijving riem. Geen coulance van Zero. +/- 300 euro reparatie kosten
2) Kortsluiting in de interne lader na een flinke regenbui. Geen coulance Zero. +/- 1600 euro reparatie kosten
3) Vlammen uit de motor/bekabeling tijdens het rijden. Oplost door de brandweer. Motor total loss. geen coulance of ook maar enige bericht van Zero.

En dat alles met een motor van ruim 20 duizend euro.
 

Bijlagen

  • 20191018_135957.jpg
    20191018_135957.jpg
    940,7 KB · Weergaven: 20
Ah nu herken ik het ook weer. Ik denk dat het meer aan de bouwkwaliteit van Zero ligt. Je leest constant mensen die problemen hebben met vocht. Die riemen zijn volgens mij ook onder gedimensioneerd. Die brand was toch in het laagspanningsdeel en je motor was toch total loss doordat de brandweer graag wilde dompelen?
Ik kan je gevoel wel begrijpen, ik zou er ook wel even klaar mee zijn.
 
Toch vind ik de conclusie niet terecht.

Natuurlijk is het niet leuk dat ze bij jou geen coulance verlenen op de lader en bij mij wel, natuurlijk hoort een riem niet te breken mits die goed is geïnstalleerd en afgesteld, en natuurlijk hoort er geen brand te ontstaan nadat er aan gesleuteld is.

Maar dit heeft niets te maken met het feit dat het een elektrische motor betreft. Bij een benzinemotor kunnen ook heel dure dingen stuk gaan, daar kan ook een riem breken, die kunnen ook in de brand vliegen. Maar niemand die daarna ooit zegt, ik wil van nu af aan alleen nog elektrisch want dat slaat nergens op.
 
Toch vind ik de conclusie niet terecht.

Natuurlijk is het niet leuk dat ze bij jou geen coulance verlenen op de lader en bij mij wel, natuurlijk hoort een riem niet te breken mits die goed is geïnstalleerd en afgesteld, en natuurlijk hoort er geen brand te ontstaan nadat er aan gesleuteld is.

Maar dit heeft niets te maken met het feit dat het een elektrische motor betreft. Bij een benzinemotor kunnen ook heel dure dingen stuk gaan, daar kan ook een riem breken, die kunnen ook in de brand vliegen. Maar niemand die daarna ooit zegt, ik wil van nu af aan alleen nog elektrisch want dat slaat nergens op.
Hij zou wel gek zijn als hij weer een Zero zou kopen. Zelfs ezels stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
 
Dat ie niet opnieuw een Zero koopt kan ik helemaal begrijpen, de importeur / dealer heeft dit helemaal verkeerd aangepakt.

Maar, herhaal, dat heeft niets te maken het feit dat de motor elektrisch is.

Er zijn meer merken die elektrische motoren bouwen, niet veel, maar zeggen dat je niet elektrisch wilt puur omdat Zero niet voldoet is onzin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan