Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Dat ie niet opnieuw een Zero koopt kan ik helemaal begrijpen, de importeur / dealer heeft dit helemaal verkeerd aangepakt.

Maar, herhaal, dat heeft niets te maken het feit dat de motor elektrisch is.

Er zijn meer merken die elektrische motoren bouwen, niet veel maar puur zeggen dat je niet elektrisch wilt omdat Zero niet voldoet is onzin.
Als ik vergelijkbare problemen had met een Ducati, zou ik die ook niet opnieuw kopen. Alleen zijn de problemen met die Zero wel problemen die alleen met een elektrische motor voorkomen.
 
Ik denk het meer is om geen early adopter te willen zijn. Laat de markt zich eerst maar een paar jaar ontwikkelen.
 
Een riem die breekt ? Is dat puur voor elektrische motoren ? Lijkt me niet....
Benzinemotoren kunnen ook spontaan in brand vliegen, is ook al vaker gebeurd.

Blijft de lader, dat is gewoon kortsluiting door vocht, de afdichting is sindsdien verbeterd. Kan ook bij een elektrisch component op een benzinemotor gebeuren.
 
Er is onlangs wel een nieuw ZERO servicecenter geopend voor meer aandacht en probleemoplossing.
Maar dat is voor dit geval te laat. :)

Ik hoop wel dat eigenaren voor het vochtprobleem een terugroepactie hebben gehad. :?
 
Mijn gegevens zijn bekend bij de importeur maar ik heb geen terugroepactie langs zien komen.

Ik vermoed dat de getroffen laders goed gerepareerd kunnen worden en dat ze daarmee een soort ruilsysteem hebben opgezet.
Dan komen ze één voor één binnen en kunnen ze met minder vervangingsladers toe dan bij een terugroepactie wanneer ze allemaal tegelijk komen.
Maar dat is slechts een vermoeden, er kunnen geen rechten aan worden ontleend. ;)
 
Benzinemotoren kunnen ook spontaan in brand vliegen, is ook al vaker gebeurd.
Dit vind ik iets te makkelijk. Een benzinemotor vliegt niet spontaan in de brand. Er is altijd een aanwijsbare oorzaak, een lekkende benzineleiding al dan niet in combinatie met een vonkende draad welke is doorgesleten.

Of een handige Karel die zich verbeeldt een prof monteur te zijn en alle regels aan zijn laars lapt.

De brand in die Zero zal waarschijnlijk het gevolg zijn van een kabelverbinding die geen goed contact maakte en met dergelijke stoomsterktes wordt het belachelijk heet. Ik heb ook kabelschoenen in krachtstroominstallaties zien gloeien.

Dat wil niet zeggen dat een Zero spontaan in de brand vliegt, maar met dergelijke vermogens moet je echt heel goede verbindingen hebben en er was aan gesleuteld, dus waarschijnlijk is er iets niet goed vastgezet.
 
Tweede wet van ohm: waar de schakeling rookt is de stroom het hoogst :+ :+

Maar klopt wel, wanneer er bv 300A loopt wil je je weerstand zo laag mogelijk houden, anders gaat het heel snel mis.
Gaat heel mooi, weerstand in de overgang, weerstand wordt warm door de stroom, weerstand wordt door de warmte hoger, meer warmte, meer weerstand enz.
 
Dit vind ik iets te makkelijk. Een benzinemotor vliegt niet spontaan in de brand. Er is altijd een aanwijsbare oorzaak, een lekkende benzineleiding al dan niet in combinatie met een vonkende draad welke is doorgesleten.
Natuurlijk is er een oorzaak maar dat neemt niet weg dat het voor de gebruiker een spontaan gebeuren is omdat ie het niet heeft zien aankomen.
En dat geldt voor beide, benzine en elektrisch. Elektrisch is er ook een oorzaak, ik denk in dit geval ook dat de monteur een fout gemaakt heeft.
De grootste fout daarna is van de importeur, het is puur stom om dit zo te laten bloemkolen op het internet. Maar dat is hun eigen schuld, dat hebben ze zelf toegelaten.

Waar het mij om gaat in deze hele discussie is dat deze gebruiker blijkbaar bijvoorbeeld geen Energica wil omdat bij de Zero wat zaken verkeerd gingen die totaal niets met Energica van doen hebben.
 
Jazeker, voor de funritjes en de tripjes naar het buitenland.

Als de spaarpot toereikend is gaat de FZ1 vervangen worden voor een Energica of soortgelijk. De model 3 heeft de motor ervaring op de FZ1 gedegradeerd. Ik mis de souplesse, het verfijnde, het geruisloze eindeloze elastiek, het plezier van one-"pedal" driving.

Ik mis met een ICE de puurheid van het rijden, het geluid en de trilingen van een ICE veroorzaken toch een stukje ruis zo blijkt nu.
Jammer genoeg heeft Tesla nog geen plannen voor een elektrische motor, van old-motor hoef je niets te verwachten '(
 
Laatst bewerkt:
het zoeven op een electrische motor is top, maar persoonlijk vind ik dat het schakelen etc. ´er wel bij hoort´.
en dat ga ik toch wel missen als ik mn soes zou inruilen voor een stekkerbike
 
Ik rij al een aantal jaren schakel vrij.

Toen ik mijn huidige VFR bestelde wilde ik ook de schakeluitvoering. Echter haalde de dealer mij over om toch maar eens de DCT te proberen. En dan echt proberen ik mocht de demo motor pas weer inleveren na 400 km.

En toen was ik inderdaad om, het is gewoon heerlijk rijden en het went heel snel. Ik zou nu niet anders meer willen in ieder geval
 
het zoeven op een electrische motor is top, maar persoonlijk vind ik dat het schakelen etc. ´er wel bij hoort´.
en dat ga ik toch wel missen als ik mn soes zou inruilen voor een stekkerbike
Brammo had gewoon een versnellingsbak en de twee Kymco prototypes hebben dat ook. :)

www.motor.nl/motornieuws/kymco-supernex-onverwachts-genoegen/amp/

ext.jpeg
 
die Supernex staat nu bovenaan m'n verlanglijstje!! :9~:9~:9~:}:}
ALS ie tenminste het productiestadium haalt...
Ik ben ook al ongeveer een half jaar verkocht. :Y
Naar mijn idee heeft de RevoNEX een grotere kans op introductie.
Meer potentiële kopers voor een wat minder extreme motorfiets.


Maar ik begin ongeduldig te worden. :+
 
Een elektrische motor lijkt me alleen wat als het een Hayabusa equivalent is...een absurd hard accelererende elektromotor lijkt me wel indrukwekkend, juist vanwege het gebrek aan beleving.
 
Ik dacht ook al, juist dat is een van de charmes van een electrische motor.
 
Zo'n, euh... Energica bedoel je? :P
Ik zou nog wel eens een serieuze sprint willen zien van een energica tegen een potente 1000cc of een haya.. En dan ook graag een 50-100 sprintje.
Ik vond de energica (eva) snel, maar niet bizar snel. Wellicht dat de 107 versie meer indruk maakt.

Maar het kan ook zijn dat mijn gevoel me beduvelde, omdat je niet schakelt en het vermogen lineair opbouwt.
 
Hier een ouder filmpje met de oude accu (De nieuwe EGO is zelfs sterker)
Met auto's maar er zit ook een BMW S 1000 RR bij.

Sprint is geen probleem, topsnelheid is uiteraard wel een dingetje.


en met een kwaak:

 
Hier een ouder filmpje met de oude accu (De nieuwe EGO is zelfs sterker)
Met auto's maar er zit ook een BMW S 1000 RR bij.

Sprint is geen probleem, topsnelheid is uiteraard wel een dingetje.


en met een kwaak:

De S1000RR met hele lange eerste versnelling op de regenmapping, super groothoek op de videocamera en 0-60 kilometer per uur ofzo. :+
In de specs is de BMW ook sneller (2.6 sec) (en 0-250 km/u :+ in 10.4 sec _O- ) , maar om snel op te trekken hoef je bij de Energica alleen maar het handle te bewegen. Lukt altijd. :9
 
Er is ook een ouder filmpje (van MotoMe) waarin ze een Zero tegenover een Panigale zetten. Uiteraard is de Panigale uiteindelijk sneller maar de eerste meters zijn voor de Zero. Zo'n Energica zou nog een stuk sneller moeten zijn.
 
Ik heb uiteraard op de nieuwe Ribelle proefgereden (je wilt wat voor je hem besteld)
Nu heb ik ook best veel ervaring op een aantal motoren waar onder de Fireblade, maar die Ribelle is serieus snel kan ik je vertellen :9

Ik heb rond de 80 km/h op de snelweg het gas eens losgegooid.. }) Dat gaat heel serieus van de plek kan ik je vertellen.
Voor mijn gevoel kwam de Fireblade er iig niet bij. Alsof je aan elastiek zit.

Heel leuk voelde dat. Ok ook volledig nutteloos O-) en dan slurpt hij ook wel een beetje uit de accu, de hele kermis aan ledjes ging aan in de cockpit.
Totaal niet wetenschappelijk onderbouwd heb ik toch de indruk dat er niet zoveel motoren en auto's in de buurt komen.

Maar ok leuk voor af en toe, mijn doel is om wat langer met de accu (en ketting, tandwielen en banden) te doen.
Maar wanneer je een keertje lekker wil "boenderen" dan kan dat iig zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan