- 29 apr 2004
- 31.736
- 17.711
Bmw praat me er niet over, zoveel op moeten rijden dat het pijn ging doen. Maar nu weer on topic.Dat is wel een beetje achterhaald met de S1000R/RR denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bmw praat me er niet over, zoveel op moeten rijden dat het pijn ging doen. Maar nu weer on topic.Dat is wel een beetje achterhaald met de S1000R/RR denk ik.
..
Het vergelijk is vanuit de eigen ervaring en dat is altijd goed. Of zou jij ook woon~werk en heel veel kilometers door weer en wind op een Ducati Streetfighter of een MV Augusta Brutale willen doen?
Of zou jij ook woon~werk en heel veel kilometers door weer en wind op een Ducati Streetfighter of een MV Augusta Brutale willen doen?
Je houdt van herhalen blijkbaar, maar het het snijdt nog steeds geen hout.
Je móet wel met andere modellen vergelijken want veel meer is er gewoon nog niet. En dat ligt niet aan Zero of Energica, dat ligt aan de oude fabrikanten die het schijnbaar geen probleem vinden om steeds verder achterop te raken.
Ik ben om elektrisch te kunnen rijden zelfs overgestapt naar een heel andere categorie motorfiets. Ik mis nu bagageruimte en bescherming, maar de elektrische aandrijving maakt het gemis méér dan goed.
Wat jij zegt over die gebruikersvriendelijkheid, dat is echt onzin. Het is zelfs net andersom, die MV is een gebruikersonvriendelijk ding vergeleken met een elektrische motor.
En als je die droge koppeling voor jou een voorwaarde zou zijn moet je dat zelf maar weten, ik kies liever voor ongekende souplesse en een enorm koppel dat altijd zonder onderbreking paraat is.
Met een benzinemotor niet nee... Je mist een heel stuk tussen 0 en 3000 Rpm. Dat stuk is nu net zo belangrijk bij lage snelheid.EDIT: hier nog een grafiekje van koppelverloop van een Triumph drie-cilinder, beter krijg je het niet.
...
EDIT: hier nog een grafiekje van koppelverloop van een Triumph drie-cilinder, beter krijg je het niet.
...
JA!!!Heel simpele vraag: zou je wel een elektrische motor willen hebben ja of nee. We hebben het niet over of je hem wel of niet kan of wil betalen, puur ja of nee.
Voor de vrijheid, de uitzichten, ......
en zeg nou zelf , waarom rijdt je motor ? toch niet voor A naar B maar ook voor je plezier hoop ik ?
Nu nog niet misschien ... tenzij ... je die neemt met hoogste actieradius, en niet van plan bent om van 's morgens vroeg tot 's avonds laat te rijden, maar eerder in de zin van 300 a 400 km per dag (voormiddag), en dat allemaal goed te berekenen, en de namiddagen houdt om dingen te bezichtigen....
een paar keer hard optrekken is leuk met zon EV maar je gaat niet lekker op vakantie met zon actieradius .
...
niets kan oudere motoren vervangen , ik zal persoonlijk Nooit een EV aanschaffen , wil er niet eens op proefrijden .
oude motoren hebben een verhaal / passie / een gevoel . dat heb je bij EV helemaal niet .
en zeg nou zelf , waarom rijdt je motor ? toch niet voor A naar B maar ook voor je plezier hoop ik ?
een paar keer hard optrekken is leuk met zon EV maar je gaat niet lekker op vakantie met zon actieradius .
En mocht je onderweg een storing krijgen dan zit je ook , als je nou een honda/suzuki/yamaha/bmw etc kunnen de meeste motorzaken je prima helpen . maar kom je aan met zon EV dan hebben ze de handen in het haar .
Ik reken mijzelf ook tot de fossiellen hoorik heb "of niet" ingevuld ,dat is voor mij logisch als fossiel zijnde
Sorry niet met je eens
Kortom slim dat je niet gaat proefrijden want dan ben je waarschijnlijk ook om
Maar je commentaar komt meer over als wat de boer niet kent dat eet hij niet en dat is jammer.
Er zijn situaties dat je beter nog geen EV kunt nemen maar die overwegingen moeten wel rationeel zijn ipv een gevoel wat waarschijnlijk misplaatst is.
Rover 3500 SD van mijn vader heb ik ooit bijna tegen een boom gereden,..oeps.Dat zie je verkeerd lieve Jan, ik heb het nergens over voordelen en nadelen. Misschien koop ik wel een EV, maar liever een BMW R18.
Dat is toch niet vergelijkbaar met hoe je de motorfiets dagelijks gebruikt, of hoe woon~werk rijders hun motor gebruiken??Ik zou toch tegen de limiteiten aanlopen met zo'n Energica. Hopelijk gaat mijn reis aanstaande juni door met mijn eigen motor, dan doe ik dagtochten van ~250km en redelijk up-tempo. De actieradius van die Energica is sterk verbeterd idd t.o.v. de eerste electrische motors, maar het wordt toch billenknijpen in mijn geval, geen fijn gevoel. Je moet bereid zijn tot compromissen, daar kan je niet omheen.
niets kan oudere motoren vervangen , ik zal persoonlijk Nooit een EV aanschaffen , wil er niet eens op proefrijden .
oude motoren hebben een verhaal / passie / een gevoel . dat heb je bij EV helemaal niet .
en zeg nou zelf , waarom rijdt je motor ? toch niet voor A naar B maar ook voor je plezier hoop ik ?
een paar keer hard optrekken is leuk met zon EV maar je gaat niet lekker op vakantie met zon actieradius .
En mocht je onderweg een storing krijgen dan zit je ook , als je nou een honda/suzuki/yamaha/bmw etc kunnen de meeste motorzaken je prima helpen . maar kom je aan met zon EV dan hebben ze de handen in het haar .
....De vraag was zo simpel mogelijk: wil je wel of niet een elektrische motor?
En dan komt er weer een hele discussie over de voor en nadelen van beiden en die is per definitie kansloos.
De fans van de EV zijn er heel tevreden mee en dat is heel fijn voor ze, maar je hoeft het niet allemaal uit te leggen en te verdedigen....
Klopt en ik moet eerlijk bekennen dat het me verbaast hoeveel mensen ja hebben gestemd. Ik had verwacht dat het hooguit 20% zou zijn.Han wil alleen maar weten wel of niet ,dat is simpel en lokt m.i geen discussie uit,wat de zin er wel van is geen idee.