Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Over het algemeen maakt rechte vertanding meer geluid dan schuine vertanding, uitzonderingen daargelaten.
 
Nu heb ik al wel het genoegen gehad om een proefritje op een Zero gemaakt te hebben, dat beïnvloedt je keuze beslist. Ik verwacht dat geen enkele van de nee-stemmers ooit op een elektrische motor gereden heeft...
Ik ben - wat betreft een motorfiets - een overtuigd neen stemmer en heb heus wel al met verschillende elektrisch aangedreven voertuigen, waaronder een Zero, gereden hoor.
Ik rij met volle overtuiging dagelijks op een pedelec en ben al aan mijn tweede BEV toe.
Maar de huidige markt van beschikbare elektrische motorfietsen voldoet gewoon niet aan wat ik vereis van een motorfiets. En die eisen zijn voor idereen anders.
Dat ik (nog) niet op een elektrische motorfiets rij heeft niet zo veel te maken met mijn eigen instelling maar meer met de eenzijdige richting waarin fabrikanten van motorfietsen nog steeds evolueren en de onbeschikbaarheid van infra in de gebieden waar ik bij voorkeur met een motorfiets rondtoer.
(Voor er een BEV op de markt kwam die aan mijn vraag voldeed is er trouwens ook wat tijd overheen gegaan).

Voor WW verkeer zou ik hem - onder de huidige omstandigheden - zeker ook niet gebruiken. Ik heb nu zowel een naked als een adventurer en ken dus de voor- en nadelen van beiden goed genoeg. In de winter en bij hevige regen vind ik er persoonlijk geen lol aan om op een naked dagelijks WW-verkeer te doen. En voor de prijs van een elektrische naked (er zijn idd wel al wat half aangeklede elektrische motorfietsen maar die kunnen mij echt niet bekoren) koop ik een full loaded adventurer en hou ik - als ik wat uitkijk - nog wat euro's over ook.

Inzake dealership voor elektrische motoren is het hier in Vlaanderen ook nog maar een triestig landschap. Amateurisme troef.

Bezorg me een adventurer bike met een range van 300-400 km (tegen 80-110 km/uur) met een herlaadtijd van 6-8 uur met een behoorlijk dealernetwerk (of mindere specs met een behoorlijk functionerend en verspreid laadnetwerk) en ik ben zo om.

Stel je die poll over x aantal tijd nog eens kan het antwoord dus net omgekeerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Effe een bakkie doen en weer door. Voor woon-werk wil je dat niet (een reden om de motor te pakken is nou juist die tijdswinst..
) maar tijdens een toertocht niet zo'n punt.
Afhankelijk van fatsoenlijke laadpalen op je route natuurlijk.
 
Nieuwe accu's Energica doen dit bij de EVA Ribelle:
Stad 400 km; Gecombineerd 230 km; Buitenstedelijk 180 km

Wel duur, niet lelijk :9~
1582891103515.png


Maar ok dat is smaak en daar doe je niets aan.
Daarnaast snelladen 30 minuten 0-80% dus bakkie koffie en je kunt weer 150 km verder zonder problemen, tijd voor je volgende bakkie
Kortom goed te doen.

Blijft de prijs wel een lastig, zeker als particulier.
 
Het blijft hem in de prijs zitten. Mochten ze ooit voor net iets onder de 10k op de markt komen? Dan ben ik wel verkocht denk ik.
 
nee en zal ook nooit een elek. auto aanschaffen . ik zal de komende 50 jaar benzine rijden .
dan verhuis ik wel naar een land wat niet 'braafste van de klas' wil zijn , kut mileu en kut regering met zen 100km/h :(
 
....... kut mileu en kut regering met zen 100km/h :(

Stel dat je iedere dag 100 km aflegt bij 120 km per uur dan doe je daar 50 minuten over.
Bij 100 km per uur een uur. De realiteit is dat je het hele traject geen 120 zal rijden vanwege obstakels en verkeerslichten waardoor het tijdsverschil waarschijnlijk niet eens die 10 minuten is.
Waar ben je zo boos over?
 
Stel dat je iedere dag 100 km aflegt bij 120 km per uur dan doe je daar 50 minuten over.
Bij 100 km per uur een uur. De realiteit is dat je het hele traject geen 120 zal rijden vanwege obstakels en verkeerslichten waardoor het tijdsverschil waarschijnlijk niet eens die 10 minuten is.
Waar ben je zo boos over?
De betutteling misschien?
 
nee en zal ook nooit een elek. auto aanschaffen . ik zal de komende 50 jaar benzine rijden .
dan verhuis ik wel naar een land wat niet 'braafste van de klas' wil zijn , kut mileu en kut regering met zen 100km/h :(
Hoe weet je dat nou, misschien rijdt er dan helemaal niets meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan