Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Ik had het specifiek over taxichauffeurs die moeten laden op de standplaats tegen hoge kosten. Ons wagenpark bestaat uit drie auto s en we hebben een eigen laadpaal. Alleen de Zero wordt niet gebruikt. De rest best veel
Is die Zero nou nog niet verkocht en afgeschreven? :9
 
Het rijdt gewoon goed op gladde wegen . Op klinkers merk het gewicht wel
Ik geloof je op je woord, maar het ging mij er om hoeveel mensen een E motorfiets zouden willen en ik had verwacht dat dat er veel minder zouden zijn, want als je de reacties ziet op de SM wil ongeveer niemand zo'n apparaat.
 
Ik geloof je op je woord, maar het ging mij er om hoeveel mensen een E motorfiets zouden willen en ik had verwacht dat dat er veel minder zouden zijn, want als je de reacties ziet op de SM wil ongeveer niemand zo'n apparaat.
Het ligt er helemaal aan hoe je zo,n ding gaat gebruiken. Als het alleen maar vervoer is dan snap ik het wel . Het is dan gewoon een transportmiddel . Ik hou het nieuws rondom electromotoren bij maar betaalbare modellen met voldoende range die er ook nog redelijk uitzien zijn er eigenlijk nog niet.
 
het leven is te kort voor saaie motoren ,...
...als ik saai wil rijden kan ik het openbaar vervoer of de auto pakken.
Een electrische moto is ook nog een optie. 😛 😂
@frank_b er zijn er ook die deze stap nooit bereiken en op elke nieuwe hype springen zonder nadenken. ;-) Een moto, stinkt, trilt, maakt lawaai en vraagt om geschakeld en met souplesse bereden te worden. Wil ik geen van deze dingen koop ik me een fiets, zo stop ik nog waar ik wil en niet waar mijn batterij, ruim voor ik er zin in heb, zegt hier houdt het op. 😉
 
Laatst bewerkt:
Een electrische moto is ook nog een optie. 😛 😂
@frank_b er zijn er ook die deze stap nooit bereiken en op elke nieuwe hype springen zonder nadenken. ;-)
Er zijn er ook die niet in het verleden blijven hangen en wel nadenken ;)
Een moto, stinkt, trilt, maakt lawaai en vraagt om geschakeld en met souplesse bereden te worden.
Een moto hoeft van mij niet te stinken, ik ben blij dat ik die geur uit mijn garage kwijt ben.
De brommer van mijn vrouw trilt al, dat is genoeg :+
Schakelen doe je voor optimaal koppel, laat een ev nu altijd optimaal koppel hebben en ik heb nog nooit zo'n soepele motor gereden. (en ik heb er wat gereden)
Wil ik geen van deze dingen koop ik me een fiets, zo stop ik nog waar ik wil en niet waar mijn batterij, ruim voor ik er zin in heb, zegt hier houdt het op. 😉
Ik wil na een 2 uurtjes toeren echt wel even afstappen en een bakkie doen, dat kan gewoon met mijn batterij.
Vaak ben je te bang, je zou niet zeggen dat de oudere motorrijder zo bang is. Er heerst een beeld van stoere mannen eeuhh. _O-
Alles wordt er bijgehaald om maar negatief te zijn.

Het maakt mij verder niet uit, lekker op je dinosap motor blijven rijden, maar ik vraag me af heb je wel eens op een Energica bv gereden?
Laat ik het zo zeggen, ik was na mijn proefrit helemaal verkocht en vond mijn VFR1200X ineens niet meer lekker rijden op de terugweg van de dealer, langzaam, trillen geen koppel ik dacht serieus dat er wat aan de hand was :') En dat na een uurtje Energica rijden (en de V4 1200 van Honda is best een aardig blok hoor), het went heel snel die souplesse van de EV moto.
 
Er zijn er ook die niet in het verleden blijven hangen en wel nadenken ;)
Als je mijn motorpark kent zou je moeten weten dat dat nu net mijn doelgroep is, die echte motoren met karakter.
Maar soit ieder zijn meug, gelukkig zijn er wel liefhebbers van die stekkerdingen anders gingen ze nog vlugger ten onder.
No bad feelings en nog veel plezier met je... pfff heb het altijd zo moeilijk om ze motor te noemen! :] :t
 
De openingspost en het valt me mee hoeveel mensen er wel een zouden willen hebben.

Ik heb ook maar gestemd.
Ik wil op een goedkope manier naar het werk. (Zonder te trappen of te voet)
Electrisch is nu dus te duur vind ik, voor de rest maakt het mij niet uit. Als ik er maar kom in een redelijke tijd.
 
Een moto hoeft van mij niet te stinken, ik ben blij dat ik die geur uit mijn garage kwijt ben.
De brommer van mijn vrouw trilt al, dat is genoeg
Frank, ik heb twee Honda V4 motoren en die trillen niet en de geur vind ik niet onaangenaam.

Ik was vroeger monteur in de racerij en daar rook je die ricinusolie en dat vond ik zelfs lekker ruiken, een stuk lekkerder dan mijn oma.
 
Als ik je gebruikersnaam en avatar zie vermoed ik dat je fan bent van Honda Goldwings. Ik zie de relatie met "echte motoren met karakter" niet?
O-) ;)
Honda heeft sowieso altijd een "saai en braaf" karakter, niets mis mee, jaren gereden, maar een Honda is altijd braaf.
Een Goldwing is gewoon een cabrio op 2 wielen :') dat is geen motor idd.
Frank, ik heb twee Honda V4 motoren en die trillen niet en de geur vind ik niet onaangenaam.

Ik was vroeger monteur in de racerij en daar rook je die ricinusolie en dat vond ik zelfs lekker ruiken, een stuk lekkerder dan mijn oma.
Ik heb ook de VFR1200F en X gereden, tov een EV trillen die toch echt wel, wel een fijn blok. :t
De geur van ricinusolie is inderdaad wel apart.
Maar in mijn garage vind ik het niet nodig (zit ook een deur in naar huis) nu zet ik mijn motor erin en deuren dicht, met de benzine motoren liet ik altijd de deur een uurtje openstaan.
Zomers helemaal warme motor binnen, nu ook geen last meer van.
Ok pas bij 2 graden voor het verkeerslicht miste ik de warmte van het blok wel om even de handen op te leggen, dat is dan weer jammer ;)
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft sowieso altijd een "saai en braaf" karakter, niets mis mee, jaren gereden, maar een Honda is altijd braaf.
Ik vind de V4 van de Supermagna niet echt braaf. Toevallig post de zoon van mijn zus op facebook een foto van zijn 1500cc Suzuki twin en iemand vraagt hem hoe dat rijdt in vergelijking met de Supermagna die hij daarvoor had en het antwoord is dat de Supermagna een stuk sneller is en makkelijker stuurt.

En dan heb je het over de helft van de cilinderinhoud. Ikzelf ervaar de SM niet als een supersport, maar hij wil best wel tekeer gaan als je gas geeft en zeker niet braaf.
 
Ik vind de V4 van de Supermagna niet echt braaf. Toevallig post de zoon van mijn zus op facebook een foto van zijn 1500cc Suzuki twin en iemand vraagt hem hoe dat rijdt in vergelijking met de Supermagna die hij daarvoor had en het antwoord is dat de Supermagna een stuk sneller is en makkelijker stuurt.

En dan heb je het over de helft van de cilinderinhoud. Ikzelf ervaar de SM niet als een supersport, maar hij wil best wel tekeer gaan als je gas geeft en zeker niet braaf.
Braaf is niet bedoeld als langzaam. Een Honda is zeker rap.
Maar een Honda heeft een wat "saai" karakter, zelfs de CBR1000 ook gereden, je zit in no time op hoogst illegale snelheden, echt een supersport.
Maar dat doet hij braaf, hij verrast niet bouwt netjes zijn koppel en vermogen op en doet dat allemaal heel voorspelbaar.

Een Ducati bv heeft een heel ander karakter en een Kawasaki ZX bv is er ook eentje om rekening mee te houden, dat rijd heel anders dan de Honda.
Honda is gewoon braaf, voorspelbaar (maar wel snel)
 
Ik heb ook even gestemd en voor mij is het nu een nee. M’n motor is echt hobby en niet een vervoermiddel. Het geluid, het schakelen etc etc maakt deel uit van de beleving. En ik weet hoe fijn elektrisch rijden is, want zowel ik als mijn vrouw hebben een elektrische auto. Maar ook daar geldt, stel het is een hobby auto, een cabrio ofzo, zou ik ook (nog) niet overstappen naar een ev.
Wat voor zowel de motor als een eventuele hobby auto/cabrio mee zou spelen is dat er simpelweg weinig keuze is. 5 jaar geleden waren er ook geen elektrische auto's die mijn hart sneller deden kloppen. Vandaar de dag is er veel keuze...
 
Laatst bewerkt:
Dat argument van het schakelen kan ik echt niet begrijpen. Ik rij 90% van de tijd in mijn vijf. En als ik lekker bochtjes aan het pakken ben wordt ik kwaad op mezelf als ik een versnelling te hoog zit. En dan heb je ook nog het gebeuren als twee bochten na elkaar zitten en je net niet naar de volgende versnelling kan, maar wel met veel toeren rijdt. Ideaal toch als je daar niet over hoeft na te denken?
En dan vergeet ik nog het wachten voor een stoplicht, duurt het nog even en zet ik hem in zijn vrij of houd ik de koppeling ingeknepen. De helft van de keren gok je verkeerd.
 
En dan heb je ook nog het gebeuren als twee bochten na elkaar zitten en je net niet naar de volgende versnelling kan, maar wel met veel toeren rijdt.
Een oudere ICE dus vergelijken met een EV? :+ ;)
Tijd voor een quickshifter met blipper.
Maar op de openbare weg zoek je de grenzen niet zo op, dus schakelen kan toch altijd? :)

Op het circuit is de versnelling wel mijn houvast met welke snelheid ik de bochten neem.
Dan kan ik mij niet overrijden zeg maar.
Een stukje bewustwording.

Afgelopen vrijdag reed ik in de EV van mijn vriendin en merkte dat ik een fractie gas gaf om de auto niet te laten bokken bij onverwacht hard remmen gevolgd door een zachte passage - een steegje in.
Ik anticipeerde op geen koppeling in/uit kunnen doen om de snelheid en versnelling in overeenstemming te brengen.
Helemaal niet nodig natuurlijk.
Wel mooi dat ik dat merkte. _O-
 
Een van de redenen waarom ik hem heb. Je kan altijd in zijn vijf rijden. Ik snap dat geilen op schakelen niet. Dat is gewoon omdat een ICE een beperkte powerband heeft, het heeft voor mij geen meerwaarde. Ik voel me er niet mannelijker of technisch begaafd van.
 
Ik haal daar wel voldoening uit, om de beperkingen van het voertuig zo goed mogelijk glad te strijken. Heb ik ook lol in op het werk overigens, om beperkingen van het systeem op een efficiënte manier te omzeilen. Neemt niet weg dat ik mijn eerste rit op een electrische motor fantastisch vond, omdat ik me volledig op mijn rit kon focussen en minder aandacht nodig had om het voertuig te managen.
 
Een van de redenen waarom ik hem heb. Je kan altijd in zijn vijf rijden. Ik snap dat geilen op schakelen niet. Dat is gewoon omdat een ICE een beperkte powerband heeft, het heeft voor mij geen meerwaarde. Ik voel me er niet mannelijker of technisch begaafd van.
Iedereen is anders natuurlijk.
Ik heb al twintig jaar geleden een getunede R1100S gehad het +130 pk, maar het beperkte toerenbereik en de hoge trillingen maakte het voor mij niet sensationeel.
Toch nog een half jaar gehad. :+
 
Kan niet stemmen; heb er al 1........... maar sinds paar maanden een Talaris, gebruik ik voor offroad gebruik. Ja ok officieel een brommurt in NL maar als je 1 kabeltjes door knipt heb je ineens 80-125cc vermogen, wat ik uiteraard gedaan heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan