zouden de Belgen dit weten ????

Maasduivel

Die hard MF'er
4 mrt 2004
386
1
Aan de Maas
hey
heb een rare vraag eigenlijk
voor jullie gaan denken dat ik een crimineel ben ,moet ik jullie al teleurstellen dat is dus niet zo O-)
waar gaat het om :+

heb een motor op het oog,allé hetgeen ervan overblijft
hij is compleet op de voorvork na
is in Duitsland in beslag genomen geweest,door verkocht en deze persoon heeft bepaalde stukken van de motor gebruikt om zijne op te knappen
het probleem is echter er zijn geen papieren van ,(
al zou dat nog niet genoeg zijn is het frame nr er ook uitgeslepen :(
nu is mijn vraag ,is deze motor nog op de baan te krijgen in ons Belgen landje
zo ja op welke manier
wie weet hier een antwoord op :)
 
ik denk dat je aan de belgische versie van de RDW verdomd goed moet kunnen aantonen wat de historie is van de motor. verder vermoed ik dat met het ontbreken van het framenummer de motor gezien wordt als "zelfbouw" en een speciaal framenummer zal krijgen en een moeilijke keuring, aangezien zonder framenummer het bouwjaar/merk/... niet te bewijzen valt.

dus ik vermoed een heel zware keuring die volgens de huidige eisen van uitstoot zal gaan en als het een oud bakje is betwijfel ik of hij er doorheen kan komen.


[me]Burn heeft geen ervaring en kletst gewoon maar wat. hij kan er natuurlijk volledig naast zitten...[/me]
 
het probleem is echter er zijn geen papieren van ,(
al zou dat nog niet genoeg zijn is het frame nr er ook uitgeslepen :(

geen papieren en een uitgeslepen framenummer? Noem me achterdochtig, maar ik vind het stinken. Ik zou er m'n vingers niet aan branden ;)
 
Ik zal je moeten teleurstellen, maar voor een Belgische motor die je koopt zonder papieren, kun je zelfs geen bewijs van verlies meer aanvragen bij de flikken, opdracht van het parket (of je moet een lange arm hebben), dus voor een buitenlandse zal het zeker niet gaan.

btw dit heb ik verleden week gevraagd.
 
tja het is zeker een raar zaakje
maar als die persoon papieren voor kan leggen dat hij de moto gekocht heeft uit een inbeslagname (door politie )
dan zal hij toch niet de crimineel zijn denk ik
 
je vind jezelf geen crimineel. dan zou ik er ook niet één gaan helpen (door ook maar één cent voor dat ding te betalen).

'in beslag nemen' daar hadden die duitsers in 40-45 ook een handje, en dat was ook gewoon ordinair jatten
 
je vind jezelf geen crimineel. dan zou ik er ook niet één gaan helpen (door ook maar één cent voor dat ding te betalen)

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt
de motor is officieel in beslag genomen en van daaruit verkocht
die koper verkoopt verder
dus daar is niet crimineels aan
de feiten zijn gebeurt,vastgesteld en in beslag genomen

als het nu gewoon iemand was die de motor zo verkocht zonder een bewijs dan zou ik zeggen je hebt gelijk,maar in dit geval is dat niet
dus nee ik vind me zeker geen crimineel
 
Nieuw frame kopen, verder zelfbouw gewijs motor opbouwen, en herinschrijven als zelfbouw. info vragen per email via belgische dienst inschrijvingen voertuigen: http://www.mobilit.fgov.be/Nl/index-nl.htm en ga daar op zoek naar "DIV" (maar zeg NIET dat je een frame met weggeslepen nummer hebt, vraag gewoon hoe je da moe regelen met een neiuw gekocht frame kwestie van zelfbouw (ala rat-bike?). Op het motorblok zelf staat trouwens OOK een nummer of is die toevallig ook weggeslepen?
 
Nieuw frame kopen, verder zelfbouw gewijs motor opbouwen, en herinschrijven als zelfbouw. info vragen per email via belgische dienst inschrijvingen voertuigen: http://www.mobilit.fgov.be/Nl/index-nl.htm en ga daar op zoek naar "DIV" (maar zeg NIET dat je een frame met weggeslepen nummer hebt, vraag gewoon hoe je da moe regelen met een neiuw gekocht frame kwestie van zelfbouw (ala rat-bike?). Op het motorblok zelf staat trouwens OOK een nummer of is die toevallig ook weggeslepen?

met zelfbouw moet je wel tekeningen en berekeningen kunnen overleggen....
 
na alles gelezen te hebben hier en een nachtje geslapen
denk dat ik de wijze raad van bijna iedereen ga volgen
en er héééél ver van weg ga blijven
toch nog bedankt iedereen :}
 
De Duitse Politie heeft de nare eigenschap om bij auto's danwel motoren die betrokken zijn geweest bij een ongeval en waarvan de schade dusdanig groot is Het chassis/frame nummer er uit te halen. Dit ter voorkoming dat het voertuig ooit nog op de weg verschijnt.

Grtz
 
De Duitse Politie heeft de nare eigenschap om bij auto's danwel motoren die betrokken zijn geweest bij een ongeval en waarvan de schade dusdanig groot is Het chassis/frame nummer er uit te halen. Dit ter voorkoming dat het voertuig ooit nog op de weg verschijnt.

Grtz

Is dat dan een "nare" eigenschap? Ik vind dat ze dat hier ook mogen doen, er zullen er veel minder zijn die hun eerste motor kopen, er ongelooflijk fier op zijn en blijkt achteraf dat dat ding enorm scheef staat.
Nummer eruitslijpen, zodat de ene of andere gewetenloze 2de handshandelaar er niemand mee in 't zak kan zetten(aan de 2de handshandelaars, ik zeg niet dat jullie het allemaal zouden doen, maar er zitten er zeker tussen die het wel zouden doen).
Ik vind het een positieve eigenschap van de Duitse polizei.
 
Je gaat eerst naar de dienst douane en accijnzen met een koopakte (die stel je desnoods zelf op) om die motorfiets in te voeren als een buitenlandse motorfiets. Op de koopsom betaal je dan 21% BTW en 10% invoerrechten. Wel moet je ook nog een framenr. hebben maar dat sla je er maar zelf in. Met het papier dat je daar dan ontvangt, ga je naar de douane om nieuwe papieren aan te vragen en klaar ben je.
(zelf moet ik ook nog een motor invoeren waarvan ik geen papieren heb en die geen framenr. heeft, de belgische staat eist dit wel, maar de engelsen deden dit niet bij motoren van 1940, dus moet ik er wel zelf 1 inslaan).
 
na alles gelezen te hebben hier en een nachtje geslapen
denk dat ik de wijze raad van bijna iedereen ga volgen
en er héééél ver van weg ga blijven

Dat was de bedoeling Maasduivel. Enkel een doorgewinterde hobbyist die goed zen weg kent in de zelfbouw homologatie burocratie, kan nog iets doen met zo'n frameloos geval. Het enige dat een gemiddelde knutselaar ermee kan aanvangen is dat ding gebruiken als sloop voor onderdelen (as je toevallig dezelfde fiets hebt). In elk ander geval fikken eraf, het is wel geen "aangebrand" frame, maar inschrijf ellende (laat staan verzekerings ellende bij ongeval) als rechtschapen burger krijg je gegarandeerd ... O-)
 
en als je nou gewoon een gerigistreerd frame met kenteken ergens koopt van dezelfde type moto en dan alles overbouwt in dat frame dan hoef je hem toch niet eens te keuren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan