zr7 ratel

kawakwiet

Rookie
19 sep 2006
9
0
op mijn motor
hallo iederen ik zat eens met een vraagje ik rijd sinds enkele maanden met een zr7 en ik heb steeds last van een ratelend geluid omgeving cilinders alleen kan ik het niet zo goed thuisbrengen vanwaar precies na meermaals vragen aan mijn garagist waar ik steeds het antwoord krijg het is typisch een vier in lijn ben ik ten einde raad het stoort mij echt is er nog iemand met dit probleem of een eventuele oplossing laat me dan iets weten greetz kawakwiet ;(
 
ja dat is wat ik ook dacht maar omdat ik op het mechanische van een motor nog niet echt op mijn plaats ben vraag ik het hier daar hij me er echt geen antwoord op geeft hij zei alleen dat het de distrubitieketting zou zijn dat je het dan duidelijker zou moeten horen en zeker als hij koud staat en voor de rest zij hij dat ik me er geen zorgen over hoef te maken ,hij zei gewoon de ene heeft het al wat harder dan de andere maar dat antwoord stelt me niet echt te vreden moet toch op te lossen zijn
 
Als dat soort geluiden normaal was dan werden alle nieuwe motoren wel met een ratel er in afgeleverd.
Laat er eens een andere monteur naar luisteren. (het liefst één met goede oren) O-)
 
Fijn monteurtje heb je. _O-

:^

Heeft echt totaal geen donder er mee te maken dat het een 4 in lijn is. Wel is het zo dat kawa's over het algemeen wat meer mechanische geluiden maken, vooral als je eerst een ander merk hebt gereden valt dat vaak snel op. Het licht eraan hoe erg het geluid is, maar als het echt duidelijk hoorbaar is zeg ik toch distubutieketting. Hoe heeft die monteur trouwens geconstateerd dat de ketting het niet is? Heeft ie de spanning van de ketting gecontroleerd?
 
ik denk dat het probleem gewoon ligt zoals jij zegt het is een tikkend geluid en het zal wel typisch kawa zijn want volgens twee monteurs met toch een goede naam zou er echt niks aan de hand zijn want hij is juist binnen geweest voor nazicht en grote proefrit mee gereden door de monteur en volgens hem is er niks abnormaal ,maar voor mij is het wel storend toch eens op zoek gaan naar een andere motor :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan