ZRX 1200 juiste montage van het kleine kettingwiel?

2wieler-Arie

Rookie
3 aug 2011
14
0
Hallo ZRX's

Het kleine (Afam) niet origenele kettingwiel is/was met de borstkant naar het carter toe gemonteerd. De vlakke kant is dus (zittend op de motor) naar links gericht.
Is dit goed. Het "kleintje" is namelijk aan de vlakkekant opvallend meer versleten dan aan de borstkant. Het lijkt net of de kettingwielen door verkeerde montage niet in lijn hebben gestaan.
Wie heeft er een antwoord?
foto's plaatsen van het kettingwiel is mij helaas nog niet gelukt.
 
Laatst bewerkt:
normaal zijn de merktekens altijd te lezen na montage
maar is het niet mogelijk dat je dit visueel controleert door vanaf het achter ketting tandwiel te kijken over de ketting geleider heen


:^

zou er zo uit moeten zien:

full
 
Van achter al de boel bekeken. Maar ik kan niet zien of de ketting wel of niet 5 mm wijkt
De borsthoogte van het kleine kettingwiel is ongeveer 5mm.
Volgens de onderdeeltekening van het originele Kawasaki kettingwiel (met rubberring?) zou de borst inderdaad aan de carterkant moeten zitten. Misschien zijn de niet originele kettingwielen (JT of AFAM) te dik ?
Een tekening of foto van een origineel kettingwiel met bemating zou uitkomst bieden.
 
Misschien dat dit helpt: ik heb de opstaande rand aan de buitenzijde zitten, zo zat ie ook bij de vorige en heeft volgens mij te maken dat je de zegerring om de moer kan meppen. Gaat inmiddels 35000km mee, dus ga er vanuit dat ie goed zit!

foto:
freshsprocket1.jpg
 
Ieder bedankt voor het meedenken.
3 weken terug eennieuwe kettingset gemonteerd en het kleine kettingwiel dus verkeerd gemonteerd. Maar had het idee dat het niet goed zat en er dus geen meter met de ZRX gereden. Wel raar dat de vorige eigenaar van mijn ZRX het wieltje heeft omgedraaid.
Bij juiste montage had het merk AFAM en art.nr. aan de moerkant gestaan.
Bij een origineel KAWA-wieltje is de borst omgeven door rubber met de tekst Outside .
Op de foto die ik van internet heb gehaald is de borst niet goed te zien.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan