zrx 400 vs cbr 400RR

Shifty

Die hard MF'er
10 mrt 2003
398
0
papendrecht
ok zoals julie lezen heb ik keuze uit 2 motoren
ik weet er nix van maar ze passen in mijn budjet 8-)

dus oke welke vinden julie beterzzz??
ik weet nix van ze af duss :?

Brand maar los
 
Ik zou de Honda pakken, en niet alleen omdat ik er zelf op rij :)

Je ziet die kawa's overal, die Honda 400 bijna nergens. Lekker appart. En Honda afwerking he. Over de prestaties kan ik je niets wijzer maken.
 
ik zou als ik jou was een zxr 400 nemen,niet omdat ik er een zelf heb maar omdat er gewoon onderdelen voor te krijgen is.
en omdat het een geweldige stuurmotor is.
hij weegt 159 kg droog en hij heeft 65 pk.
het is gewoon een racemotor puur-sang
 
wat dacht je van een vfr400r? is ook een mooie compacte motorfiets. Hij heeft een V-blok dus dat klinkt heel anders vergeleken met een veel vaker voorkomende 4 in lijn motor. Tevens heeft hij een enkel armige achterbrug wat het uiterlijk zeker ten goede komt. Maar een gifgroene kawa heeft ook enige tijd in mijn verlanglijstje gestaan. Succes met kiezen...
 
Op woensdag 19 maart 2003 01:05 schreef VeeFour Fun het volgende:
Ik zou de Honda pakken, en niet alleen omdat ik er zelf op rij :)

Je ziet die kawa's overal, die Honda 400 bijna nergens. Lekker appart. En Honda afwerking he. Over de prestaties kan ik je niets wijzer maken.
:?
nou heb ik er zelf een , maar om te zeggen dat je ze overal ziet.....
op de motorbeurs en ook op de parkeerplaats buiten stond geen enkele zxr 400 in de kleuren die ik heb.Ook op de veenendaal meeting van MF geen dezelfde.in totaal 3 zxr400's dacht ik.Terwijl bijna elk ander type ss wel meer dan 10 keer voor kwam.
Alles is relatief he ;)

en over de beide motoren...IK vond de zxr mooier , maar denk dat ze niet veel voor elkaar onder doen.Ga eens op beiden rijden .....
 
Ik zou natuurlijk voor de ZXR400 gaan, rijdt prima en is een betrouwbare fiets.

IK vind persoonlijk die VFR400 wel erg klein hoor, volgens mij is die een stuk kleiner als de ZXR400, althans zo lijkt het wel.

De CBR400 is een mooie bike, maar ik vind hem nie zo mooi als de ZXR, want de ZXR lijkt een stuk jonger en frisser.
 
ZXR400 heeft meer vermogen, ziet er moderner uit, is lichter en is veel meer verkocht (dus makkelijker voor onderdelen en onderhoud).

Simpel toch? :+
 
Ik ben ooit op een duise site een vergelijkings test tegen gekomen! de ZXR400 was echt beter. de VFR400 is ook een leuke machine (had er bijna 1tje gekocht) maar ik vind hem te klein. Het lijkt net een brede brommer! dus ikke zou lekker voor de kawa400 gaan!
 
Ik ben ooit op een duise site een vergelijkings test tegen gekomen! de ZXR400 was echt beter. de VFR400 is ook een leuke machine (had er bijna 1tje gekocht) maar ik vind hem te klein. Het lijkt net een brede brommer! dus ikke zou lekker voor de kawa400 gaan!

Edit:

kheb links gevonden!!!! owee als je geen duits kan!!!!!

http://zxr400.de/index_unten.php?site=testcbrzxr96&path=zxr/inc

http://zxr400.de/index_unten.php?site=testcbrzxr98&path=zxr/inc

Het perfecte andwoord toch????
 
Ik ben ooit op een duise site een vergelijkings test tegen gekomen! de ZXR400 was echt beter. de VFR400 is ook een leuke machine (had er bijna 1tje gekocht) maar ik vind hem te klein. Het lijkt net een brede brommer! dus ikke zou lekker voor de kawa400 gaan!


hoezo zxr beter?

ik lees die testen zo eens door, even bij plus en minpunten kijken enzo. ook bij die andere test lijkt het of de honda er beter vanaf komt.
heb niet alle tekst gelezen, dus wat dat betreft...

alleen de prestaties van de kawa liggen iets hoger, maar ja, aan alles valt wat te doen.

bovendien: ik vind de honda net ff wat exclusiever, hoewel je hem ook nogweleens tegen komt. de kawa zie je meer.
verder weet ik er geen ruk van 8-)
 
ik zou als ik jou was een zxr 400 nemen,niet omdat ik er een zelf heb maar omdat er gewoon onderdelen voor te krijgen is.
...

Heb een Cbr400rr gehad, maar nooit problemen met het krijgen van onderdelen, ook geen extra lange levertijd of zo.
 
Ik nem in het bezit geweest van een CBR400RR, zwart ! Errug mooie en lekkere fiets..als ik jou was zou ik voor zo iets gaan !
Zoals al eerder op je topic..je ziet ze weinig, geven weinig problemen en alles is te krijgen bij reparaties..kortom that's the bike !
Ik heb best wel spijt dat ik het fietsje heb weggedaan...
Reed super !
Succes :]
 
Ik heb een honda cbr400rr en ik heb er nog niet zo heel veel op gereden omdat ik hem aan het opknappen ben maar ik moet zeggen dat ik hem erg lekker vind rijden!!
En onderdelen zijn er makkelijk voor te krijgen. Maar echt advies kan ik je niet geven want ik heb nog nooit op een zxr400 gereden. Maar als ik in je profiel kijk zie ik dat je nog 25KW moet rijden. Je kan een honda cbr400rr niet 25KW krijgen! En een zxr400 pas na 1996 of 98?? maar dat weet iemand anders denk ik wel.
 
Ik heb een honda cbr400rr en ik heb er nog niet zo heel veel op gereden omdat ik hem aan het opknappen ben maar ik moet zeggen dat ik hem erg lekker vind rijden!!
En onderdelen zijn er makkelijk voor te krijgen. Maar echt advies kan ik je niet geven want ik heb nog nooit op een zxr400 gereden. Maar als ik in je profiel kijk zie ik dat je nog 25KW moet rijden. Je kan een honda cbr400rr niet 25KW krijgen! En een zxr400 pas na 1996 of 98?? maar dat weet iemand anders denk ik wel.

officieel kan je de ZXR pas vanaf '99 terugvoeren. Maar er zijn meerdere manieren om de ZXR of de CBR toch op 25KW te krijgen:

[*] importeren uit duitsland en voor het importeeren hem in duitsland laten terugvoeren naar 25kw

[*] Sommig dealers zeggen dat ze hem kunnen laten keuren en op die manier ook officieel op 25kw kunnen krijgen. hoe dit gaat weet ik ook niet.

[*] Niet officieel terugvoeren. Het ombouwen werkt hetzelfde maar dan komt de 25kw niet op het kenteken te staan. Volgens de wet is hij dan geen 25KW, maar sommige verzekeringsmaatschapijen willen aan de hand van een Dyno-uitdraai de motor dan wel verzekeren. De grote vraag is allen; Als er iets fout gaat, betalen ze dan uit???
 
[*] Niet officieel terugvoeren. Het ombouwen werkt hetzelfde maar dan komt de 25kw niet op het kenteken te staan. Volgens de wet is hij dan geen 25KW, maar sommige verzekeringsmaatschapijen willen aan de hand van een Dyno-uitdraai de motor dan wel verzekeren. De grote vraag is allen; Als er iets fout gaat, betalen ze dan uit???

niet officieel is hetzelfde als niet verzekerd volgens mij, als je wilt kan je zelfs een r1 verzekeren, maar als jij een ongeluk krijgt dan betalen zij mooi niet uit
 
Op woensdag 19 maart 2003 22:29 schreef SuperKris het volgende:...[*] Niet officieel terugvoeren. Het ombouwen werkt hetzelfde maar dan komt de 25kw niet op het kenteken te staan. Volgens de wet is hij dan geen 25KW, maar sommige verzekeringsmaatschapijen willen aan de hand van een Dyno-uitdraai de motor dan wel verzekeren. De grote vraag is allen; Als er iets fout gaat, betalen ze dan uit???

Als je hun toestemming zwart op wit hebt wel. Moet je wel zorgen dat je die hebt, anders zou ik er idd niet aan beginnen.
 
Zo zeg de expers zijn hier zeg he'

aleen wel leuk die duitse site's maar ik ben Dislecties :X . Met andere woorden ik ken het niet lezen :? |( ;(

maar ik ben nu wel een stuk weizer geworden
Thankz
 
Da's nou altijd het probleem met Nederlanders, het moet altijd maar saai, 13-in-een-dozijn en gemakkelijk (lees "er zijn gewoon onderdelen voor te krijgen").

Ik heb zelf al jaren (3 verschillende) VFR400R's en onderdelen zijn GEEN PROBLEEM. Je moet alleen iets verder kijken (Engeland) dan je neus lang is (en daar is een beetje moeite voor nodig)! Zie je gelijk eens andere merken dan wat er in duf-motor-nederland verkocht wordt!

Enne, de kawa is echt een 13-in-een-dozijn kloon van de grotere kawa's (die al net zo saai zijn) hoor, niets spannends aan. En zeg nou niet dat 'ie spectaculair is, dat komt omdat 'ie toevallig een groen kleurtje heeft.

Leve de VFR!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan