ZRX blok in GPZ frame 1981

lawson 12

MF veteraan
4 aug 2005
2.353
2
Hallo mannen, en e.v vrouwen.

Zoals sommige weten ben ik in het bezit van een GPZ 1100 B1 1981

Nou heb ik deze motor helemaal verbouwd [ in elkaar gezet] in streetfighter stijl, hij is nog niet af, maar aangezien ik veel problemen met m`n motorblok heb, is dit m`n eerste prioriteit .

Het blok is niet goed, verbruikt verschrikkelijk veel olie, en zou eigenlijk gereviseerd moeten worden.

Nou kan ik ook kiezen voor een ander tweedehands blok, maar dan weet je ook niet wat je krijgt vanwege leeftijd.

Reviseren kost ook veel geld, dus wil eens kijken of er iets anders mogelijk is.

Zat dus te denken aan een ZRX blok er in te zetten, of iets dergelijks.

Wie weet meer, wie heeft zich hier al eens in verdiept.

full
 
Dat is lekker, ik had eerder al geadverteerd met de omschrijving zx10 en toen werd ik door iemand gecorrigeerd dat het een gpz1000rx is. Weet je het zeker? Dit is het motornummer: zxt00ag005687

Het blok op de foto heeft valstroom carburateurs, dat heeft een 1000RX niet, dat weet ik 100% zeker. Ik twijfelde nog tussen een ZX10 en een ZZR1100 (in het laatste geval was ik hem voor €250 direct komen halen), ik heb het aan een bekende gevraagd. Hij herkende het direct als een ZX10, hij is al vele jaren Kawa monteur, ik vertrouw op zijn oordeel.

Mijn wphb heeft alleen nummers van Amerikaanse en Britse modellen, sorry.
 
Je zou wel gek zijn ook om zo'n oldskool monster weg te doen voor een beetje olie gebruik !Toch bizar dat ie zoveel gebruikt !Heb je soms gebruikte zuigers en cilinders gewisseld !?
Dat is nou juist het probleem met het te koop aanbieden van deze fiets.
Er zitten speciale spullen op, die ik gekocht had, WP upsd voorpoten [roma] in originele maat, dus geen voorover hellende fiets.

Nico Bakker Achterbrug speciaal laten maken toen voor mijn KZ 1100 R1 Lawson, super breed, voor m`n achterwiel van een ZXR 750 5.5 x 17 achterband maat 190/50/17

Ook omdat ik hem helemaal uit elkaar heb gehad, dus eigenlijk alles zo`n beetje vernieuwd/veranderd/ geëpoxeerd/

Het is meestal wat de gek er voor geeft, maar ik ben eerlijk en doe hem zeker niet weg voor weinig, daarvoor is hij veels te mooi, en moet hij nog mooier worden.

Maar het probleem is tijdelijk even opgelost, hoef er niet over na te denken wat het waard zou zijn, want als het mee zit heb ik toch een oud GPZ blok gescoord, en ook van het type A1/A2/A3 120pk *O* *O* *O*

Weet dat het eigenlijk niet m`n bedoeling was, om er weer geld tegen aan te gooien voor zo`n blok, maar nu kan ik niks met deze motor, dus het is een nood sprong, en nu maar hopen dat het ook geen olieboot is. _O- :W
 
Je zou wel gek zijn ook om zo'n oldskool monster weg te doen voor een beetje olie gebruik !Toch bizar dat ie zoveel gebruikt !Heb je soms gebruikte zuigers en cilinders gewisseld !?

Ja, neen, Motorblok had gebroken krukas.
Heb toen een onderblok gescoord bij/van wyb
Toen hebben we het gedeeltelijk overgebouwd met de beste spullen die ik had, dus complete kop. en complete cilinders met zuigers [hoorden bij elkaar]
Alles netjes schoongemaakt, kleppen weer in-geslepen, seals vernieuwt, pakkingen/o ringen vernieuwt en alles weer in elkaar gezet.
Dus alles zou optimaal moeten wezen, maar helaas.

Eigenlijk vind ik het zelf ook wel een beetje gek, kan me haast niet voorstellen dat er zoveel olie langs de cilinders lekt, en verbrand, maar wat zou het anders moeten wezen.

Dat er een veels te hoge druk in het carter is, is zeker, de slang die aan de carterventilatie zit rookt stevig.
 
Gewoon deze kopen zodat ik die hayabusa met verlende achterbrug en nog meer kapsones kan gaan halen ;)

gereviseerd + getuned + handmade by jerryt :9

Streetfightergroet,

Ronald
full
 
ff nog storen, sorry voor de topicvervuiling. het bloknummer is wel degelijk zxt00ag005687. Dus toch een ZX10 begrijp ik?

Nee, Ik denk toch een GZP1000RX. De letter E (Engine) wordt gebruikt voor de standaard uitvoeringen van het motorblok. De letter G voor niet standaard uitvoeringen, bijv. Germany. Het zou dus kunnen dat je een Duitse uitvoering hebt. Ik zou niet weten wat de verschillen zijn tussen de standaard en de niet-standaard. Trouwens de ZX10 blokken zijn vanaf het nummer 28501, dus vanaf zxt00ae028501.
 
Heb je ook de zuigerveren losgehad en gereinigd?Je moet bij het in elkaar zetten opletten dat de zuigerveren zo gemonteerd worden dat de slotopeningen minsten 90 graden gedraaid zitten tov elkaar ?Maar goed dat zal je wel weten , en anders idd misschien nieuwe olieschraapveren en zuigerveren ?!Heb je de cilinders en de zuigers wel opgemeten !?En waarschijnlijk was het setje al afkomstig van een olieboot?!
Ja, neen, Motorblok had gebroken krukas.
Heb toen een onderblok gescoord bij/van wyb
Toen hebben we het gedeeltelijk overgebouwd met de beste spullen die ik had, dus complete kop. en complete cilinders met zuigers [hoorden bij elkaar]
Alles netjes schoongemaakt, kleppen weer in-geslepen, seals vernieuwt, pakkingen/o ringen vernieuwt en alles weer in elkaar gezet.
Dus alles zou optimaal moeten wezen, maar helaas.

Eigenlijk vind ik het zelf ook wel een beetje gek, kan me haast niet voorstellen dat er zoveel olie langs de cilinders lekt, en verbrand, maar wat zou het anders moeten wezen.

Dat er een veels te hoge druk in het carter is, is zeker, de slang die aan de carterventilatie zit rookt stevig.
 
Heb je ook de zuigerveren losgehad en gereinigd?Je moet bij het in elkaar zetten opletten dat de zuigerveren zo gemonteerd worden dat de slotopeningen minsten 90 graden gedraaid zitten tov elkaar ?Maar goed dat zal je wel weten , en anders idd misschien nieuwe olieschraapveren en zuigerveren ?!Heb je de cilinders en de zuigers wel opgemeten !?En waarschijnlijk was het setje al afkomstig van een olieboot?!

Toen die motor met dit motorblok een ongeluk had gehad, heb ik het helemaal gesloopt het blok.

We hebben niet de zuigers/ cilinders opgemeten, motor had een ongeval gehad, en het had gewoon op de weg gereden.
Die jongen waar ik hem toen van kocht, zie/spreek ik af en toe nog wel eens, en het was geen olieboot.

Echter heb nooit de zuigers uit de cilinders gehaald, gewoon gedemonteerd met de zuigers in de cilinder.

Dus vuil :N zuigers verkeerd :N
 
Vandaag een motorblok opgehaald, was een eindje rijden, maar goed als hij het straks maar doet.
Bij thuis komst eerst even het motorblok schoongemaakt, en voor het mooie ga ik het ook maar even weer spuiten.
Zo als ik het zie, is het een motorblok van een GPZ 1100 unie track A2 1984 dus het zou goed kunnen zijn voor 120 pk. :9 :]
Dus ja, zonder te tunen toch meer pk`s . *O*
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je een "countershaft supportkit "erop zet.
Dit komt uit de dragrace wereld.
Ik las nl dat je een breder achterwiel in hebt gezet.
Hierdoor wordt uitgaande versnellingsbakas + lager wellicht te veel belast.
Gevolg speling op de as en de mogelijkheid dat de bak 2 versnellingen wil kiezen tegelijk en dus vastloopt met alle gevolgen van dien.
In de kit zit een extra supportlager/support voor het lager/offset tandwiel
Alleen maar in de US verkrijgbaar
Kosten ca 800 euro
 
Zorg dat je een "countershaft supportkit "erop zet.
Dit komt uit de dragrace wereld.
Ik las nl dat je een breder achterwiel in hebt gezet.
Hierdoor wordt uitgaande versnellingsbakas + lager wellicht te veel belast.
Gevolg speling op de as en de mogelijkheid dat de bak 2 versnellingen wil kiezen tegelijk en dus vastloopt met alle gevolgen van dien.
In de kit zit een extra supportlager/support voor het lager/offset tandwiel
Alleen maar in de US verkrijgbaar
Kosten ca 800 euro

Potjandorie zeg, 800 euro dat is geen kattepies, als zoiets nou 100/150 euro zou kosten zou ik er misschien nog over denken. :?

Maar rij al vanaf 1995 met een verbreed achterwiel ZXR , 5.5 x 17 180/190- 50 - 17 en banden, nog nooit geen problemen gehad, dus het zal wel meevallen. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan