ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Deze?
Handig, nóg meer opslagruimte onder 't zadel. *D

Zo ook ;)
Hoef je de airbox ook niet meer af te pluggen.

20190715_131647.jpg


Een ouwe papierversnipperaarbak pas gezaagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klop klop.. dag ZRX mensen. Ik ben tijdje weg geweest omdat mijn ZRX blok een extra (luide) krekel bij de krukas liet horen. Heb er toen niet meer op gereden. Salto gemaakt met een andere motor.. total loss.. nieuwe fiets.. vakantie.. bla bla bla.. afgelopen vrijdag een 2001 ZRX1200s (blauw) gekocht met nog geen 30k op de teller. Dus nu ben ik driftig de goede onderdelen van de 2006 R (kruk-as krekel) op de S aan het schroeven.
 

Bijlagen

  • IMG-20190804-WA0004.jpeg
    IMG-20190804-WA0004.jpeg
    197,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20190805-WA0006.jpeg
    IMG-20190805-WA0006.jpeg
    227 KB · Weergaven: 13
hee tijd geleden! Jammer van het blok maar gefeliciteerd met de nieuwe!

hier de rem reservoirs gewisseld voor imi brembo spul met ladybird brackets. Ontluchten is echt een feestje met radiale pompen :t

mcoMWix.jpg
Netjes Erik ,kunnen je stroomkabels niet over de kroonplaat ?
 
Mooie jonge Rex kaupen? :P
 
Imitatie Brembo spul? Waar vandaan dan?
En is het kwalitatief en beetje goed spul?
 
Zijn er nog mensen, die behoefte hebben aan een bikini.. kuipje? Ik zie ze bij alibaba staan voor 315,- geuries... tenzij we allemaal een carbon versie willen hebben. Dan zal de prijs wel zakken.
 
Zijn er nog mensen, die behoefte hebben aan een bikini.. kuipje? Ik zie ze bij alibaba staan voor 315,- geuries... tenzij we allemaal een carbon versie willen hebben. Dan zal de prijs wel zakken.
Een R kuipje ? die is toch redelijk munten waard hoor !
 
lekker hoor!

Imi brembo spul ziet eruit als origineel afgezien van het logo, het bevestigingspunt is wel minder dus daar heb ik iets in aangepast. Uiteraard weet i nog niet hoe ze zicht over verlop van tijd houden.... hopelijk goed :+ De beugeltjes werken erg mooi, de waren het geld wel waard!

carbon kuipjes op alibaba? Of ABS/poly?
 
Toch eens een vraagje over dat luchtslangending wat ik nu dus verwijderd heb (en waarvoor ik nog steeds 't gat in de airbox moet afdoppen). Pure interesse, niet dat ik 't terug wil plaatsen.

Wat doet dit? Is het een EGR dinges waarbij uitlaatgassen teruggeslingerd worden de airbox in? Of Zuigt 't schone lucht uit de airbox en voegt 't deze toe aan de uitlaatgassen?

In het eerste geval zou ik zeggen dat 't dus daadwerkelijk 'schoner' is om 't te laten zitten.
in het tweede geval is het écht een wassen neus en zou je in theorie een beter ademend systeem krijgen door 't te verwijderen.

Of is er een derde geval dat ik over 't hoofd zie. :P
 
tweede... verse lucht bij de uitlaatgassen voor een lagere temperatuur, alleen op het toerental waarop de emissive normen getest worden... complete onzin

hij zit in elkaar en hij loopt... nog wel een paar dingen te doen maar gaat de geode kant op!

7t583gJ.jpg




:} mooi ,kleur wielen ook erg :t spatbordje en voorvork helemaal goed dat ding !
 
tweede... verse lucht bij de uitlaatgassen voor een lagere temperatuur, alleen op het toerental waarop de emissive normen getest worden... complete onzin

hij zit in elkaar en hij loopt... nog wel een paar dingen te doen maar gaat de geode kant op!

7t583gJ.jpg
Verse lucht bij de uitlaatgassen , hoe kom je daar nu bij???? het systeem zit toch niet aangesloten op de uitlaat maar op de airbox .
Het systeem zuigt benzine dampen die langs de zuigers en klepstelen lekken af om deze terug te brengen in de inlaatlucht om deze weer te laten verbranden met het vers bereide mengsel. Maar deze lekkages zijn zo minimaal dat het systeem TOTAAL OVERBODIG is.

GREETZ
 
Toch eens een vraagje over dat luchtslangending wat ik nu dus verwijderd heb (en waarvoor ik nog steeds 't gat in de airbox moet afdoppen). Pure interesse, niet dat ik 't terug wil plaatsen.

Wat doet dit? Is het een EGR dinges waarbij uitlaatgassen teruggeslingerd worden de airbox in? Of Zuigt 't schone lucht uit de airbox en voegt 't deze toe aan de uitlaatgassen?

In het eerste geval zou ik zeggen dat 't dus daadwerkelijk 'schoner' is om 't te laten zitten.
in het tweede geval is het écht een wassen neus en zou je in theorie een beter ademend systeem krijgen door 't te verwijderen.

Of is er een derde geval dat ik over 't hoofd zie. :P
Er is een 3e versie , zie uitleg bij Eric hierboven

GREETZ
 
4e versie , t is nutteloos ,troep waar je alleen maar last van hebt , dus hup in de kliko ermee .
waarom hoe en wanneer boeit niet ,weg met die rotzooi !:W
 
Verse lucht bij de uitlaatgassen , hoe kom je daar nu bij???? het systeem zit toch niet aangesloten op de uitlaat maar op de airbox .
Het systeem zuigt benzine dampen die langs de zuigers en klepstelen lekken af om deze terug te brengen in de inlaatlucht om deze weer te laten verbranden met het vers bereide mengsel. Maar deze lekkages zijn zo minimaal dat het systeem TOTAAL OVERBODIG is.

GREETZ
Nope, het systeem brengt lucht in je uitlaatpoorten om slecht verbrande zooi alsnog te verbranden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan