ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Dan liever afstellen op de bank. Elke keer de carbs er tussenuit halen is gewoon zo'n gekloot. De bougies aflezen is deels juist, in de hoge toeren kan de kleur anders zijn dan in de lage toeren.

Op de bank is niet goedkoop (200/250 euro) maar wel precies afgesteld zoals gewenst :Y
Heb niet steeds de carbs er af gehaald maar de luchtinlaat aangepast. Toe ik tevreden was op de bank gezet en hij bleek goed te zijn. Zou wel eens met meerdere een bankrun willen doen om te zien wat de verschillen zijn . Ben nu steeds op dezelfde bank geweest alleen om uit te lezen en niet af te stellen. Dat doe ik liever zelf.
 
Vandaag die van mij op de bank gezet bij mad racing. Gaf maar een schamele 139 Bhp op het achterwiel. Liep veel te arm van sproeier 126 naar 136 gegaan. Loopt nu veel mooier, volgende week nog een keer op de bank schatting van de eigenaar van mad racing nu ongeveer 150 bhp. Ben benieuwd volgende week.....
20190824_173016.jpg
 
De air-fuel lijn verdwijnt bij 5000 tpm uit het zicht, dus in het hogere toerengebied boven de 14, dus te arm. Clips laten zakken (naalden omhoog) en grotere sproeiers.
 
Zo, de kogel is door de kerk. Ik heb een 1200 R gekocht, die nog niet helemaal af is..
Het is de motor van Jaco, die ons helaas is ontvallen op een veel te jonge leeftijd. Er is al veel aan gedaan, maar helaas heeft Jaco hem niet af kunnen maken.
Binnenkort ga ik hem ophalen, en dan ga ik ermee verder. Hier een paar kleine foto's die Jaco z'n vrouw me toegestuurd heeft.
image1.jpeg
image2.jpeg
image3.jpeg

Ik heb de garage al voor een groot deel opgeruimd, om ruimte te maken voor dit project!
Echter zal ik wel 1 van m'n Z650's gaan verkopen, de '79 c3. Anders word het echt te vol in m'n garage. Iemand interesse in een leuke Z650? Stuur maar een PB.
M'n 1100 blijft, want daar kan ik geen afstand van doen. Ik ben dus officieel een ZRX verslaafde.. *O*
 
De air-fuel lijn verdwijnt bij 5000 tpm uit het zicht, dus in het hogere toerengebied boven de 14, dus te arm. Clips laten zakken (naalden omhoog) en grotere sproeiers.
Thanks voor het advies de sproeiernaalden heb ik één groef omlaag geplaatst.
De motor liep gisteren al mooier nu lijkt ie nog rustiger te lopen.... zaterdag op de bank en dan maar eens kijken, ben benieuwd....
 
Wat ga je doen? Mooie wielen!
Ik ga hem helemaal weer opbouwen, en verder waar Jaco mee gestopt is. Zit een voorvork in van een ZX14, en wielen van een ZX10, die blijven dus.
Alleen die bar-end spiegels ga ik vervangen door nette Z spiegels die ik ook op m'n 1100 heb zitten. Ik trek mijn verdere plan als ik hem hier heb.
Verder, er zitten ook nog onderdelen bij, die origineel zijn, wielen en voorvork en nog wat spul. Die zet ik dan hier voor degenen die er interesse in hebben.
 
Mooi te zien dat jaco’s motor wordt afgemaakt!

137 awpk is al niet slecht toch? Welke aanpassingen zijn er gedaan aan het motorblok?

Zijn er nog mensen die binnenkort nog eens een rondje Noord-Holland willen rijden? Avond kan ook. Heb zin om wat kilometers op de Zrx te zetten :9
Aanpassing ...
Eigenlijk alleen de uitlaat en pods.
Als je op een avond wil gaan rijgen ga ik mee vanuit Heerhugowaard is het altijd leuk om en rondje te gaan.....
 
Mooi te zien dat jaco’s motor wordt afgemaakt!

137 awpk is al niet slecht toch? Welke aanpassingen zijn er gedaan aan het motorblok?

Zijn er nog mensen die binnenkort nog eens een rondje Noord-Holland willen rijden? Avond kan ook. Heb zin om wat kilometers op de Zrx te zetten :9
Een meet & greet bij checkpoint charlie op een zaterdag ?
 
Waar is dat? Toch niet in Berlijn hoop ik. Dat is me te ver, ben wel vrijdag avond flink met de 1100 aan het toeren geweest hier in Z-H.
Is me goed bevallen dus ben wel in voor een ritje.:]*O*
 
Waar is dat? Toch niet in Berlijn hoop ik. Dat is me te ver, ben wel vrijdag avond flink met de 1100 aan het toeren geweest hier in Z-H.
Is me goed bevallen dus ben wel in voor een ritje.:]*O*
Op de dijk lelydorp - enkstad
 
Ja ,maar ik krijg Suriname te zien als ik Lelydorp intik op google.
Zeker een mooie locatie maar het gaat hem niet worden Jan.
 
Ik ga dus echt niet naar suriname, en, buiten dat, ik heb geen waterfiets.
Misschien bedoel je Lelystad wel.




:Z:+

Hier dan !
 
Okee, dat dacht ik dus al. Nou nog even zoeken naar het adres, maar ik denk dat ze op de Houtribdijk zitten.
Niet echt handig als ze een site hebben waar geen adres op staat natuurlijk. Net alsof iedereen helderziend is maar dat is niet zo.
 
Okee, dat dacht ik dus al. Nou nog even zoeken naar het adres, maar ik denk dat ze op de Houtribdijk zitten.
Niet echt handig als ze een site hebben waar geen adres op staat natuurlijk. Net alsof iedereen helderziend is maar dat is niet zo.
Eerste hit in Google:
Trintelhaven 1, 8242 PZ Lelystad

;)
 
Maar oké halverwege de dijk Enkhuizen naar Lelystad of Lelystad naar Enkhuizen....
Wanneer gaat het gebeuren? En vandaar richting Noord Holland?
 
de T.S (Erik) kwam met t idee ,misschien kan (wil)hij er wat mee
 
Mooi te zien dat jaco’s motor wordt afgemaakt!

137 awpk is al niet slecht toch? Welke aanpassingen zijn er gedaan aan het motorblok?

Zijn er nog mensen die binnenkort nog eens een rondje Noord-Holland willen rijden? Avond kan ook. Heb zin om wat kilometers op de Zrx te zetten :9
Goed voorstel Erik, roep maar eens een datum 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan