ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Ohhh, ja daar zit wat in. Morgenavond proberen.
Als de boel opwarmt zet de handel uit en begint te lekken , als alles afkoelt krimpt alles en is dan welligt net genoeg om het lek te dichten.
Dit zie je ook wel eens bij koppelingen in de CV- installatie , ga je stoken in het najaar gaat er ergens iets lekken omdat de installatie warm wordt en uitzet.
Dus denk dat er een nieuwe radiateur aan moet geloven.
GREETZ
 
Als de boel opwarmt zet de handel uit en begint te lekken , als alles afkoelt krimpt alles en is dan welligt net genoeg om het lek te dichten.
Dit zie je ook wel eens bij koppelingen in de CV- installatie , ga je stoken in het najaar gaat er ergens iets lekken omdat de installatie warm wordt en uitzet.
Dus denk dat er een nieuwe radiateur aan moet geloven.
GREETZ
Ja zo had ik 't ook in m'n hoofd. Maar dat de thermostaat dicht staat bij koude motor zit natuurlijk ook wat in. De fietspomp-test was minstens een uur nadat ik 'm gisteravond even had gestart.

Maargoed. De beide leidingen van/naar de radiator lijken droog. Het komt ook niet van boven... dus ik zou niet weten wat er anders dan de radiator lek kan zijn? :?
 
Ja zo had ik 't ook in m'n hoofd. Maar dat de thermostaat dicht staat bij koude motor zit natuurlijk ook wat in. De fietspomp-test was minstens een uur nadat ik 'm gisteravond even had gestart.

Maargoed. De beide leidingen van/naar de radiator lijken droog. Het komt ook niet van boven... dus ik zou niet weten wat er anders dan de radiator lek kan zijn? :?


Is je vuldop niet kaputt?
 
Ook warm kwam er niets uit die dop. Had de tank er half af liggen na het starten zodat ik goed kon zien of daar iets vandaan kwam. Maar alles kwam vanaf ergens vooronder de radiator op dat moment. Exacte plek kon ik alleen niet goed vinden, daarom wilde ik het rooster er even af schroeven.
 
Nou jongens, de ZRX kan weg. Een waardig opvolger is zojuist aangekondigd... toch? :P
1571819779481.png

(de Z H2)
 
Ik vind 't ook echt spuuglelijk haha, hoe komen ze erop. Valt me trouwens ook op dat er al grotere kuipen op 'nakeds' komen. :P
 
Ik ben het niet snel eens met Jan, maar dit keer wel :/ Die voorkant is geen porum.

Damn , t word nog wat met ons *O*als Kawa wat moois had gehad dan had ik de ZRX er al lang uiteknikkerd ,
ik had een poosje de hoop op de z900 rs ,maar dat vindt ik ook een slap aftreksel van iets moois '(
Ik denk nu nog 1 seizoen met de ZRX en dan gaat hij eruit, koop dan een BMW f700/800 gs ,de Funduro bevalt te goed *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 900rs kon inderdaad in de buurt komen, tot je ernaast staat, het is het allemaal net (compleet) niet. De nieuwe Versys is leuk rijden, maar ook net niet.
 
Nieuwe versys is ook spuuglelijk. Die 300 vind ik gaaf, maar ook niet vanwege de looks...
Zo n 300 heeft ook t zelfde voordeel als de funduro , je bent niet constant bezig te rbw kwijt te raken zoals met de ZRX .
dat krult me nog een x
 
Het mooie van zo'n 300: je stapt zo op en rijdt weg. Alles prima.
Daarna weer op de ZRX is even wennen, want daarop 't gas ver open draaien heeft.. euh... een iets ander effect. :P
 
Even voor mijn beleving: die radiateur zit met 2 boutjes bovenin vast, en aan de beugels aan weerszijden.
Dan zitten er 2 leidingen op, een rechtsboven en een linksonder. En een schakelaar linksboven (ik neem aan voor de fan?). Is dat het?
 
Even voor mijn beleving: die radiateur zit met 2 boutjes bovenin vast, en aan de beugels aan weerszijden.
Dan zitten er 2 leidingen op, een rechtsboven en een linksonder. En een schakelaar linksboven (ik neem aan voor de fan?). Is dat het?
Hier kun je t wel zien.

20191023_121245.jpg
 
Even voor mijn beleving: die radiateur zit met 2 boutjes bovenin vast, en aan de beugels aan weerszijden.
Dan zitten er 2 leidingen op, een rechtsboven en een linksonder. En een schakelaar linksboven (ik neem aan voor de fan?). Is dat het?

Klopt, maar je haalt hem los met de fan er aan vast en die moet je loskoppelen onder de tank.
 
Damn , t word nog wat met ons *O*als Kawa wat moois had gehad dan had ik de ZRX er al lang uiteknikkerd ,
ik had een poosje de hoop op de z900 rs ,maar dat vindt ik ook een slap aftreksel van iets moois '(
Ik denk nu nog 1 seizoen met de ZRX en dan gaat hij eruit, koop dan een BMW f700/800 gs ,de Funduro bevalt te goed *O*

Ik heb binnenkort misschien iets mooi vintage voor jou , dan herleven oude tijden weer .
 
Terug
Bovenaan Onderaan