ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Mede ZRX rijders,
ik ben me een beetje aan het oriënteren op zadelgebied.
Een mooi comfortzadel lijkt mij wel wat, zo'n mooie zwarte met groene piping en stiksels en ZRX erin gestikt.
Een gel vulling lijkt mij ook wel wat.
Ik zie zoveel aanbieders maar welke is prijs/kwaliteit het beste?
Topsellerie, Bagster, Motea, Tourtecs, of wellicht andere merken?
En aangezien ik mijn eigen zadel origineel wil laten........Heeft iemand nog een origineel zadel liggen die weg mag? Hier mag eventueel de bekleding van versleten of gescheurd zijn.
Of misschien een mooi comfortzadel?

Ik hoor het graag,

Groeten,

Gerard

Op eBay wat gevonden.
Screenshot_20181224-181819.png
 
Nou, ik heb de tankdop eraf- en opengehaald. De cover met sluiting eraf geschroefd, en dan heb je dit:

1545674748172.png


Schroef bij de rode pijl eruit, en het zwarte kapje eraf. Dan zie je een grijs schijfje zitten bovenop nog een zwart plastic ding... en die kreeg ik er niet uit. Todat ik op het tuutje bij de groene pijl blies (van een afstandje). Toen vloog het grijze schijfje door de lucht.

Dat bleek toen niet grijs, maar doorzichtig wit te zijn:
1545674896166.png


Het plastic geval eronder krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Kan 'm met een tank niet pakken. Heb een schroefje in het gat gestoken om te kijken of ik hem daarmee kon liften. Niet gelukt.

Op de plaatjes op zrxoa.org zie ik dat schijfje niet terug (is echt een flinterdun dingetje). Irritant is dat volgens die foto's er dus een dikker schijfje met een veertje onder dat zwart dingejte dat ik er niet uit krijg zit, waarvan ze zeggen dat juist die eruit moet.
Ik kan me echter wèl voorstellen dat bij mij juist dat kleine schijfje ervoor zorgt dat er niet voldoende lucht doorheen komt. Gezien ik met van een afstandje blazen dat ding eruit blies zou je zeggen dat er in ieder geval voldoende lucht door de dop kan. Ik heb de boel weer dichtgeschroefd zonder dat schijfje. Schijfje heb ik voor de zekerheid in een plastic zakje bewaard. Ben benieuwd.
 
Dag gerard,

Ik,steef en mijn vriendin hebben een zadel laten maken bij bart uit belgie,extra vulling en sticksels,naden en kleuren is alles naar eigen wens en keuze te bepalen.

Komt op rond de 200 euro per zadel.

Grt jopi

Hallo Jopie,

Zou je mij misschien een foto kunnen sturen van jouw zadel? Waar kan ik Bart uit Belgie vinden? Zit ie hier ook op het forum?

Groeten,

Gerard
 
Gerard , ik heb er hier 1 opnieuw laten bekleden en een iets aangepaste vulling voor €175 dat vond de bekleder nogal duur 8)7 maar het materiaal (buffelleer)was nogal duur wat ik wilde vandaar ,een beetje opletten waar je heengaat scheelt wel wat in de kosten. de zgn experts hebben ook echte prijzen vindt ik :X
btw de seat (roll tug of zoiets) heb ik nieuw voor ca.€180 daar zit ook een erg goeie vulling in ,ben ik erg tevreden over:t

Bedankt voor de tip Jan, ik ga eerst op zoek naar een donor en ga ook eens met wat voorbeelden de boer op. Ik ben ook benieuwd naar die Bart uit Belgie waar Jopie het over heeft.

Groeten,

Gerard
 
Bedankt voor de tip Jan, ik ga eerst op zoek naar een donor en ga ook eens met wat voorbeelden de boer op. Ik ben ook benieuwd naar die Bart uit Belgie waar Jopie het over heeft.

Groeten,

Gerard


Prima Gerard.
 
Mede ZRX rijders,
ik ben me een beetje aan het oriënteren op zadelgebied.
Een mooi comfortzadel lijkt mij wel wat, zo'n mooie zwarte met groene piping en stiksels en ZRX erin gestikt.
Een gel vulling lijkt mij ook wel wat.
Ik zie zoveel aanbieders maar welke is prijs/kwaliteit het beste?
Topsellerie, Bagster, Motea, Tourtecs, of wellicht andere merken?
En aangezien ik mijn eigen zadel origineel wil laten........Heeft iemand nog een origineel zadel liggen die weg mag? Hier mag eventueel de bekleding van versleten of gescheurd zijn.
Of misschien een mooi comfortzadel?

Ik hoor het graag,

Groeten,

Gerard

Hoi Gerard
Denk dat je dit bedoeld
ik heb mijn zadel opgestuurd naar Motea in Duitsland word gemaakt bij Tourtecs.
Kleur van de stiksels , kleur naden , opschrift , wel of geen gel inlage voor rijder, bijrijder.
Goede feedback door Motea , je kunt volgen wat de status is van je zadel.
Opsturen en retour sturen zit bij de prijs inbegrepen, snelle levering
Zadel zit lekker ( door de gel ) en je verschuift NIET.
Koste mij €190

GREETZ
 

Bijlagen

  • 20171209_140136 (Small).jpg
    20171209_140136 (Small).jpg
    75 KB · Weergaven: 13
Hoi Gerard
Denk dat je dit bedoeld
ik heb mijn zadel opgestuurd naar Motea in Duitsland word gemaakt bij Tourtecs.
Kleur van de stiksels , kleur naden , opschrift , wel of geen gel inlage voor rijder, bijrijder.
Goede feedback door Motea , je kunt volgen wat de status is van je zadel.
Opsturen en retour sturen zit bij de prijs inbegrepen, snelle levering
Zadel zit lekker ( door de gel ) en je verschuift NIET.
Koste mij €190

GREETZ

Zo'n zadel bedoel ik inderdaad! Al vind ik het zadel van Ronald ook wel mooi. Ik wacht ook nog even zijn antwoord af.
In ieder geval bedankt voor de tip en een fijne kerst.

Groeten,

Gerard
 

Bijlagen

  • 20161016_122304.jpg
    20161016_122304.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 11
Heb ik.....alleen nog restaureren...


Niet restaureren :N dan ga je er nu niet mee rijden , ding wat ik heb kost geen scheet en ik hoef m niet schoon te houden :t
gladheid ,pekel of modder t maakt me geen bal uit ,heerlijk:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan