ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

gezellig hoor die bikerssingles club!!!

Ik zou alleen nooit met de auto erachteran rijden hahaha..

Ondertussen de carbs schoongemaakt.... We kregen een baby tussendoor en dan is t nog knap om tijd te maken tussen de luiers door....

Maar...... De carbs met de hand schoongemaakt... resultaat.... Yess hij trekt weer helemaal dooor!!!!! iets is dus wel heel goed gegaan.

Gek genoeg.. Helemaal stationeer... als ik weg wil rijden..... kan ik niet meer lekker als een dieseltje ervandoor. Heb de toeren iets hoger geprobeerd .. rond de 1200... Dan geen last.... Jammer...

Of kan ik met de stelschroef aan de gang voor tunen??? Ik heb alles gelaten zoals het stond... En het vuiltje is zekers te weten uit de carbs..

Ik moet erbij zeggen dat nog steeds de carbs niet zijn gesyngronseerd en klepspeling NOG niet is gecheckt na plus 25 d km
 
Ik ga morgen proberen een eindje te rijden...
Start vanuit Heerhugowaard dan vanaf hier via de Woude over de N8 en A8 door de Coentunnel afslag 102 naar IJmuiden en vanaf daar zoveel via de kust lijn naar den Oever en dan weer naar huis.... Hoop dat het gaat.... Voor een ieder alvast fijne zaterdag avond en zondag.
 
gezellig hoor die bikerssingles club!!!

Ik zou alleen nooit met de auto erachteran rijden hahaha..

Ondertussen de carbs schoongemaakt.... We kregen een baby tussendoor en dan is t nog knap om tijd te maken tussen de luiers door....

Maar...... De carbs met de hand schoongemaakt... resultaat.... Yess hij trekt weer helemaal dooor!!!!! iets is dus wel heel goed gegaan.

Gek genoeg.. Helemaal stationeer... als ik weg wil rijden..... kan ik niet meer lekker als een dieseltje ervandoor. Heb de toeren iets hoger geprobeerd .. rond de 1200... Dan geen last.... Jammer...

Of kan ik met de stelschroef aan de gang voor tunen??? Ik heb alles gelaten zoals het stond... En het vuiltje is zekers te weten uit de carbs..

Ik moet erbij zeggen dat nog steeds de carbs niet zijn gesyngronseerd en klepspeling NOG niet is gecheckt na plus 25 d km
Feli met de kleine , de rest met de ZRX zal een beetje afstellen zijn
 
Ik ga morgen proberen een eindje te rijden...
Start vanuit Heerhugowaard dan vanaf hier via de Woude over de N8 en A8 door de Coentunnel afslag 102 naar IJmuiden en vanaf daar zoveel via de kust lijn naar den Oever en dan weer naar huis.... Hoop dat het gaat.... Voor een ieder alvast fijne zaterdag avond en zondag.
Maak er wat van :t
 
Zo, ik ben net terug van een heerlijk ritje met de ZRX. Was weer genieten zoals gewoonlijk, ga even het topic vol spammen met foto's. ;) :+
Zit ook een foto van een andere Kawa tussen, die staat al ruim 3 jaar op dezelfde plek.
20200913_093742_resized.jpg

20200913_093803_resized.jpg

20200913_094223_resized.jpg

20200913_095126_resized.jpg

20200913_095224_resized.jpg

20200913_101053_resized.jpg

20200913_103016_resized.jpg

20200913_101754_resized.jpg

Nou lekker met een koud pilsje naar de Moto-GP kijken.🍻:t
 
Vraagje wat is nu het wezenlijke verschil tussen een zrx versnellingsbak tov de bak die uit de zzr komt? Kan iemand me dat éénmalig uitleggen aub? En dan bedoel ik niet die éne versnelling.....
 
Alleen de extra versnelling. Maar die heeft dezelfde eind overbrenging als de 5e op de ZRX.
Is dat alles, ik las iets over de tandwiel en iets van 5mm maar wat exact kom ik niet echt uit....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
afhankelijk van welk type bak is de spacer van de uitgaande as te kort, geloof dat de 1100D de juiste was, die kan je één op één overzetten, anders moet je geloof ik de zrx spacer overzetten (persen) of een ZZR tandwiel gebruiken.

6-bak lijkt me nog wel wat voor het circuit, de ZRX bak is al niet erg soepel en iets meer keuze qu versnelling kan geen kwaad :)

Staat er trouwens mooi bij Anton :t
 
afhankelijk van welk type bak is de spacer van de uitgaande as te kort, geloof dat de 1100D de juiste was, die kan je één op één overzetten, anders moet je geloof ik de zrx spacer overzetten (persen) of een ZZR tandwiel gebruiken.

6-bak lijkt me nog wel wat voor het circuit, de ZRX bak is al niet erg soepel en iets meer keuze qu versnelling kan geen kwaad :)

Staat er trouwens mooi bij Anton :t
Staat ook nog een zzr blok te koop op marktplaats, iets voor jou?≥ Kawasaki zzr1100 zzr 1100 1990 motorblok motor blok - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
Ik laat overigens de bak erin zetten door Peter bij Lemstra motoren.
Ik haal het blok eruit en geef hem alles erbij wat ie nodig heeft, is ie max drie uurtjes bezig zegt ie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm da's wel het oudste type, probeer toch een D bak te vinden op z'n tijd. Heb ook niet echt veel plek om even een blokje in de schuur te leggen helaas :+
 
trek de carbs er weer tussen weg ,zet ze in de bankschroef oid , ff iets maken van een fles benzine met een tuutje op de slang van de carbs en kijken waar t lekt ,
goed weekend !
Ik heb de motorzaak gebeld, en ze komen hem halen.
De carbs zitten er nu nog onder, de monteur kan goed zien wat er aan de hand is.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan