ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Ja stuurt wel strakker maar je stuur zit te laag, gelukkig is de kroonplaat zodanig groot dat je daarin die 5 cm makkelijk kan opvangen anders was het, wat mij betreft, niet echt lekker rijden... nu gaat ie beter door de kroonplaat...
 
ohja, die kroonplaat is enorm dik ja :)

maargoed of dat ook zo is bij die paarse op MP is de vraag... ben dus ook wel benieuwd of het stuurgedrag wel zo fijn is.
 
Ik heb met de motorzaak overlegd over de carburateurs.
Ik heb hem gevraagd "ik heb de carburateurs hier gebracht, met de vraag dat ze lekken en zou je dat op willen lossen maar ze lekken nog. Hoe zie jij dat?".
Zijn antwoord was, dat ze dat niet kunnen testen en dat ze de carbs ultrasoon hebben gereinigd en een revisie set.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
Ik heb met de motorzaak overlegd over de carburateurs.
Ik heb hem gevraagd "ik heb de carburateurs hier gebracht, met de vraag dat ze lekken en zou je dat op willen lossen maar ze lekken nog. Hoe zie jij dat?".
Zijn antwoord was, dat ze dat niet kunnen testen en dat ze de carbs ultrasoon hebben gereinigd en een revisie set.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Wat een stelletje lamzakken.
Als ze het benzinetankje wat ze veelal gebruiken met synchroniseren even gebruikt hadden , was het zo duidelijk geweest of er iets lekte , tenminste in het benzine gedeelte.
Ik zou iig een deel van de kosten van de arbeid terug vragen in dit geval, dus het gedeelte van de montage van de carbs
 
Wat een stelletje lamzakken.
Als ze het benzinetankje wat ze veelal gebruiken met synchroniseren even gebruikt hadden , was het zo duidelijk geweest of er iets lekte , tenminste in het benzine gedeelte.
Ik zou iig een deel van de kosten van de arbeid terug vragen in dit geval, dus het gedeelte van de montage van de carbs
Ik heb zelf de carbs eraf en er weer op gezet hoor.
Maar ik zoek nu een andere oplossing, zijn monteur is ziek en hij weet niet hoe lang het nog gaat duren.
Ik ga nu zo een tankje bestellen, zodat de tank eraf kan blijven tijdens starten/testen.
1600415345467.png
Er zitten twee aansluitingen op de tankkraan. 1 voor de brandstoftoevoer (dik), en de andere (dun) gaat naar de 2de carburateur.
Kan die dunne los blijven tijdens het testen? ik begrijp niet waar die dunne slangetjes voor zijn, vacuum?

1600415588816.png
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Je kraan is vacuüm gestuurd. Lijkt me wel dat je die even moet afdoppen als je met een klein tankje gaat testen?
 
Dat zal ik
Inderdaad. Je kraan is vacuüm gestuurd. Lijkt me wel dat je die even moet afdoppen als je met een klein tankje gaat testen?
Dan ga ik kijken om snel een "bokje" te maken voor de tank. Dan kan ik die naast de motor zetten, en hoef ik niet te wachten op een klein tankje.

Mocht iemand het zien zitten om mij te helpen met de motor, ik heb een aanhanger en kom dan naar je toe.
Ben bereid om een vergoeding te betalen voor je tijd.

Ron
 
Je kunt eerst is proberen met de carbs in de bankschroef ,workmate oid , slang een flesje erop en vullen ,dan zie je beter waar t lekt
 
Je kunt eerst is proberen met de carbs in de bankschroef ,workmate oid , slang een flesje erop en vullen ,dan zie je beter waar t lekt
Ga ik doen Jan.

Ik begin er over te denken om toch maar van de kelken achter de carbs. te monteren.
Even zien hoeveel moeite het kost om de carbs. er weer achter weg te krijgen.

Die zwarte doppen bovenop, weet je waar ik die kan kopen?
1600417415624.png
 
testen is op de bank zetten en vullen met benzine....

dunne slangetje is vacuum en die opent de benzine kraan bij lopende motor. Dus dan kan in principe geen benzine lekken als de motor niet loopt. Voor aansluiten op een tankje is dat niet nodig, als je alleen controleert op lekkage kan ie open blijven, als je gaat testen op de motor moet ie wel dicht zitten anders loopt het niet mooi.

weet niet waar je vandaan komt, tijd is een beetje beperkt de komende tijd maar als je in de buurt zit kan ik wel ff langskomen.

Doppen... denk roukama? of lokale garage
 
[QUOTE="guntherrex, post: 29857992, member: 80045"]
testen is op de bank zetten en vullen met benzine....
dunne slangetje is vacuum en die opent de benzine kraan bij lopende motor. Dus dan kan in principe geen benzine lekken als de motor niet loopt. Voor aansluiten op een tankje is dat niet nodig, als je alleen controleert op lekkage kan ie open blijven, als je gaat testen op de motor moet ie wel dicht zitten anders loopt het niet mooi.
weet niet waar je vandaan komt, tijd is een beetje beperkt de komende tijd maar als je in de buurt zit kan ik wel ff langskomen.
Doppen... denk roukama? of lokale garage
[/QUOTE]

Ik kom uit Sneek.
Maar ik zit nu thuis in de ww, en heb alle tijd om naar iemand toe te gaan.
Ik ga nu de carbs verwijderen, en testen waar de lekkage zit.
Word vervolgd, bedankt voor jullie adviesen
 
Ik heb zelf de carbs eraf en er weer op gezet hoor.
Maar ik zoek nu een andere oplossing, zijn monteur is ziek en hij weet niet hoe lang het nog gaat duren.
Ik ga nu zo een tankje bestellen, zodat de tank eraf kan blijven tijdens starten/testen.
Bekijk bijlage 1544313
Er zitten twee aansluitingen op de tankkraan. 1 voor de brandstoftoevoer (dik), en de andere (dun) gaat naar de 2de carburateur.
Kan die dunne los blijven tijdens het testen? ik begrijp niet waar die dunne slangetjes voor zijn, vacuum?

Bekijk bijlage 1544314
Ik bedoelde het in elkaar zetten en het koppelen van de carbs
 
ah sneek, niet echt in de buurt nee :)

Dopje kan je idd bij roukama bestellen

belangrijkste voor het lekken is denk ik het controleren van de vlotternaalden en het stellen van de vlotter hoogte. Als je ze los hebt is dit echt niet zo moeilijk. Je kan het droog doen maar met wat benzine erin kan je beter zien of alles goed gaat.
 
Ga ik doen Jan.

Ik begin er over te denken om toch maar van de kelken achter de carbs. te monteren.
Even zien hoeveel moeite het kost om de carbs. er weer achter weg te krijgen.

Die zwarte doppen bovenop, weet je waar ik die kan kopen?
Bekijk bijlage 1544323
Als je pods gaat nemen ,kun je helemaal overnieuw aan je afstelling gaan werken ,lijkt me niet echt handig
 
Als je pods gaat nemen ,kun je helemaal overnieuw aan je afstelling gaan werken ,lijkt me niet echt handig
klopt, en het kost weer centjes.... geen optie dus
En, straks kan ik het met mijn ogen dicht. Vaak genoeg gedaan
Plan van aanpak
1: carbs eruit halen
2: alle benzineslang weer controleren op lekkage, en eventueel vervangen
3: dopjes (Roukema) plaatsen
4: benzine erin, waar lekt het
5: zie ik dan wel :)
 
klopt, en het kost weer centjes.... geen optie dus
En, straks kan ik het met mijn ogen dicht. Vaak genoeg gedaan
Plan van aanpak
1: carbs eruit halen
2: alle benzineslang weer controleren op lekkage, en eventueel vervangen
3: dopjes (Roukema) plaatsen
4: benzine erin, waar lekt het
5: zie ik dan wel :)
Je hebt 1 benz slang ,dopje vacuum heeft niets met lekkage te maken .
Ik had van 3 plankjes een steuntje gemaakt kon ik de carbs in zetten ,flesje met een slangetje erboven 👍
 
Je hebt 1 benz slang ,dopje vacuum heeft niets met lekkage te maken .
Ik had van 3 plankjes een steuntje gemaakt kon ik de carbs in zetten ,flesje met een slangetje erboven 👍
Mijn andere hobby is het rijden en sleutelen aan mijn Golf 2.
In de voorraad ligt nog wel een expantievat voor koelvloeistof, daar maak ik een tankje van.
Alleen even een kraantje bij de scooterzaak halen.

Morgen eerst een toerrit in Groningen, en dan maandag met de motor verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan