ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Ligt al een jaartje zo onder de brug... kom maar halen (Heemskerk).
PXL_20210427_152410745.jpg
 
Ik denk ook dat ie gewoon prima is want het probleem dat ik toen had lag volledig aan de bak. Vervangen van de korf heeft niets uitgemaakt.
 
Even de brandstof slang vervangen :9

r8hPxGY.jpg


geloof dat het al meer dan 15 jaar geleden was dat die carburateurs eruit zijn geweest... was goed te zien. Inwendig zag het er nog goed uit en ik had geen problemen, dus heb ze maar niet uit elkaar gehaald.

Grootste gepiel was die verrekte veren weer om de aanzuigrubbers te krijgen.

twee kleppen iets te strak.... niet slecht na 2 seizoenen mishandeling :+

l4YxHmp.jpg


meteen maar even een nieuwe klepdekselpakking ertussen.
Heb gisteren hetzelfde gedaan , ik heb 5 shims moeten vervangen , carbs heb ik voor de 1e keer verwijderd wat een gesodemieter zeg :(.
Zeker dat uit en inhaken van de gaskabels , met 1 veertje heeft vrouwlief moeten helpen , mijn tengels waren een paar maten te groot.
En gelijk het klepdeksel in kleur van het blok gespoten , nu is alles Zwart*D
Gaat dat klepdeksel er niet moeizaam af als de koelslangen gemonteerd blijven , ik heb trouwens ook de koelvloeistof gewisseld, dus moest toch aftappen.

GREETZ
 
als je de thermostaat even los haalt heb je voldoende ruimte om het kleppendeksel eruit te schuiven. Ik maandag bij roukama... geen klepshims op voorraad :( Motoport dicht, dus moet vanmiddag eens even een zaak in de buurt zoeken denk ik.

Wel even lekker in het zonnetje gezeten om de spulletjes die ik van Jan had overgenomen eens uit te wisselen.
C0eyPaZ.jpg


Was zeker in betere staat dan mijn onderdelen, dus alles mooi schoon en goed in het vet weer in elkaar gezet, nu echt nauwelijks speling op het schakelpedaal, had ook een gescheurd rubber op het kogelgewrichtje dus meteen ook kunnen vervangen.

y9rc4uL.jpg
 
als je de thermostaat even los haalt heb je voldoende ruimte om het kleppendeksel eruit te schuiven. Ik maandag bij roukama... geen klepshims op voorraad :( Motoport dicht, dus moet vanmiddag eens even een zaak in de buurt zoeken denk ik.

Wel even lekker in het zonnetje gezeten om de spulletjes die ik van Jan had overgenomen eens uit te wisselen.
C0eyPaZ.jpg


Was zeker in betere staat dan mijn onderdelen, dus alles mooi schoon en goed in het vet weer in elkaar gezet, nu echt nauwelijks speling op het schakelpedaal, had ook een gescheurd rubber op het kogelgewrichtje dus meteen ook kunnen vervangen.

y9rc4uL.jpg
horeon in zwanenburg heeft ze wel,kom je meteen ff op de koffie....
 
De maat van @Vulcanrider heeft de koppelingsdinges hier tussen de middag opgehaald. Zelfs nog ff 15 euro voor gekregen, dus ik kan weer bier halen. *D
Hij zei dat hij zich ook op het forum zou aanmelden dus we gaan de foto's wel zien denk ik. :)
 
Mooi dat dit geregeld is. Dat betekent dat zondag het ritje voor hem doorgaat.
Tenminste als ie deze niet stuk draait.😂
En als hij zich aanmeld dan kan hij zelf over motoren ouwehoeren.

@jopiezrx, bedankt voor de eerste reactie. Zoals je kan lezen is het geregeld.👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan