ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Voor de blauwe ZRX liefhebbers een mooie DAEG...
20220513_222927.png
 
Schiet jij ook op?
De 1200 zit helemaal in elkaar helaas loopt ie op 2 poten. Na een slechte bougiekabel tot de conclusie gekomen dat de carburateurs verkeerd stonden afgesteld blijkbaar stonden ze al helemaal fout en heb ik dat zo overgenomen.
Werd er gek van dat ik er zo slecht bij kon dus nu komen er 4 losse filters op en meteen een dynojet kit erin.
 
Gisteren met de zoon ketting gespannen. Ik vond ketting en tandwielen een beetje lawaaierig. Zo op het oog niets te zien, dus even het deksel van het voortandwiel gedemonteerd. Een beetje gek, heb ik nog nooit gezien: De tanden zijn aan de trek kant nog mooi, maar aan de duw kant afgesleten. Herkent iemand dat?

Wellicht iemand ook een suggestie voor een vervangingsset ? Of gewoon een bekend merk nemen.
 
Gisteren met de zoon ketting gespannen. Ik vond ketting en tandwielen een beetje lawaaierig. Zo op het oog niets te zien, dus even het deksel van het voortandwiel gedemonteerd. Een beetje gek, heb ik nog nooit gezien: De tanden zijn aan de trek kant nog mooi, maar aan de duw kant afgesleten. Herkent iemand dat?

Wellicht iemand ook een suggestie voor een vervangingsset ? Of gewoon een bekend merk nemen.
is de trek kant niet gewoon de zelfde kant dan de duw kant? Maar dan op het noordelijke halfrond zeg maar..
 
apart, meestal worden het haakjes. spanning wel OK?

Ik zou wel voor een gerenommeerd merk gaan, maargoed dat is persoonlijk. Ik gebruik meestal DID, ZVM2 geloof ik...
 
Ik denk dat hij de hele ronde aan dezelfde kant trekt. De spanning houden we goed bij. In het onwaarschijnlijke geval zou de vorige eigenaar het tandwiel misschien omgedraaid kunnen hebben, vlak voor de verkoop.
En we gaan zeker niet voor de goedkopie producten. Ik ga misschien wel kijken voor een eindloze ketting, Dat klinken heb ik nog nooit gedaan. Vind ik ook wel listig bij zoveel pk's (en de pittige rijstijl van mijn spruit). Heb vroegah zelf een keer een gebroken ketting gehad onder volle acceleratie. Niet grappig.

Kunnen we gelijk een keer de achtervork lagers bestuderen en schmieren.
 
klinken is een eitje, en een stuk minder werk dan de achterbrug eruit fietsen. Je mag mijn klinker wel lenen hoor :t Ik gebruik het ding niet zovaak.

maargoed, als je de lagers graag wil bekijken :+
 
Ik denk dat hij de hele ronde aan dezelfde kant trekt. De spanning houden we goed bij. In het onwaarschijnlijke geval zou de vorige eigenaar het tandwiel misschien omgedraaid kunnen hebben, vlak voor de verkoop.
En we gaan zeker niet voor de goedkopie producten. Ik ga misschien wel kijken voor een eindloze ketting, Dat klinken heb ik nog nooit gedaan. Vind ik ook wel listig bij zoveel pk's (en de pittige rijstijl van mijn spruit). Heb vroegah zelf een keer een gebroken ketting gehad onder volle acceleratie. Niet grappig.

Kunnen we gelijk een keer de achtervork lagers bestuderen en schmieren.
Moet zo wie zo klinken. De ketting gaat door de achterbrug of je moet een stuk uit de achterbrug willen slijpen...
 
Hoi vraagje welke bougies gebruiken jullie de normale of de irridium? Ik wil ze eens gaan vernieuwen want ben nog altijd aan zoeken naar het schokken van de moter. Heb al van alles geprobeerd met de ontluchting tank de carburateurs ultra soon gereinigd. Maar hij blijft in de eerste 4 versnellingen vanaf 6000 toeren schokken. Heb zelfs overwogen om hem in te ruilen maar wil het toch nog niet opgeven😏
 
Is het een idee om de ZRX naar een firma te brengen om af te laten stellen. Wellicht is het een slechte afstelling. Tijdens de runs komt er wellicht uit wat het kan zijn...
 
Er is niets veranderd aan de afstelling. En daar heeft hij 35 a 40.000 km perfect mee gereden. Met tovami stage 3 kit en k&n filters. De kit komt van ruud frederiks. Dus ik denk dat het niet aan de carburateurs ligt naar elders en vaak is het iets stoms. Dus dacht begin bij de bougies kabels bobine. En ja in ergste geval moet ik naar goes maar dat is voor mij best een stukje en ik mag helaas niet rijden tot eind juli.
 
Bij mij zitten er Irridium bougies in.
Maar is het daadwerkelijk een motorisch probleem wat zich voordoet of misschien mechanisch ?
of de bobines? of word de benzine toevoer ergens belemmerd ,ik zeg maar wat
GREETZ
 
Ik heb wel eens iridium geprobeerd maar zou persoonlijk gewoon de standaard bougies gebruiken, ik wissel toch al vaker dan voorgeschreven de bougies.

Wanneer gebeurt het schokken? Bij doortrekken, bij een specifiek toerental? of bij constante snelheid?
 
Ik heb wel eens iridium geprobeerd maar zou persoonlijk gewoon de standaard bougies gebruiken, ik wissel toch al vaker dan voorgeschreven de bougies.

Wanneer gebeurt het schokken? Bij doortrekken, bij een specifiek toerental? of bij constante snelheid?
Bij constante snelheid vanaf 6000 toeren in de eerste 4 versnellingen. Als ik in een keer door accelereer gaat hij vol door tot de 250 a 260😁 zonder schokken. Je hoort het ook. In de hogere versnellingen 5 en de 6 ja ik heb er 6 voel je het niet. Zzr versnellingsbak erin. Heb ook gecontroleerd of geen leidingen dubbel zitten. De ontluchting en benzineleiding zijn goed dus nu elders zoeken. Inderdaad bougies bobine eventueel cdi unit. Stapje voor stapje controleren. Ik begin nu eerst met bougies dan bobine bekabeling Ik had gehoopt dat iemand hier dit ook al had gehad want dat is makkelijker zoeken hahahaha
 
bobine bekabeling is zeker een verdachte, ik zou de kabels even uit de connectoren schroeven, klein stukje afknippen en er weer in schroeven. Bobines gaan volgens mij niet vaak stuk, maar je kan ze nameten op weerstand geloof ik. Wellicht heb ik nog een setje bobines met kabels en pluggen liggen mocht je wat willen proberen.
 
bobine bekabeling is zeker een verdachte, ik zou de kabels even uit de connectoren schroeven, klein stukje afknippen en er weer in schroeven. Bobines gaan volgens mij niet vaak stuk, maar je kan ze nameten op weerstand geloof ik. Wellicht heb ik nog een setje bobines met kabels en pluggen liggen mocht je wat willen proberen.
Oke super alvast bedankt ik ga even wat testen en meld me misschien heb ik er ook nog liggen effe zoeken op de zolder. 😊 Probleem is kan moeilijk testen mag eigenlijk niet rijden 3 mnd om medische redenen dus effe tussendoor stiekum kort testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan