ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Hier hetzelfde, meestal ga ik Zeeland in, maar ook daar is het nu te druk met alle toeristen. Dan is Brabant nog wel te doen, ook daar kun je nog lekker rijden.
Waar ik woon, is het ook nog te doen gelukkig, maar ga je de Hoeksche Waard uit richting Barendrecht/Rotterdam, is het een en al ellende.
 
Hier hetzelfde, meestal ga ik Zeeland in, maar ook daar is het nu te druk met alle toeristen. Dan is Brabant nog wel te doen, ook daar kun je nog lekker rijden.
Waar ik woon, is het ook nog te doen gelukkig, maar ga je de Hoeksche Waard uit richting Barendrecht/Rotterdam, is het een en al ellende.
Dus wie woont er in Brabant ;)*D
 
Ontluchtingsventiiel aansluiting zat wat los. Ik neem aan voor nu dat dat het geweest is. De rest van de aansluitingen geen lekkage kunnen vinden...

20220724_144219.jpg


Voorts nog wat spul voor bij de benzine te voegen vandaag gekocht. Dat wil ik in de tank doen en dan kijken of het beter gaat. Had wel eens last van onregelmatig lopen maar niet veel...

20220724_144712.jpg


Ik wil de motor laten lopen met zonder de tank. Dus met een klein benzine reservoir. Dan kan ik in ieder geval zien of de kvs lekkage opgelost is. Kijken waar ik deze in de buurt kan kopen dan kan ik aankomende week verder testen...
 
Ontluchtingsventiiel aansluiting zat wat los. Ik neem aan voor nu dat dat het geweest is. De rest van de aansluitingen geen lekkage kunnen vinden...

Bekijk bijlage 1786276

Voorts nog wat spul voor bij de benzine te voegen vandaag gekocht. Dat wil ik in de tank doen en dan kijken of het beter gaat. Had wel eens last van onregelmatig lopen maar niet veel...

Bekijk bijlage 1786277

Ik wil de motor laten lopen met zonder de tank. Dus met een klein benzine reservoir. Dan kan ik in ieder geval zien of de kvs lekkage opgelost is. Kijken waar ik deze in de buurt kan kopen dan kan ik aankomende week verder testen...
Met zonder tank kan niet.
Je MOET een.keuze maken.
Zonder tank ...
Met tank ...
Hahahahaha
 
Ik stel hem nog een keer.
Misschien dat iemand een idee heeft of dat het herkenbaar is?

Vraagje:
Heeeeeeeeeeel af en toe, voel en hoor ik bij het wegrijden vanuit stilstand iets 'schurend'' aan de linkerkant. Lastig te omschrijven.
Iemand een idee?
Echt heeeeeeeeel soms.
En voornamelijk bij een 'koude' motor.
 
Ik stel hem nog een keer.
Misschien dat iemand een idee heeft of dat het herkenbaar is?

Vraagje:
Heeeeeeeeeeel af en toe, voel en hoor ik bij het wegrijden vanuit stilstand iets 'schurend'' aan de linkerkant. Lastig te omschrijven.
Iemand een idee?
Echt heeeeeeeeel soms.
En voornamelijk bij een 'koude' motor.
Waar bij voorwiel, bij achterwiel , het blok, je helm misschien tegen je jas ?
Is toch geen pijl op te trekken zo !
 
Ik stel hem nog een keer.
Misschien dat iemand een idee heeft of dat het herkenbaar is?

Vraagje:
Heeeeeeeeeeel af en toe, voel en hoor ik bij het wegrijden vanuit stilstand iets 'schurend'' aan de linkerkant. Lastig te omschrijven.
Iemand een idee?
Echt heeeeeeeeel soms.
En voornamelijk bij een 'koude' motor.
Aan die kant zit je kettingspanner misschien dat die niet helemaal lekker werkt.
Wellicht weten de kenners hier wat meer over te vertellen, weet wel dat het geen echt bekend probleem is zoals de rammelende starterketting.
 
nokkenas ketting... maar schuren heb ik nog niet van gehoord.

Ratelen kan wel, de flexibele koppeling van de dynamo wil wel eens iets los komen van de as waardoor deze wat rammelt. In principe makkelijk te fixen maar dat maakt volgens mij geen schurend geluid.

Beste gok is denk ik de aandrijfketting, vuil/scheef of met rommel in de kettingkast?
 
@Dennis84 merkte het twee weken terug al op en nu ben ik er zelf een beetje op gaan letten, maar mijn remmen grijpen niet zo "vinnig" aan. De hendel van de voorrem trek ik bijna tegen het handvat aan voordat ik echt hard kan remmen.

Natuurlijk ff remvloeistof vervangen en ontluchten, zal waarschijnlijk al wel helpen, maar ik zit ook even te neuzen om misschien gelijk stalen leidingen te monteren.

Nu kan ik kiezen tussen Standaard Lay-out (3 delig) of de Full Lay-out (twee delig). Wat zijn de voordelen van niet standaard?
 
@Dennis84 merkte het twee weken terug al op en nu ben ik er zelf een beetje op gaan letten, maar mijn remmen grijpen niet zo "vinnig" aan. De hendel van de voorrem trek ik bijna tegen het handvat aan voordat ik echt hard kan remmen.

Natuurlijk ff remvloeistof vervangen en ontluchten, zal waarschijnlijk al wel helpen, maar ik zit ook even te neuzen om misschien gelijk stalen leidingen te monteren.

Nu kan ik kiezen tussen Standaard Lay-out (3 delig) of de Full Lay-out (twee delig). Wat zijn de voordelen van niet standaard.

Qua remkracht geen verschil echter verschil in kabelloop en prijs. 3 leidingen zijn duurder dan 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan