ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Bekijk bijlage 1837324

Hierbij nog even een vandaag gemaakte foto van mijn recent aangekochte ZRX100 waarover ik eerder deze winter ook al poste. Inmiddels heb ik de motor helemaal nagelopen en klaargemaakt voor het nieuwe motorseizoen.

Mijn doel was om zo dicht mogelijk bij de originele ZRX te blijven maar hier en daar wat technische verbeteringen niet uit de weg te gaan.

Ik onder ander gedaan:
  • Alle Chinese Ali Express imitatie onderdelen verwijderd en vervangen voor origineel (o.a. knipperlichten, achterspatbord, kettingkastje)
  • Zijkastje links vervangen (was gescheurd)
  • Deukje uit tank laten verwijderen, de tank ontroest en gecoat.
  • Benzine kraan gereviseerd
  • Banden voor en achter vervangen
  • Voorvork gereviseerd en Hyperpro voorvork veren gemonteerd
  • Achtervering vervangen voor YSS dempers
  • Remklauwen ultrasoon gereinigd, gereviseerd en rondom nieuwe remblokken
  • Kleppen gesteld
  • Secundair luchtsysteem (PAIR) verwijderd en afgedopt
  • Bougies vervangen voor Iridium bougies en omgebouwd naar pen bobines
  • 4 graden ontsteking vervroeger gemonteerd
  • Kettingspanner starter ketting gemonteerd
  • Carburateurs ultrasoon gereinigd, revisie set en Dynojet kitje gemonteerd
  • K&N Luchtfilter gemonteerd
  • Black Widow uitlaatbochten met Bos uitlaatdemper gemonteerd (ivm de E keur en ik houd van het old school uiterlijk)
  • Accu vervangen voor een lichtgewicht Lithium accu
Ik heb alle originele onderdelen bewaard zodat ik de motor altijd weer 100% origineel kan maken.

Ook wil ik Coert 65 nog even speciaal bedanken, die heeft me enorm geholpen met een paar onderdelen die nu op de motor zitten.
Heel erg netjes!

Je kan hem nu mooi inruilen voor de mijne, heb je weer een leuk project en ik een lekkere fiets!

uitlaatbochten van blackwidow ziet er strak uit.
 
Heel erg netjes!

Je kan hem nu mooi inruilen voor de mijne, heb je weer een leuk project en ik een lekkere fiets!

uitlaatbochten van blackwidow ziet er strak uit.
Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.

PM me maar als je interesse hebt. En als mijn bericht niet gepast is hier verzoek aan de moderator om dit te verwijderen of het me te laten weten, dan pas ik het zelf aan.
 
Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.

PM me maar als je interesse hebt. En als mijn bericht niet gepast is hier verzoek aan de moderator om dit te verwijderen of het me te laten weten, dan pas ik het zelf aan.
Waar heb je dat zaakje?
 
Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.

PM me maar als je interesse hebt. En als mijn bericht niet gepast is hier verzoek aan de moderator om dit te verwijderen of het me te laten weten, dan pas ik het zelf aan.
Waar zit je gevestigd?
 
Ook een leuk mens erger je niet klusje, het vervangen van een carb membraan.
Ziet er in de instructievideo een stuk makkelijker uit maar uiteindelijk gelukt.
PXL_20230114_115917787.jpg
 
Waar is jou filmpje :?
Ik kan ze zelf niet beter maken. Als ik de kunst van het afstellen van het vlotterniveau door heb maak ik daar misschien een kort filmpje over.

Weet iemand misschien de beste manier hoe dit te doen? Ik dacht zelf door de carburateurs op zijn kop te zetten en dan moet de bovenkant van de vlotter zoveel millimeter van de onderkant van de vlotterbak af zitten in rust toestand.
Ik hoop dat het werkplaatshandboek hier uitkomst biedt.
 
Ik kan ze zelf niet beter maken. Als ik de kunst van het afstellen van het vlotterniveau door heb maak ik daar misschien een kort filmpje over.

Weet iemand misschien de beste manier hoe dit te doen? Ik dacht zelf door de carburateurs op zijn kop te zetten en dan moet de bovenkant van de vlotter zoveel millimeter van de onderkant van de vlotterbak af zitten in rust toestand.
Ik hoop dat het werkplaatshandboek hier uitkomst
Je moet de gehele carburateur draaien de vlotter moet dan heel rustig "vallen" die afstand mag een bepaald aantal mm zijn. Dit is te verstellen door het metalen stripje in het midden te buigen. Op YouTube staan tig voorbeelden hoe dat moet.
Er bestaat een speciale tool voor maar ik heb de schuifmaat gebruikt.
 
kwick verkoopt er een tooltje voor, maar een stukje transparante slang is de beste methode, enige nadeel is dat er benzine in moet en dat de boel weer uit elkaar moet als het niet goed is :+
 
Je moet de gehele carburateur draaien de vlotter moet dan heel rustig "vallen" die afstand mag een bepaald aantal mm zijn. Dit is te verstellen door het metalen stripje in het midden te buigen. Op YouTube staan tig voorbeelden hoe dat moet.
Er bestaat een speciale tool voor maar ik heb de schuifmaat gebruikt.
Dankje. Volgens het WPH mag het stiftje van de vlotternaald niet ingedrukt zijn. Van de week weer verder freubelen.
Screenshot_20230116_003426_com.google.android.apps.docs.jpg

PXL_20230115_223701914.jpg
 
Wellicht heb je dat al gedaan maar ik zou ook de twee vacuüm membraampjes aan de linkerkant op carburateur 1 en 4 controleren. Ze zitten achter de ronde dekseltjes die met 2 kruiskop schroefjes vastzitten. Soms gaan die kapot of worden ze hard en krijg je knallen in de uitlaat bij gas loslaten of een slechte koude start (moet je extreem choken).
 
Laatst bewerkt:
Wellicht heb je dat al gedaan maar ik zou ook de twee vacuüm membraampjes aan de linkerkant op carburateur 1 en 4 controleren ze zitten achter de ronde dekseltjes die met 2 kruiskop schroefjes vastzitten. Soms gaan die kapot of worden ze hard en krijg je knallen in de uitlaat bij gas loslaten of een slechte koude start (moet je extreem choken).
Bedankt voor de tip. Had ik nog niet gedaan maar ga ik zeker doen!
 
Krijg steeds meer de indruk dat er een slager aan de carburateurs heeft gewerkt. Als iemand nog zo'n nippel voor de carb verwarmingsleiding heeft houd ik me graag aanbevolen.
PXL_20230117_214016663.jpg
 
hmm, weet niet of dat nog nieuw te krijgen is, tweedehands setje misschine inderdaad. Als je niet bij lage temperaturen rijdt kan je er ook voor kiezen om de boel weg te laten, als de mijne er nog een keer uit gaan doe ik dat ook.
 
zijn nog nieuw te krijgen cmsnl artnr : 920051291 € 29,64
Bedankt ik had hem inmiddels ook gevonden bij CMS, 3/4 weken levertijd. Heb geluukig geen haast. Ga ook even vragen wat het kost bij de dealer.

@Bellu de vacuüm membraampjes zijn inderdaad hard geworden. Ook maar vragen aan de dealer wat deze kosten, zal wel schrikken worden want een enkele gasschuif met vacuum membraan was al iets van 130 euro p/s. Gelukkig after market rubbers voor gevonden.
 
@Mich69 , goed dat je ze nagekeken hebt je kan er bij cilinder4 anders heel lastig bij. De membraampjes kan je van Tourmax in goede kwaliteit imitatie kopen voor iets van 20 euro per stuk dat is ongeveer 1/3 vd dealerprijs voor origineel Kawasaki. Bijvoorbeeld hier Tourmax Carburateur Luchtafsluiter Ik kan ze ook voor je bestellen eventueel PM me maar als ik kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan