Beetje late reactie maar alles gaat goed, motor staat in de stalling te wachten op beter weer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beetje late reactie maar alles gaat goed, motor staat in de stalling te wachten op beter weer
Heel erg netjes!Bekijk bijlage 1837324
Hierbij nog even een vandaag gemaakte foto van mijn recent aangekochte ZRX100 waarover ik eerder deze winter ook al poste. Inmiddels heb ik de motor helemaal nagelopen en klaargemaakt voor het nieuwe motorseizoen.
Mijn doel was om zo dicht mogelijk bij de originele ZRX te blijven maar hier en daar wat technische verbeteringen niet uit de weg te gaan.
Ik onder ander gedaan:
Ik heb alle originele onderdelen bewaard zodat ik de motor altijd weer 100% origineel kan maken.
- Alle Chinese Ali Express imitatie onderdelen verwijderd en vervangen voor origineel (o.a. knipperlichten, achterspatbord, kettingkastje)
- Zijkastje links vervangen (was gescheurd)
- Deukje uit tank laten verwijderen, de tank ontroest en gecoat.
- Benzine kraan gereviseerd
- Banden voor en achter vervangen
- Voorvork gereviseerd en Hyperpro voorvork veren gemonteerd
- Achtervering vervangen voor YSS dempers
- Remklauwen ultrasoon gereinigd, gereviseerd en rondom nieuwe remblokken
- Kleppen gesteld
- Secundair luchtsysteem (PAIR) verwijderd en afgedopt
- Bougies vervangen voor Iridium bougies en omgebouwd naar pen bobines
- 4 graden ontsteking vervroeger gemonteerd
- Kettingspanner starter ketting gemonteerd
- Carburateurs ultrasoon gereinigd, revisie set en Dynojet kitje gemonteerd
- K&N Luchtfilter gemonteerd
- Black Widow uitlaatbochten met Bos uitlaatdemper gemonteerd (ivm de E keur en ik houd van het old school uiterlijk)
- Accu vervangen voor een lichtgewicht Lithium accu
Ook wil ik Coert 65 nog even speciaal bedanken, die heeft me enorm geholpen met een paar onderdelen die nu op de motor zitten.
Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.Heel erg netjes!
Je kan hem nu mooi inruilen voor de mijne, heb je weer een leuk project en ik een lekkere fiets!
uitlaatbochten van blackwidow ziet er strak uit.
Waar heb je dat zaakje?Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.
PM me maar als je interesse hebt. En als mijn bericht niet gepast is hier verzoek aan de moderator om dit te verwijderen of het me te laten weten, dan pas ik het zelf aan.
Waar zit je gevestigd?Bedankt voor het compliment, deze motor wil ik niet verkopen maar misschien kan ik je wel helpen om jouw motor weer helemaal in orde te maken. Ik heb een klein motorzaakje en doe vaker van dit soort klussen.
PM me maar als je interesse hebt. En als mijn bericht niet gepast is hier verzoek aan de moderator om dit te verwijderen of het me te laten weten, dan pas ik het zelf aan.
Heb je een website? Leuke locatie om met een meeting een keer te bezoeken.Ik zit in Barendrecht bij Rotterdam, eerst werkte ik vanuit mijn thuis werkplaats maar sinds 1 januari heb ik een officieel bedrijfspand wat ik nu druk aan het inrichten ben.
Ik heb nog geen website, die is wel in de maak. Maar ZRX rijders zijn altijd welkom ik heb ook koffie en een koelkast dus dat komt vast goed. Ik laat het weten als de werkplaats klaar is zodat jullie langs kunnen komen.Heb je een website? Leuke locatie om met een meeting een keer te bezoeken.
Top idee!Heb je een website? Leuke locatie om met een meeting een keer te bezoeken.
Ik kan ze zelf niet beter maken. Als ik de kunst van het afstellen van het vlotterniveau door heb maak ik daar misschien een kort filmpje over.Waar is jou filmpje
Je moet de gehele carburateur draaien de vlotter moet dan heel rustig "vallen" die afstand mag een bepaald aantal mm zijn. Dit is te verstellen door het metalen stripje in het midden te buigen. Op YouTube staan tig voorbeelden hoe dat moet.Ik kan ze zelf niet beter maken. Als ik de kunst van het afstellen van het vlotterniveau door heb maak ik daar misschien een kort filmpje over.
Weet iemand misschien de beste manier hoe dit te doen? Ik dacht zelf door de carburateurs op zijn kop te zetten en dan moet de bovenkant van de vlotter zoveel millimeter van de onderkant van de vlotterbak af zitten in rust toestand.
Ik hoop dat het werkplaatshandboek hier uitkomst
Dankje. Volgens het WPH mag het stiftje van de vlotternaald niet ingedrukt zijn. Van de week weer verder freubelen.Je moet de gehele carburateur draaien de vlotter moet dan heel rustig "vallen" die afstand mag een bepaald aantal mm zijn. Dit is te verstellen door het metalen stripje in het midden te buigen. Op YouTube staan tig voorbeelden hoe dat moet.
Er bestaat een speciale tool voor maar ik heb de schuifmaat gebruikt.
Bedankt voor de tip. Had ik nog niet gedaan maar ga ik zeker doen!Wellicht heb je dat al gedaan maar ik zou ook de twee vacuüm membraampjes aan de linkerkant op carburateur 1 en 4 controleren ze zitten achter de ronde dekseltjes die met 2 kruiskop schroefjes vastzitten. Soms gaan die kapot of worden ze hard en krijg je knallen in de uitlaat bij gas loslaten of een slechte koude start (moet je extreem choken).
Bedankt ik had hem inmiddels ook gevonden bij CMS, 3/4 weken levertijd. Heb geluukig geen haast. Ga ook even vragen wat het kost bij de dealer.zijn nog nieuw te krijgen cmsnl artnr : 920051291 € 29,64