ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

PB's aanzetten.
Graag, hoe werkt dat?
1678792539389.png
 
Zat er al op toen ik hem kocht en inderdaad als het regent zie je mij niet rijden. Al het wel regent rij ik als een oud wijf ;)
Heb de keuze laten vallen op de s22.
Vind regenrijden ook niet zo prettig meer maar komt wel voor natuurlijk.
Te weinig vrije dagen om kieskeurig te zijn.
 
Zojuist het voortandwiel losgehaald blijkbaar hebben ze het achtertandwiel wel vervangen maar voortandwiel laten zitten of zoiets.
Ik had wel naar het achtertandwiel gekeken maar niet goed naar de voorkant. Dit terwijl ik een opengewerkte tandwielcover heb |(
20230314_075508.jpg


Meteen een pond aan vet en zand verwijderd nu kunnen we er weer tegenaan.

20230314_092003.jpg
 
zo die ninjaster was wel toe aan vervanging :+

ik twijfel nog... swingarm is nou niet echt heel heftig belast, grootste krachten gaan via de schokbrekers naar het frame. Die swingarm as is dikker dan de wielas...
 
Zojuist het voortandwiel losgehaald blijkbaar hebben ze het achtertandwiel wel vervangen maar voortandwiel laten zitten of zoiets.
Ik had wel naar het achtertandwiel gekeken maar niet goed naar de voorkant. Dit terwijl ik een opengewerkte tandwielcover heb |(
Bekijk bijlage 1857531

Meteen een pond aan vet en zand verwijderd nu kunnen we er weer tegenaan.

Bekijk bijlage 1857532
Mooi lichtgewicht tandwiel met die gaatjes :t
 
Zojuist het voortandwiel losgehaald blijkbaar hebben ze het achtertandwiel wel vervangen maar voortandwiel laten zitten of zoiets.
Ik had wel naar het achtertandwiel gekeken maar niet goed naar de voorkant. Dit terwijl ik een opengewerkte tandwielcover heb |(
Bekijk bijlage 1857531

Meteen een pond aan vet en zand verwijderd nu kunnen we er weer tegenaan.

Bekijk bijlage 1857532

Hé, dat tandwiel ziet er net zo uit als bij mijn zoon's ZRX. Ik vond het raar dat de tanden aan de "verkeerde" kant waren afgesleten, niet aan de kant waar hij aan de ketting trekt.
 
Hé, dat tandwiel ziet er net zo uit als bij mijn zoon's ZRX. Ik vond het raar dat de tanden aan de "verkeerde" kant waren afgesleten, niet aan de kant waar hij aan de ketting trekt.
Dan was die er net zo slecht aan toe als die van mij. Goede vraag waarom ze die kant op slijten en niet de trek kant.
 
Zijn die Raybrig koplampen nog te koop ergens? Had er 1 op de 1200, maar die heb ik verkocht. Eigenlijk wil ik er ook 1 voor de 1100.
 
Onder het motto, neem vooral de tijd, vandaag dan eindelijk mijn gereviseerde carbs met Tovami kitje in de brommer geschroefd.
Dank allen voor alle tips en onderdelen locaties! Alles wat van rubber is, is vervangen.
PXL_20230313_131820048.jpg
Hier een filmpje hoe je zonder, nou ja iig minder, gevloek je carbs kunt terug plaatsen als je het originele luchtfilterhuis gebruikt. Niet dat ik nou zo'n pro ben maar het viel mee, afgezien van het terug plaatsen van de veren die over de rubbers van het luchtfilter zitten. Holy moly.
Alles goed dacht ik, synchro meters er op (stonden behoorlijk uit het lood) en afstellen maar............... ipv een huilende Kawa heb ik soms een brabbelende 3 cilinder lijkt het wel. Duurt ook lang voordat de toeren terug vallen. Vooral als de motor warm is gaat het mis. Ik heb een videootje:


Op een gegeven moment viel de motor uit. Iridium NGK's er uit gedraaid en die zagen er niet jovel uit, nogal zwart. Schuurpapiertje er langs, starten en lopen zoals het hoort. Hmmmmmmm.......


Natuurlijk kunnen de bougies hun beste tijd hebben gehad, en het zwart kan denk ik niet van 5 minuutjes proefdraaien zijn, dus binnenkort nieuwe er in. Maar het zit me toch niet lekker. Ik heb alle kabels en connectors gecontroleerd. Slecht lopen gebeurt vooral als de motor warm is, maar soms ook direct bij de start. Klinkt als iets electrisch. Weten jullie misschien wat het nog meer kan zijn?
 
Onder het motto, neem vooral de tijd, vandaag dan eindelijk mijn gereviseerde carbs met Tovami kitje in de brommer geschroefd.
Dank allen voor alle tips en onderdelen locaties! Alles wat van rubber is, is vervangen.
Bekijk bijlage 1858023Hier een filmpje hoe je zonder, nou ja iig minder, gevloek je carbs kunt terug plaatsen als je het originele luchtfilterhuis gebruikt. Niet dat ik nou zo'n pro ben maar het viel mee, afgezien van het terug plaatsen van de veren die over de rubbers van het luchtfilter zitten. Holy moly.
Alles goed dacht ik, synchro meters er op (stonden behoorlijk uit het lood) en afstellen maar............... ipv een huilende Kawa heb ik soms een brabbelende 3 cilinder lijkt het wel. Duurt ook lang voordat de toeren terug vallen. Vooral als de motor warm is gaat het mis. Ik heb een videootje:

Bekijk bijlage 1858025
Op een gegeven moment viel de motor uit. Iridium NGK's er uit gedraaid en die zagen er niet jovel uit, nogal zwart. Schuurpapiertje er langs, starten en lopen zoals het hoort. Hmmmmmmm.......

Bekijk bijlage 1858026
Natuurlijk kunnen de bougies hun beste tijd hebben gehad, en het zwart kan denk ik niet van 5 minuutjes proefdraaien zijn, dus binnenkort nieuwe er in. Maar het zit me toch niet lekker. Ik heb alle kabels en connectors gecontroleerd. Slecht lopen gebeurt vooral als de motor warm is, maar soms ook direct bij de start. Klinkt als iets electrisch. Weten jullie misschien wat het nog meer kan zijn?
Denk dat het niet elektrisch is maar echt met je carburateurs te maken heeft.
Je sproeiers zijn niet allemaal schoon of je vlotters zijn niet juist afgesteld etc etc je zal het daar in moeten zoeken.
Vooral bij je sproeiers is het heel moeilijk te zien en schoon te maken.
Toevallig de temperatuur van je bochten gemeten (voor 2 tientjes koop je zo'n infrarood ding) bij mij was de linker bocht kouder en inderdaad de midden sproeier was nog vuil.
 
zou ook even naar valse lucht zoeken, langzaam teruglopen van de toeren is vaak een symptoom. even met lopende motor wat remmenreiniger op de aanzuigrubbers spuiten.
 
Denk dat het niet elektrisch is maar echt met je carburateurs te maken heeft.
Je sproeiers zijn niet allemaal schoon of je vlotters zijn niet juist afgesteld etc etc je zal het daar in moeten zoeken.
Vooral bij je sproeiers is het heel moeilijk te zien en schoon te maken.
Toevallig de temperatuur van je bochten gemeten (voor 2 tientjes koop je zo'n infrarood ding) bij mij was de linker bocht kouder en inderdaad de midden sproeier was nog vuil.
Ik hoop niet dat je gelijk hebt, anders moeten de carburateurs er weer af. Ik heb ze wel ultrasoon laten reinigen, heb zelf nog extra de sproeiers doorgeprikt met een draadje. Vlotter niveau zou goed moeten staan, dit volgens het WPH met de schuifmaat op 19,5 mm gezet.
Dat infrarood ding lijkt me idd handig om te hebben voor dat geld. Ik ga op zoek.
 
I.v.m. ombouw naar radiale Setup met Brembo's zijn mijn Nissin remklauwen te koop. Het gaat om N4PL en N4PR. Anderhalf jaar geleden gekocht voor €425. Aangezien ik afgelopen jaar nauwelijks met de motor gereden heb is er met deze remmen hooguit zo'n 300km mee gereden. Ze zijn dus echt zo goed als nieuw. Ze passen zonder aanpassing op een 1200 (90mm) geen idee of 1100 hetzelfde is. Als er hier iemand interesse heeft....ze mogen weg voor €175 (zoals gekocht, dus zonder leidingen, bevestiging, etc). Zet ze binnenkort op marktplaats.

IMG_6240.jpeg


IMG_6239.jpeg


IMG_6236.jpeg


IMG_6205.jpeg


IMG_6241.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan