ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Nog een paar foto's...
 

Bijlagen

  • 20180923_164220.jpg
    20180923_164220.jpg
    815,1 KB · Weergaven: 28
  • 20180923_163809.jpg
    20180923_163809.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 25
  • 20180922_181042.jpg
    20180922_181042.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 27
  • 20180922_180932.jpg
    20180922_180932.jpg
    702,8 KB · Weergaven: 27
  • 20180915_115748.jpg
    20180915_115748.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 27
Ook het Kawasaki museum in Kobe direct bezocht...
 

Bijlagen

  • 20180916_144726.jpg
    20180916_144726.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 22
  • 20180916_145201.jpg
    20180916_145201.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 24
Nog een mooie DAEG gezien voor rond de euro 8000 uit 2017. Paste helaas niet in de koffer...
20180915_140700.jpg
 

Bijlagen

  • 20180915_140649.jpg
    20180915_140649.jpg
    806,7 KB · Weergaven: 5
Nou wilde niet maar het budget was op. Ik hoop dat je weer een beetje hersteld bent en dat de opbouw van je ZRX voorspoedig gaat!

Tnx, kan met m n schouder/arm nog nix beginnen,maar de eerste onderdelen zijn onderweg
 
Geachte heren

hier even een vraag voor een vriend van mij die ook een zrx 1100 heeft ! zeer blij met deze motor is en wij ook voor hem...( hij rijdt eindelijk eens lekker door)

nou was hij zijn uitlaat aan het vervangen
spruitstuk lekte


met het loshalen van alles kwam hij er achter dat zij buis van het frame waar het blok in hangt en die je kan verwijderen om het blok te demonteren met een bout vast zit

en hem viel meteen de grote speling op en de beugel die een stukje lager zit waar ook een bout doorheen zit die je blok in gaat gescheurd is!

nou was mijn vraag kennen jullie dit probleem?
is er een oplossing voor ? ik zag net bij een andere motor een soort extra stang langs het blok?
is zijn frame krom of is het alleen deze "stang "

en mocht er iemand zo een hebben liggen dan houden wij ons aanbevolen

ik zal wat fotos toevoegen zodat het allemaal misschien wat duidelijker word voor jullie

1537895742589.png

1537895781234.png
 
De ruimte tussen het frame en de framebeugel zoals op de foto is niet zoals het hoort. Of het frame krom is of de stang is lastig op afstand te beoordelen.

Het lijkt mij raadzaam om de motor te laten controleren of deze niet krom is.

De extra framebeugel is niet standaard en kan er extra op gezet worden. Voor extra stijfheid maar meer om de looks.
 
De ruimte tussen het frame en de framebeugel zoals op de foto is niet zoals het hoort. Of het frame krom is of de stang is lastig op afstand te beoordelen.

Het lijkt mij raadzaam om de motor te laten controleren of deze niet krom is.

De extra framebeugel is niet standaard en kan er extra op gezet worden. Voor extra stijfheid maar meer om de looks.


Bedankt voor je reactie. Is een van deze opties zelf te controleren?

Is er iemand in de buurt van Meppel met een zxr 1100 die mee leest waar we eventueel de buizen kunnen vergelijken ?
 
Bedankt voor je reactie. Is een van deze opties zelf te controleren?

Is er iemand in de buurt van Meppel met een zxr 1100 die mee leest waar we eventueel de buizen kunnen vergelijken ?
Heeft daar al langere tijd speling op gezeten of zo.....misch een klappertje,maar goed is dit zeker niet....

Met een beetje pech is je hele frame naar de klote,maw...kenteken dus ook.
 
Nou als we verder het frame bekijken dan zie je daar verder geen afwijkingen of gebarsten verf of andere rare dingen

Verder bij het blok zie je ook geen aparte dingen Alles netjes recht. Geen kromme naden of ongelijke ruimte

Dus ik hoop echt dat t alleen die buis is die krom is

Weet iemand toevallig waar je deze kan kopen ? Eventueel slopen?
 
Ik zou Boonstra contacten echter een losse stang kom je niet vaak tegen eventueel eens vragen wat nieuwe kost bij een Kawasaki dealer. Wellicht valt de nieuwprijs nog wel mee. Op EBay in Duitsland staan wel complete frames te koop.
 
Lijkt wel of het veel te vast heeft gezeten is gewoon stuk gedraaid geen scheur in je blok zou ik ook maar ff goed nakijken:? op ebay.usa staan die dingen weleens,je kan ook naar webike.jp voor dit
id_1517_152szdi006b.jpg
:P
 
31064-1200 PIPE-COMP,DOWNTUBE,RH - A4H 298.82 dit is de prijs voor origineel bij oem motorparts je kan ook op ebay kleinanzeigen een heel frame kopen voor 100 eurie
 
Ik zou Boonstra contacten echter een losse stang kom je niet vaak tegen eventueel eens vragen wat nieuwe kost bij een Kawasaki dealer. Wellicht valt de nieuwprijs nog wel mee. Op EBay in Duitsland staan wel complete frames te koop.
Nieuw hebben we al naar gekeken maar was boven de 300 euro geloof ik
 
oei da's nie best. Ik heb wel gehoord van bouten die daar loskomen maar bevestging die afscheurt niet... wellicht een schuivertje waarbij iets is tegengekomen...? wellicht dat een tweedehands frame een betere optie is ja. extra beugels ernaast gaat dit niet oplossen denk ik. montage ogen in het blok nog wel goed?

vandaag wel lekker met de ZRX :]
 
Nou als we verder het frame bekijken dan zie je daar verder geen afwijkingen of gebarsten verf of andere rare dingen

Verder bij het blok zie je ook geen aparte dingen Alles netjes recht. Geen kromme naden of ongelijke ruimte

Dus ik hoop echt dat t alleen die buis is die krom is

Weet iemand toevallig waar je deze kan kopen ? Eventueel slopen?

Is zelf terug buigen geen optie ? lijkt mij verder niet zo spannend , wel ff goed kijken waar precies.

GREETZ
 
nou heb ik een vraagje
Ik betrap mij er zelf steeds meer op dat ik opschakel zonder de koppeling te gebruiken.
Is dit een slechte gewoonte en heeft dit op den duur slechte gevolgen voor de bak:? ( tandwielen of schakelwals ) , het opschakelen gaat overigens zeer soepel en gemakkelijk.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan