ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

omdat ik achter toch spacers moet laten maken maar meteen een upgrade voor de rem erbij....

a8df7446796421a0b0da76f11138c2d5.jpg

nog wel remblokjes en wat mooie titanium boutjes erbij zoeken....
😎😎😎
 
Iemand behoefte aan twee zrx remschijven, beide 4,9 mm dik.
Heb eventueel ook nog een buddyseat met klein scheurtje voor de liefhebber.
Groet jaap
 
Iemand behoefte aan twee zrx remschijven, beide 4,9 mm dik.
Heb eventueel ook nog een buddyseat met klein scheurtje voor de liefhebber.
Groet jaap
Ik heb wel interesse in de remschijven. Heb er nu wave-schijven op zitten, en denk er over ze te vervangen aangezien ik het niet zo mooi vind staan. :)
 
Zinvol of zinloos zo n vervroeger ? ik heb er geen opzitten ,die kerel waar ik m op de bank had vond het nogal onzin , vandaar mijn vraag.:t
Je krijgt er geen vermogen bij maar hij reageerde wat feller op het gas. Nu heb ik wat meer mods maar de vervroeger vind ik een leuke upgrade.
 
Als ik klaar ben met de wielen waar ik nu mee bezig ben komen de wielen die nu in de ZRX zitten te koop voor € 200.
Houd in voor en achter velg ( incl striping en zonder beschadigingen ) compleet met goede gesealde lagers , originele rem schijven ( voor 5.00MM achter 5.85MM )
en kettingwielhouder met zgan kettingwiel ( 42 tanden ).zijn de wielen op de leden foto.
Dus banden eromheen laten leggen en direct monteren.
Als iemand van jullie interesse heeft hoor ik het graag.

GREETZ
 
Hmm, ik wil eigenlijk ook wel van m'n wavediscs af. Vind ze zelf niet echt mooi, en mijn remmen piepen nog steeds alsof een 30-tonner een noodstop maakt (andere blokjes hielpen niet dus ik verdenk die stomme schijven).
 
schijven die piepen... lijkt me onwaarschijnlijk. Eerder een kwestie van blokken en hoe ze in de klauwen passen. Wat wellicht ook verbereting brengt is de floaters eens goed schoon te maken. verglaasde remblokken kan ook, dahct dat het probleem (tijdelijk) was verholpen met nieuwe blokken?
 
Ja voor 2 dagen, en in de zomer was het uiteindelijk ook weg maar sinds de temperatuur onder de 10 graden is piepen ze weer verschrikkelijk. Wel handig dat ik niet naar m'n toeter hoef te zoeken als er weer eens een koekblik van baan wisselt voor m'n neus. ;)
 
Het voelt trouwens ook een beetje als pompend remmen dus misschien zijn ze niet helemaal recht? Of is dat 'normaal' met wavediscs? Ik sta wel vrij snel stil dus het functioneert verder prima.
 
hehe, elk nadeel hep zn voordeel :P

Even de boel uit elkaar, schoonmaken en blokjes even opruwen. Als het warmer is kan je ook bij mij langsrijden ;)

:edit: bij pulseren zeker even de bobbins schoonmaken
 
De bobbins, dat zijn toch die dingen op de achterbrug waarmee ik 'm omhoog krik met de paddockstand? :+
Binnenkort eens in dat stiekem gedownloade boekkie kijken waar je het over hebt... ;)
 
De bobbins, dat zijn toch die dingen op de achterbrug waarmee ik 'm omhoog krik met de paddockstand? :+
Binnenkort eens in dat stiekem gedownloade boekkie kijken waar je het over hebt... ;)

Hij bedoeld denk ik die ringetjes met veerringen die het remvlak met het hart ( bevestiging ) van de remschijf verbinden.
Met remmenreiniger zuiver maken en dan met lichte olie smeren en dan met perslucht de overtollige olie uitblazen rem deel ontvetten en weer monteren.
die ringen moeten kunnen bewegen/ draaien
die heten iig niet bobbins

GREETZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan