ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Gisteren een origineel zadel gevonden op ebay.
Is onderweg naar me vanuit de States.
s-l1600.jpg

eens kijken hoe het gaat zitten in verhouding tot het Topsellerie zadel wat er nu opzit.
 
Ik ook! Het Topsellerie zadel zit heerlijk, maar ik heb geen of weinig ervaring met het standaard zadel.
Ik vind het standaard zadel wel mooier om te zien. Als ik het zadel binnen heb post ik mijn ervaringen ermee.:Y
 
poe, wellicht heb ik ook nog een origineel anker... er uitlaatdemper liggen :+

gisteren de remschijf van de zrx aangepast om passend te krijgen op het rsv wiel, moet een mm vanaf gehaal worden uit de binnenkant
mvD5J02.jpg

ging soepeler dan verwacht, moet de schijf voor het geode nog wel een keertje kuisen.

daana like ik tegen het punt aan dat de galfer bouten mooi plat zijn, maar ook 10mm dik bij de kop omdat er een verzonken imbus in zit, die iets verder doorsteekt dan dat de schijf dik is, dus....

BuAqLYK.jpg

ixOJogL.jpg


hierna passen de bouten perfect
e8VbpGk.jpg


en nog belangrijker, ik heb ongeveer 2mm speling tussen de boutkoppen en de remklauw houder, met de (al redelijk platte) rsv bouten liep het net tegen elkaar aan.
2fHgRRS.jpg


de nieuwe spacers passen ook perfect, dus achterwiel schiet lekker op!
 
Ik heb wat filmpjes bekeken hoe een zadel een opknapbeurt krijgt. Lees meerdere lagen schuimrubber in verschillende diktes. Kent iemand een bedrijf dat dit goed kan doen? Red ik dat met €400.-?
Dit is ongeveer wat ik wil..
1370900
 
Nou, als er iemand is die misschien van zijn Topsellerie zadel afwil als het originele goed bevalt red je het zeker. :+
 
Ik denk dat je budget wel toereikend moet zijn. Niet mijn smaak maar gelukkig maar anders rijden we allemaal op hetzelfde...
 
Ik heb wat filmpjes bekeken hoe een zadel een opknapbeurt krijgt. Lees meerdere lagen schuimrubber in verschillende diktes. Kent iemand een bedrijf dat dit goed kan doen? Red ik dat met €400.-?
Dit is ongeveer wat ik wil..Bekijk bijlage 1370900

Ik was zo'n 260 Euro kwijt inclusief verzending naar Top Sellerie dus dat moet zeker lukken.
Ik heb er voor gekozen om niet mijn gave originele buddy te laten verbouwen maar heb een donorbuddy gekocht.
Er staat er nog eentje te koop op Marktplaats voor 50 Euro en dat is echt niet duur.

Ps. ik vind het een heel mooi zadel en hij zit ook heerlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan