ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

denk ik ook. Beste is de koppelingsmaster los te halen en zo te kantelen dat de lucht naar het compensatiegaatje kan lopen, da's vaak de enige plek waar lucht kan blijven staan
 
Wat je ook nog kunt proberen is het koppelingsreservoir zoveel mogelijk omhoog zetten, en dan de handle inknijpen met een klem of tie wrap. Dat even een nachtje zo laten staan...
Onlangs bij de Multistrada hetzelfde gehad, ondanks de remontluchter op de compressor kreeg ik de koppeling niet goed ontlucht. Na een nachtje ingeknepen staan was deze weer prima.
 
Dank mannen, ik ga vanavond weer ff verder. Van onderen vullen nog niet gedaan. Pas tegen negenen had ik alles weer op z'n plek en gevuld en 2 uur later werd 't langzaamaan tijd om naar binnen en te bed te gaan. ;)

Nachtje ingeknepen laten staan had ik voor de revisiesetjes wel geprobeerd maar hielp niet, maar dat kan nu natuurlijk anders zijn. Master kantelen ook nog niet geprobeerd. Die staat gewoon op 't stuur en zoveel mogelijk rechtop zodat er zoveel mogelijk vloeistof in kan. :P
 
Balen dat het niet lukt :/ Bij mij gaat de koppeling juist het snelst, bij de remmen zit ik altijd te klooien. Dat het eruit spuit heb ik ook (in de pomp ;) ) Ik trek de vloeistof er doorheen met zo'n hand-vaccuumpomp en is een 5min werkje.

Gisteravond nieuwe radiator besteld, gelijk maar zo'n tankdop en nieuwe radiatorslangen besteld. En een nieuwe accu voor de TomTom :Y Nu alleen nog het probleem met de Sena oplossen :Y
 
Tja, dit was trouwens vóór het reviseren van de master:

Gisteren sprong er nog wel wat omhoog maar met rustig knijpen bleef 't netjes binnen 't reservoir. :)
Edit: Sjonge ik weet niet wat MF tegenwoordig heeft met bewegende beeldjes van imgur, maar als je klikt zie je ook echt iets bewegen. :P
 
Mocht het helpen, ik heb nog een master liggen die er goed vanaf gehaald is. Misschien dat dat helpt.IK ben overgegaan naar een setje van een RSV Mille (ivm de remklauwen en rempomp).
 
Nou, ik heb een oude van Erik geprobeerd en de mijne gereviseerd dus als 't niet lukt kan ik me niet voorstellen dat 't nog aan de master ligt. Maar bedankt voor 't aanbod. :t
 
Rode velg van guntherrex nu in het goud gespoten, de andere deze week en dan plaatsen op mijn zrx1200r...
20190820_151532.jpg
20190820_151538.jpg
 
@meij0206 , Ik heb zojuist PB gekregen van Greg Couch over de tandwielcovers, hij heeft ze in stock.
Ze kosten $134,50, en via airmail zijn de verzendkosten $24,50. Dat komt dan op $146,75 per persoon, zal ik ze bestellen voor jou en mij?
Nou weet ik natuurlijk niet of er inklaringskosten bij komen, dat weet ik pas als ze binnen komen hier.Laat ze echter wel versturen onder de beste voorwaarden,, gift, used parts of samples.
 
@meij0206 , Ik heb zojuist PB gekregen van Greg Couch over de tandwielcovers, hij heeft ze in stock.
Ze kosten $134,50, en via airmail zijn de verzendkosten $24,50. Dat komt dan op $146,75 per persoon, zal ik ze bestellen voor jou en mij?
Nou weet ik natuurlijk niet of er inklaringskosten bij komen, dat weet ik pas als ze binnen komen hier.Laat ze echter wel versturen onder de beste voorwaarden,, gift, used parts of samples.
Ja graag, bestel maar, als je via een pb je gegevens stuur maak ik het naar je over. Groet, Anton
 
Balen dat het niet lukt :/ Bij mij gaat de koppeling juist het snelst, bij de remmen zit ik altijd te klooien. Dat het eruit spuit heb ik ook (in de pomp ;) ) Ik trek de vloeistof er doorheen met zo'n hand-vaccuumpomp en is een 5min werkje.

Gisteravond nieuwe radiator besteld, gelijk maar zo'n tankdop en nieuwe radiatorslangen besteld. En een nieuwe accu voor de TomTom :Y Nu alleen nog het probleem met de Sena oplossen :Y
Nog ff miepen , Tis radiateur een radiator hangt aan de muur en houd je huisje warm als het koud is , ff voor de goede orde.

GREETZ
 
Nou jongens, begin maar vast te lachen...

Vanavond weer even bezig geweest met de vacuümpomp. Bij elkaar 't reservoir wel een keer of 100 half leeggezogen en weer volgegooid. Schroefje dicht, even proberen. Tik 'm zo in z'n 1 en weer terug in z'n vrij. Alles dichtgeschroefd. Proberen... godverdomme, nog steeds slepen..

Ik denk ik start 'm even... 2 seconden later kan ik 'm in z'n versnelling gewoon verplaatsen met ingeknepen koppeling. Niks slepen!
Op de paddockstand. In z'n vrij, wiel stil gezet. Tik 'm in z'n 1 en houd de handle ingeknepen, wiel draait langzaam een kwartslag en staat weer stil.

Helmpie opgezet. Tangetjes van Erik in m'n zak gestoken en naar IJmuiden gereden. Dikke prima. :t
Zou dus best eens kunnen dat ik voor de kat z'n viool de master en slave heb gereviseerd. :P

Nouja, voordeel is wel dat ik heb geleerd hoe ik een master reviseer (slave had ik bij de V-Strom al eens gedaan) en dat ik alles goed heb kunnen schoonmaken. Was anders niet gebeurd.
 
Nou jongens, begin maar vast te lachen...

Vanavond weer even bezig geweest met de vacuümpomp. Bij elkaar 't reservoir wel een keer of 100 half leeggezogen en weer volgegooid. Schroefje dicht, even proberen. Tik 'm zo in z'n 1 en weer terug in z'n vrij. Alles dichtgeschroefd. Proberen... godverdomme, nog steeds slepen..

Ik denk ik start 'm even... 2 seconden later kan ik 'm in z'n versnelling gewoon verplaatsen met ingeknepen koppeling. Niks slepen!
Op de paddockstand. In z'n vrij, wiel stil gezet. Tik 'm in z'n 1 en houd de handle ingeknepen, wiel draait langzaam een kwartslag en staat weer stil.

Helmpie opgezet. Tangetjes van Erik in m'n zak gestoken en naar IJmuiden gereden. Dikke prima. :t
Zou dus best eens kunnen dat ik voor de kat z'n viool de master en slave heb gereviseerd. :P

Nouja, voordeel is wel dat ik heb geleerd hoe ik een master reviseer (slave had ik bij de V-Strom al eens gedaan) en dat ik alles goed heb kunnen schoonmaken. Was anders niet gebeurd.
Monteurtje :} :t
 
Nou jongens, begin maar vast te lachen...

Vanavond weer even bezig geweest met de vacuümpomp. Bij elkaar 't reservoir wel een keer of 100 half leeggezogen en weer volgegooid. Schroefje dicht, even proberen. Tik 'm zo in z'n 1 en weer terug in z'n vrij. Alles dichtgeschroefd. Proberen... godverdomme, nog steeds slepen..

Ik denk ik start 'm even... 2 seconden later kan ik 'm in z'n versnelling gewoon verplaatsen met ingeknepen koppeling. Niks slepen!
Op de paddockstand. In z'n vrij, wiel stil gezet. Tik 'm in z'n 1 en houd de handle ingeknepen, wiel draait langzaam een kwartslag en staat weer stil.

Helmpie opgezet. Tangetjes van Erik in m'n zak gestoken en naar IJmuiden gereden. Dikke prima. :t
Zou dus best eens kunnen dat ik voor de kat z'n viool de master en slave heb gereviseerd. :P

Nouja, voordeel is wel dat ik heb geleerd hoe ik een master reviseer (slave had ik bij de V-Strom al eens gedaan) en dat ik alles goed heb kunnen schoonmaken. Was anders niet gebeurd.

Ieder nadeel heb z'n voordeel ? , moet je maar denken ,mooi dat het weer functioneert zoals het hoort , en weer wat geleerd.

GREETZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan