ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Ik vind t er altijd een beetje kapot uitzien met die aquarium deksels ,vindt t niet mooi :N
maar dat is ieder z n smaak :t
P
Hey.. poetst dat goed, lampolie?
En die extra stang op het frame.. is dat slechts looks? Bescherming vh blok of merk je ook echt verschil in frame stugheid?

Lampenolie voor het schoonmaken. Dan met Great Lion polijsten.

De framebeugels zou meer stabiliteit moeten geven echter is voor 99 % voor de looks...
 
Vraagje voor de kenners onder ons, wat geeft het beste resultaat, naast natuurlijk de radiale klauwen en rem pompen, qua remdruk.
Is dat vanuit de voorrem klauw een leiding naar de "splitter" en van daaruit naar iedere voorrem klauw?
Of vanuit de voorrem pomp naar de voorrem klauw en vandaar over het voorspatbord naar de andere klauw?
Of vanuit de voorrem pomp naar iedere voorrem klauw?
 
Ik heb de org sit. ,dus gewoon via de splitter 2x naar de bremboe s , remt beter dan best. :t zo n leidinkje over t spatbord vind ik er zo knullig uitzien.
 
Mijn voorkeur gaat uit van twee leidingen vanaf de rempomp, of het beter is weet ik niet maar is goedkoper (splitters kunnen duur zijn) en is makkelijk te ontluchten. Slang over het spatbord vind ik dan wel weer tof staan, maar is kut schoonmaken :+

Edit: voor de standaard remklauwen maakt dit trouwens geen verschil. Ik ben naar 4-pots Brembo's gegaan en dat scheelt echt een hoop en is prijstechnisch niet zo heel duur om te upgraden. Ik was 150 eur kwijt voor rem+koppelingspomp, remklauwen voor en remklauw achter kwijt op Marktplaats, Kwamen van een RSV Mille af. Setje brackets van Ebay en ik was totaal zo'n 260/280 euro kwijt.
 
En wat betreft een merk, ik heb namelijk de HEL leidingen al eens besteld maar die naar de klauw het verst van de rempomp was behoorlijk krap qua lengte...
 
En wat betreft een merk, ik heb namelijk de HEL leidingen al eens besteld maar die naar de klauw het verst van de rempomp was behoorlijk krap qua lengte...

Ik heb de Hel onderleidinkjes weer teruggestuurd ,ik vond ze te lang :? ze hebben ze netjes ingekort en toen pasten ze perfect !
ze zijn dus niet zo erg goed wat lengtes betreft bij Hel ,ze hebben t wel kosteloos opgelost ,dat wel :t
 
Dat is great lion...super
Hey.. poetst dat goed, lampolie?
En die extra stang op het frame.. is dat slechts looks? Bescherming vh blok of merk je ook echt verschil in frame stugheid?

Hey.. poetst dat goed, lampolie?
En die extra stang op het frame.. is dat slechts looks? Bescherming vh blok of merk je ook echt verschil in frame stugheid?
Dat is great lion....superspul

En die xtra framebeugel is om het frame stijver te maken
 

Bijlagen

  • IMG-20180728-WA0013.jpeg
    IMG-20180728-WA0013.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 6
Denk nu al met al 3 koppelingdeksels liggen...laat...of ga zelf zoiets als deze maken...vind ik erg mooi....
Met dat slaan moet je ook oppassen. Er zijn gevallen, die dat juist prettig vinden. Weet niet altijd of dat het gevoel is of de prima reden is om terug te mogen meppen.
Sla geen vrouwen...moet het ook niet zien...
 
Mijn voorkeur gaat uit van twee leidingen vanaf de rempomp, of het beter is weet ik niet maar is goedkoper (splitters kunnen duur zijn) en is makkelijk te ontluchten. Slang over het spatbord vind ik dan wel weer tof staan, maar is kut schoonmaken :+

Edit: voor de standaard remklauwen maakt dit trouwens geen verschil. Ik ben naar 4-pots Brembo's gegaan en dat scheelt echt een hoop en is prijstechnisch niet zo heel duur om te upgraden. Ik was 150 eur kwijt voor rem+koppelingspomp, remklauwen voor en remklauw achter kwijt op Marktplaats, Kwamen van een RSV Mille af. Setje brackets van Ebay en ik was totaal zo'n 260/280 euro kwijt.

leidingloop gaat je echt geen verschil geven in remwerking, puur esthetisch. Hoewel de koppeling tussen de remklauwen over het spatbord tegenwoordig op sommige circuits verboden is.
 
leidingloop gaat je echt geen verschil geven in remwerking, puur esthetisch. Hoewel de koppeling tussen de remklauwen over het spatbord tegenwoordig op sommige circuits verboden is.
Oké als het verboden is op sommige circuits dan maar een andere optie kiezen....
 
Gewoon 2 leidingen vanaf de hoofdpomp... Scheelt weer een splitter (gewicht)...

Balen om op vakantie te zijn, alle leuke spullen druppelen (thuis) binnen...

3157e815-40a2-4d1a-8005-0420340e772b.jpg
 
agh dat gewicht ,een beetje t zelfde als een wielrenner van 100kg op een carbonfiets. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan