ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Kent iemand deze fiets?
Geen onderhoudshistorie erbij en maar een jaartje in bezit..

1568303876916.png
 
Ik ook niet, maar ik vind hem wel mooi!
Gisteren heb ik wat ruimte gemaakt in de garage voor de 12.
Heb de z650c3 verkocht aan iemand op MF. Met wat onderdelen erbij, zodat ie weer redelijk origineel gemaakt kan worden, al was ie al netjes.
Beter zo, dan dat ie stof staat te vergaren hier en dat deed ie.
Nou is ie bij iemand wiens ogen straalden toen ie hem zag en dat is mooi. :t
 
ik ken m ook niet ,wel een knappe bak ,achterlicht ff inkorten en dat dekseltje op t blok zwart maken ,en die osco verstoppen!
 
Osco er af, deksel zwart inderdaad, velgen idem en dan paars ipv groen 😂 .
Voordeel van deze is dat ie in NL staat, maar zijn concurrentie in Duitsland is groot.
Een jaar in bezit staat me tegen, ik hoop eigenlijk dat de vorige eigenaar hier rond kijkt.
 
als ie goed loopt en goed rijdt... ff groot onderhoud er tegenaan en dan kan ie er voorlopig tegenaan toch?
 
Uiteraard, maar ik koop liever van iemand die ook zijn/haar centen (en een beetje liefde) er in gestopt heeft.
Er staan een aantal fietsen met slechts 2 eigenaren, 1 zelfs sinds 2004 in bezit, dat soort dingen vind ik leuk.
 
Uiteraard, maar ik koop liever van iemand die ook zijn/haar centen (en een beetje liefde) er in gestopt heeft.
Er staan een aantal fietsen met slechts 2 eigenaren, 1 zelfs sinds 2004 in bezit, dat soort dingen vind ik leuk.

Hoeft ook niet veel te betekenen, als je alles moet gaan vervangen omdat het uitgedroogd is is ook geen pretje...
 
Wie van jullie kan kleppen stellen bij de ZRX of weet een adres waar het goed gebeurd? Ik kan bijna alles alleen de kleppen ben ik nooit aan toe gekomen en op een of andere manier begin ik er ook maar niet aan....
Ik woon dan in Heerhugowaard en ergens in de buurt of bij mij in de garage is ook een optie..
Ik hoor het wel..
 
Wie van jullie kan kleppen stellen bij de ZRX of weet een adres waar het goed gebeurd? Ik kan bijna alles alleen de kleppen ben ik nooit aan toe gekomen en op een of andere manier begin ik er ook maar niet aan....
Ik woon dan in Heerhugowaard en ergens in de buurt of bij mij in de garage is ook een optie..
Ik hoor het wel..

Kleppenstellen is nog makkelijker dan olie wisselen. Het is secuur werk echter zeker niet moeilijk.
 
Kleppenstellen is nog makkelijker dan olie wisselen. Het is secuur werk echter zeker niet moeilijk.
Oke maar op een of andere manier krijg ik het niet voor mekaar en je kan het maar een keer verkeerd doen... en dan liever door iemand die het wel kan laten doen...
 
Oke maar op een of andere manier krijg ik het niet voor mekaar en je kan het maar een keer verkeerd doen... en dan liever door iemand die het wel kan laten doen...
Precies , gewoon ff door iemand laten doen die er verstand van heeft , ik heb t nu weer in Roden laten doen,dan gebeurt t tenminste goed!
 
Ik heb het vorige maand samen met Erik gedaan. Moeilijk is het niet. Ik wil je wel helpen maar zit de komende tijd nogal krap in m'n... tijd.
 
Ik heb het vorige maand samen met Erik gedaan. Moeilijk is het niet. Ik wil je wel helpen maar zit de komende tijd nogal krap in m'n... tijd.
Dank je voor het aanbod, als je weer tijd heb hoor ik het graag, ben benieuwd of het een beetje te doen is dan....
 
Het is echt goed te doen maar even een klusje. Olie hoeft er volgens mij niet perse uit als je enkel het kleppendeksel verwijderd en aan het achterwiel draait. Kvs moet er wel uit omdat een dikke kvs leiding over je kleppendeksel heen loopt die je moet ontkoppelen om het deksel te kunnen liften.

Als het deksel eraf is kun je meten en daarna weet je pas of en welke shims je moet kopen, dus ga ervan uit dat hij een dag of wat open ligt om die reden.

Om te meten heb je een voelermaat nodig. Kost een tientje ofzo maar handig om alvast in huis te halen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie kan kleppen stellen bij de ZRX of weet een adres waar het goed gebeurd? Ik kan bijna alles alleen de kleppen ben ik nooit aan toe gekomen en op een of andere manier begin ik er ook maar niet aan....
Ik woon dan in Heerhugowaard en ergens in de buurt of bij mij in de garage is ook een optie..
Ik hoor het wel..
Motorservice Alkmaar, eenmanszaak, eigenaar heeft jaar of tien bij Kawa dealer Lemstra gewerkt. De zrx zal dus weinig geheimen voor hem hebben denk ik. Ik heb goede verhalen over hem gehoord en schappelijke prijs. Ben zelf niet bij hem geweest, maar wel eens gesproken. Makkelijk klusje zei hij.....
Het zelf doen is natuurlijk t mooiste, maar dat doe ik zelf ook niet. Nieuwe adresjes horen we natuurlijk graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan