ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Als je de tellerbak eruit hebt (ik denk dat dat alleen lukt door de kuip te verwijderen maar misschien dat andere S rijders daar meer ervaring mee hebben) dan zie je aan de onderkant van de tellerbak zwarte dopjes zitten. Als je die eruit trekt heb je het lampje in je handen.

Het zijn 12v T10 lampjes, 6 voor de verlichting en 4 voor de indicatoren. Verlichting en de indicatoren zijn niet even sterk maar ik heb er gewoon 10 dezelfde leds in geduwd. Zou wel even kijken naar warm wit en niet te sterk want bij mij is het rood een beetje roze als de verlichting de overhand krijgt. ;)

De mijne is wel wat beschadigd (als in: de schroefgaten voor de kuipruit zijn kaput). Maak vanavond wel ff een foto voor je.
Bedankt voor je reactie en de info! GerrieM ook! Ik ga binnenkort even puzzelen even wat tijd voor uittrekken lees ik zo.
 
Als je de tellerbak eruit hebt (ik denk dat dat alleen lukt door de kuip te verwijderen maar misschien dat andere S rijders daar meer ervaring mee hebben) dan zie je aan de onderkant van de tellerbak zwarte dopjes zitten. Als je die eruit trekt heb je het lampje in je handen.

Het zijn 12v T10 lampjes, 6 voor de verlichting en 4 voor de indicatoren. Verlichting en de indicatoren zijn niet even sterk maar ik heb er gewoon 10 dezelfde leds in geduwd. Zou wel even kijken naar warm wit en niet te sterk want bij mij is het rood een beetje roze als de verlichting de overhand krijgt. ;)

De mijne is wel wat beschadigd (als in: de schroefgaten voor de kuipruit zijn kaput). Maak vanavond wel ff een foto voor je.
Dan is de mijne in dezelfde staat.....ook een schroefgat kapot. Laat foto dan maar zitten hoor. Ik ga t anders oplossen. Bedankt voor meedenken!
 
Wil ik natuurlijk wel doen :t
Bedankt voor t aanbod Jan, maar weet niet zo goed wat je hiermee zou moeten. Als ik even tijd heb trek ik t een en ander uit elkaar. Wellicht kan die afdekkap wel geplakt worden. Mocht ik tot de conclusie komen dat ik die clips kan gebruiken, geef ik een gil! Bedankt. Gr Jim
 
Bedankt voor t aanbod Jan, maar weet niet zo goed wat je hiermee zou moeten. Als ik even tijd heb trek ik t een en ander uit elkaar. Wellicht kan die afdekkap wel geplakt worden. Mocht ik tot de conclusie komen dat ik die clips kan gebruiken, geef ik een gil! Bedankt. Gr Jim
Laat t maar weten ,of niet natuurlijk :t
 
  • Leuk
Waarderingen: JDW
Nou, toch weer een tegenslag in project R-kuip... @Megalodon begon er al over toen ik 't kuipje ophaalde maar ik dacht dat 't wel mee zou vallen.
Wat? Nou, op zo'n S zit een beugeltje aan 't frame waaraan 't kuipframe geschroefd wordt. De R-kuip komt zó dicht op de vorkpoten dat de H4 connector niet tussen de lamp en dat beugeltje past. :(

Dit is zonder stekkert:
1570646726901.png


En met stekkert komt 'ie tegen de uitsparing aan:
1570646793754.png


Als ik nou een slijptol had gehad dan was 't beugeltje er ondertussen al af... maar met een dremel kom ik niet ver ben ik bang. B|
 
met een flex kom je er niet bij denk ik , ik zou t op t gemak is proberen met de dremel
 
je hoeft alleen dat nokje toch maar af te slijpen ? ik zou t iig proberen
 
Ik ook, desnoods inslijpen over de hele lengte en dan eraf buigen. Wel goed uitkijken voor de draadboom..
Mijn dremel heeft ook van die kleine slijpschijfjes erbij als accessoire. Niet teveel druk erop uitoefenen en het schijfje z'n werk laten doen.
 
Dat kan, maar als je je stuur draait bewegen die draden naar de koplamp(koplamp ook trouwens) en die beugel blijft strak vooruit. Je kan dan je stekkers eraf trekken ongewild.
 
Nou, toch weer een tegenslag in project R-kuip... @Megalodon begon er al over toen ik 't kuipje ophaalde maar ik dacht dat 't wel mee zou vallen.
Wat? Nou, op zo'n S zit een beugeltje aan 't frame waaraan 't kuipframe geschroefd wordt. De R-kuip komt zó dicht op de vorkpoten dat de H4 connector niet tussen de lamp en dat beugeltje past. :(

Dit is zonder stekkert:
Bekijk bijlage 1434803

En met stekkert komt 'ie tegen de uitsparing aan:
Bekijk bijlage 1434804

Als ik nou een slijptol had gehad dan was 't beugeltje er ondertussen al af... maar met een dremel kom ik niet ver ben ik bang. B|

Helaas had ik toch gelijk. R kuipje er af en de slijpschijf er in...
 
dat had ik je ook nog wel kunnen vertellen :+

is het niet veel sneller eerst ff de boel los te halen en dan de flex erin te zetten?
 
Heb jij ook van een S een R gemaakt? Stefan zei het al maar ik dacht dat jij altijd al een R had gehad.

Je bedoeld de hele voorvork eraf?
Je weet dat ik vorig jaar voor 't eerst zelf olie ververst heb he? _O-
 
Heb jij ook van een S een R gemaakt? Stefan zei het al maar ik dacht dat jij altijd al een R had gehad.

Je bedoeld de hele voorvork eraf?
Je weet dat ik vorig jaar voor 't eerst zelf olie ververst heb he? _O-
Juustum rustig an ,niet alles in 1x
 
nee heb wel een 'echte' R ;)

maar koplampje eruit en frame los is toch niet zoveel werk? Of zit er nog meer in de weg dan?

Mooi weer zaterdag! Maar één druppeltje :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan