ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Zojuist de Oberon slave die ik van Anton had overgenomen op de Rex gezet.
PXL_20210417_151448361.jpg


Met de nippel die erop zat kreeg ik hem niet ontlucht. Zelfs als ik hem te strak vast zette spoot er vloeistof uit de nippel tijdens knijpen. De oude nippel uit de originele slave gedraaid en die erin gezet en 2 minuten later had ik een prima werkende koppeling. :t

Eerste indruk is dat het zeker ff lichter gaat, even getest door in de straat een paar keer1,2,3,2,1 te schakelen Ben benieuwd na een echte rit. :)
 
Jen is er net even mee weggeweest. Werkt prima, ze denkt dat 'ie wel iets lichter is. Wel een beetje gek is dat het toerental even kort omhoog schiet bij ontkoppelen. Jullie daar een idee over?
 
Nee het is me in ieder geval niet opgevallen maar kan natuurlijk zijn dat het pas optrad nadat je was opgewarmd.

Ga er zelf vandaag of morgen nog wel even mee rijden. Hij (ont)koppelt in ieder geval wel prima. Hij wil niet gaan rollen met ingeknepen koppeling en hij rolt gewoon vrij als ik hem in een versnelling de schuur in rol met ingeknepen koppeling.
 
Effe een rondje gedaan om te testen. Volgens mij is alles prima. :)
pxl_20210419_125642669-jpg.1621403


Ik hoef 'm niet helemaal in te knijpen om te ontkoppelen, dus dat werkt gewoon goed. Als ik voor het stoptlicht sta kan ik 'm best een stukkie laten vieren voordat 'ie wil gaan rollen. Ook als ik een dot gas geef.

Ik heb wel het idee dat m'n gashandel niet supersnel terugveert dus ik denk dat het daarin zit. Heeft dus niets met de koppeling (of de slave) te maken. Als ik het gas actief dichtdraai dan is er niets aan de hand. Als ik het gas gewoon los laat en ontkoppel is er soms inderdaad even een korte 'hing!'. Kabeltje(s) maar eens smeren en/of vervangen denk ik.
 
Das ook wat Marcel heeft hij zooooolang bij Paul gestaan en dan nu in de verkoop ???

GREETZ
Klopt. M'n zin is er een heel eind af gegaan daardoor. Lag niet aan Paul's kwaliteit van werk, want dat was top. Echt top.
Motor is afgelopen zaterdag verkocht, komt m volgende week halen. De motor komt bij de juiste persoon terecht, een liefhebber, die er nog veel leuke kilometers aan gaat beleven.
 
Zo, ik heb weer licht. Na de rit van gisteren brandde opeens het grootlicht lampje maar m'n koplamp brandde niet. Dacht ff bolletje wisselen maar toen ik vanmiddag keek viel me al snel op dat ik helemaal niets meer aan de voorkant had. Kuipje eraf, stekkers doormeten, alles prima. Wat wel opviel was dat precies het pootje van de nul iets naar binnen stond. Beetje terug geduwd en alles werkt weer. :t

Nouja, behalve het knipperlicht rv. Maar die krijgt wel stroom... dus die is gewoon al stuk.
Ziet er ook niet meer uit...
PXL_20210420_133200214.jpg


Had beter knippers bij Ali kunnen bestellen. Die zijn van betere kwaliteit. Ik geloof dat ik deze bij Roukama gehaald heb.
 
Nog niet eens bepaald goedkoop ook, maarja, de bon kan ik natuurlijk niet meer vinden en ik heb ze niet online besteld. :X
 
Deze nu maar besteld, vind ze er wel aardig uitzien:

Ik denk dat er 2 in een pakket zitten maar dat kan ik niet erg vinden, dus maar 2 sets besteld. Kwam ik net boven de 20 euro uit (dus risico op importheffingen)... todat ik iDeal koos voor de betaling en opeens de prijs omlaag ging. Ik klaag niet. :P
 
Deze nu maar besteld, vind ze er wel aardig uitzien:

Ik denk dat er 2 in een pakket zitten maar dat kan ik niet erg vinden, dus maar 2 sets besteld. Kwam ik net boven de 20 euro uit (dus risico op importheffingen)... todat ik iDeal koos voor de betaling en opeens de prijs omlaag ging. Ik klaag niet. :P
Zo dat zijn dure , die ik er nu op heb kwamen op 7,49 incl verzenden. ( word idd redelijk snel geleverd )
Leuke omschrijving/ info daar bij Ali tri,tra,tralalala trance later
Als je hier een leeg doosje verstuurd ben je bijna al hetzelfde kwijt.

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
ik vind deze tijd van het jaar en het najaar eigenlijk wel lekker ook wat insecten betreft , en in de zomer het nadeel de hitte.
wat jammer van de zrx dat je hem te koop hebt staan tis echt een heeeeele mooie 👍

GREETZ
Ja zomers met de vliegjes is niet alles, als je de afsluitdijk of die van Enkhuizen ---> Lelystad neemt ben je helemaal de pineut zeker als je dan ook nog door die zwarte wolken van vliegen heen moet, enige optie om vliegen loos de dijk over te gaan is achter een behoorlijke vrachtwagen te gaan rijden.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan