ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Zit bij mijn op een 1200 weet niet als het op allebei kan?
Misschien weet iemand hier dat?
Ik heb er bij mij op een 1100 ook 1 op gehad,maar door verandering van velgen en een bredere achterband paste hij niet meer ,montage op de achterbrug weet ik niet of die hetzelfde is...maar je hebt wel met de breedte van de achterband te maken...
 
Sinds gisteren ben ik naast mijn ZRX1200s ook de gelukkige bezitter van een ZXR1100r.

Voor de 1100r ben ik om hem helemaal naar mijn zin te maken nog op zoek naar een paar onderdelen.
  • Ik zoek de originele knipperlichten voor en achter (nu zitten er Chinese led knipperlichten op)
  • Een origineel kettingkastje (er zit nu een aluminium kettingkastje op) - Update 26-09 Kettingkastje heb ik inmiddels via Coert65 bedankt voor de hulp!
  • Een origineel kuipruitje voor het R kuipje want het huidige ruitje is gescheurd
  • En ik zou de uitlaat willen vervangen voor een volledig systeem bij voorkeur Akrapovic, of alleen de bochtenset is ook goed dan zoek ik er wel een E keur demper bij (dit zal wel een long shot zijn maar wie weet heeft er nog iemand iets liggen)
Alvast bedankt mocht er iemand iets voor me hebben!



ZRX.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ben ik naast mijn ZRX1200s ook de gelukkige bezitter van een ZXR1100r.

Voor de 1100r ben ik om hem helemaal naar mijn zin te maken nog op zoek naar een paar onderdelen.
  • Ik zoek de originele knipperlichten voor en achter (nu zitten er Chinese led knipperlichten op)
  • Een origineel kettingkastje (er zit nu een aluminium kettingkastje op)
  • Een origineel kuipruitje voor het R kuipje want het huidige ruitje is gescheurd
  • En ik zou de uitlaat willen vervangen voor een volledig systeem bij voorkeur Akrapovic, of alleen de bochtenset is ook goed dan zoek ik er wel een E keur demper bij (dit zal wel een long shot zijn maar wie weet heeft er nog iemand iets liggen)
Alvast bedankt mocht er iemand iets voor me hebben!



Bekijk bijlage 1806912
Ik heb wel een origineel kettingkastje voor je.
De rest heb ik niet, maar misschien anderen hier wel.
Stuur me maar een PB, als je interesse hebt er in.
 
Sinds gisteren ben ik naast mijn ZRX1200s ook de gelukkige bezitter van een ZXR1100r.

Voor de 1100r ben ik om hem helemaal naar mijn zin te maken nog op zoek naar een paar onderdelen.
  • Ik zoek de originele knipperlichten voor en achter (nu zitten er Chinese led knipperlichten op)
  • Een origineel kettingkastje (er zit nu een aluminium kettingkastje op)
  • Een origineel kuipruitje voor het R kuipje want het huidige ruitje is gescheurd
  • En ik zou de uitlaat willen vervangen voor een volledig systeem bij voorkeur Akrapovic, of alleen de bochtenset is ook goed dan zoek ik er wel een E keur demper bij (dit zal wel een long shot zijn maar wie weet heeft er nog iemand iets liggen)
Alvast bedankt mocht er iemand iets voor me hebben!



Bekijk bijlage 1806912
 
Orginele knipperlichten,voor en achter,heb ik voor je.

Kuipruitje ook...maar daar moet ik goed over nadenken of ik die weg doe..
 
Orginele knipperlichten,voor en achter,heb ik voor je.

Kuipruitje ook...maar daar moet ik goed over nadenken of ik die weg doe..
Met alleen de knipperlichten zou ik al heel blij zijn. Het ruitje natuurlijk ook maar ik begrijp het volkomen als je die liever zelf wilt houden, dat zou ik waarschijnlijk ook doen. Ik stuur je een PB over de knipperlichten.
 
Nou, ik ben aangenaam verrast over mijn 1100.
Ik rijd op mijn motorfietsen het hele jaar, maar had nog geen dikke bui mee gemaakt met de ZRX.
Vandaag was het dan zover. Ondanks regenpak doorweekt tot op het bot ...
Hij hield zich kranig.
Weer een plusje erbij
 
Zijn er motorfietsen die daar niet tegen kunnen dan? Het is meestal de berijder die het eerder opgeeft. :P
Tegenwoordig ben ik zo'n berijder...
 
Zijn er motorfietsen die daar niet tegen kunnen dan? Het is meestal de berijder die het eerder opgeeft. :P
Tegenwoordig ben ik zo'n berijder...
Nou en of, die zijn er en gaan gewoon erg rot lopen.
Gelukkig mijn ZRX ook niet.
Mijn dikke GL1500 vind het ook allemaal best en de berijder ook; paar jaar terug op de terugweg vanuit Zuid West Frankrijk 900 km regen gehad ...
 
Zijn er motorfietsen die daar niet tegen kunnen dan? Het is meestal de berijder die het eerder opgeeft. :P
Tegenwoordig ben ik zo'n berijder...
Bij de Bandits gebeurt het nogal eens dat de bougiedoppen wat lek worden en dat icm een verstopt ontwateringsgaatje zorgde er ook voor dat ie wat minder liep bij regen. Maargoed, toen ik nieuwe doppen had gemonteerd en dat ontwateringsgaatje had ontstopt, bleek een geschuurde bobine de boosdoener te zijn.. B|
Waar ik overigens achter kwam toen ik in ijskoude regen m'n hand even aan het blok wilde warmen.. 😵⚡

Ook de Suzuki SV heeft last van de voorste bougie precies in de regenspray, maar daarvoor is een spatbordverlenger weer een aardige oplossing geloof ik.
 
Ah interessant. Open filters kan ik me voorstellen, m'n Puch liep ook voor geen meter meer nadat ik zonodig zo'n kreng moest monteren en een paar dagen later door de regen naar m'n werk had gereden. :')
(Ja, dat is even geleden)
Maar de voorbeelden van @Deeffox verbazen me wel. Van een niet gemodificeerde fiets zou ik dat niet verwachten.
 
Ah interessant. Open filters kan ik me voorstellen, m'n Puch liep ook voor geen meter meer nadat ik zonodig zo'n kreng moest monteren en een paar dagen later door de regen naar m'n werk had gereden. :')
(Ja, dat is even geleden)
Maar de voorbeelden van @Deeffox verbazen me wel. Van een niet gemodificeerde fiets zou ik dat niet verwachten.
Ik heb voordat ik de ZRX kocht een Suzuki SV 650 S gehad, die had inderdaad, wat @Deeffox al zei, last van de voorste cylinder in de regen.
Dan weigerde ie een vonk te geven, omdat het ontwateringsgaatje verstopt zat. Was dat weer net en doorgeprikt, deed ie het prima verder.
Ik heb dat 1 keer gehad, toen ik erachter was wat de oorzaak ervan was is het niet meer voorgekomen.
 
IK las een flink aantal post geleden iets over lekkende benzinekranen, hoe merk je dat voordat je gaat starten?, de mijne ruik je altijd wel een beetje (vind ik, sommigen vinden dat de ZRX stinkt) maar wordt de benzinegeur dat heel veel sterker?
 
IK las een flink aantal post geleden iets over lekkende benzinekranen, hoe merk je dat voordat je gaat starten?, de mijne ruik je altijd wel een beetje (vind ik, sommigen vinden dat de ZRX stinkt) maar wordt de benzinegeur dat heel veel sterker?
Merk je vanzelf bij een stijgend oliepijl,dan is het je carter in gelopen,kan ook je cilinders in lopen,bij het starten gaat hij niet meer rond ,en in het ergste geval je drijfstang krom...
 
Naar benzine stinken (vooral na een rit) doet de mijne ook al sinds ik hem heb, nu al meer dan 4 jaar. Dat is duidelijk geen indicatie. 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan