Zucht wat een vervelende mensen allemaal...

Moraal ridder Yojohnny:

Vroegah,
Vroegah waren de weggebruikers als de dood voor ons, motorrijders.
Wij waren gekleed in leahr, hadden verschrikkelijk grote en onduidelijke taaatttooooss,
wij waren angstaanjagend.
Men dacht dat wij een stel ontsnapte TBSers waren, die op 2 wielen de wereld veroverden.
Men WIST dat als ze een dergelijke (verkeers)fout maakte jegens ons, dat ze even later aan de kant werden gezet, uit de auto werden gehaald, en even een paar corrigerende tikjes kregen op de motorkap van hun eigen bolide....

Mja dat was vroegah...

Nu vreest men niet meer voor motorrijder....

Soms is dat wel jammer.

Groeten,
John.



Angst aanjagen
De moderne motorrijder is een beschaafd en georganiseerd mens. Hij heeft altijd een AH-Bonuskaart op zak, voor vertrek strijkt hij een mooie vouw in zijn motorbroek en de grootste vraag die hem bezighoudt is: waar blijft toch de caravan voor motorrijders? Zelden nog zit hij in groepsverband automobilisten met een ploertendoder achterna.

Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Motorrijders horen niet beschaafd te zijn. Dat kunnen we ons niet permitteren in het verkeer. Daarvoor zijn we veel te kwetsbaar. Angstaanjagend, dat is wat we moeten zijn. Dat is een de enige manier om agressieve, asociale automobilisten in toom te houden. Zo werkt het bij dieren ook. Een kat maakt geen indruk op een hond door beschaafd te zijn. Alleen door zich groot te maken en zijn scherpe nagels in de strijd te gooien, houdt hij de vijand op afstand.

Vroeger voelden motorrijders dat van nature aan. Alles aan ze straalde daarom stoerheid en dreiging uit. Leer, doodshoofden, ongeschoren koppen, tatoeages. Een automobilist wist dat hij met deze jongens in de buurt niet de ruitensproeier moest aanzetten, want anders lag hij een minuut later languit over de motorkap om een afstraffing in ontvangst te nemen.

Voor de verkeersveiligheid was het goed dat automobilisten ons zagen als Neanderthalers uit de TBS-kliniek. Zo bleven ze tenminste op grote afstand en gaven ze altijd voorrang. Ook buiten het verkeer stelde men zich dienstbaar op jegens motorrijders. Op terrassen was je altijd als eerste aan de beurt.

Voorbij die mooie tijd. In het verkeer zijn we geen gevaarlijk stekende wespen meer, maar vette bromvliegen die bij een aanrijding hooguit een lelijke plek veroorzaken. Het ontzag is weg en daarom durven automobilisten ons nu te snijden en aan ons spatbord te kleven.

Het is onze eigen schuld. We hebben onszelf gecastreerd. Neem nou de kleding. Vroeger droegen we uitsluitend gevaarlijk uitziend leer. De boodschap die je hiermee uitzond was: 'Een verkeerd woord of ik sloop je.' Maar wat voor statement geef je af met al die hi-tech all-weather kleding van tegenwoordig? Ik kom niet verder dan: 'Als het spettert, blijf ik toch lekker droog!' Daar krijg je niemand mee op de kast.

met dank aan hiero. })
 
Moraal ridder Yojohnny:

Vroegah,
Vroegah waren de weggebruikers als de dood voor ons, motorrijders.
Wij waren gekleed in leahr, hadden verschrikkelijk grote en onduidelijke taaatttooooss,
wij waren angstaanjagend.
Men dacht dat wij een stel ontsnapte TBSers waren, die op 2 wielen de wereld veroverden.
Men WIST dat als ze een dergelijke (verkeers)fout maakte jegens ons, dat ze even later aan de kant werden gezet, uit de auto werden gehaald, en even een paar corrigerende tikjes kregen op de motorkap van hun eigen bolide....

Mja dat was vroegah...

Nu vreest men niet meer voor motorrijder....

Soms is dat wel jammer.

Groeten,
John.


Denk tog effe na man, als jij zo een rijdende lollie voor bij ziet komen, met als extra bonus zo een kek fluor vestje dan kan je toch niet anders.
tis de schuld van R1 rijders en consorten.
 
blaaat

tis de schuld van R1 rijders en consorten.
makkelijk hoor de schuld bij R1 rijders neerleggen, alsof die crhroom&franje aan respect bijdragen
full
 
makkelijk hoor de schuld bij R1 rijders neerleggen, alsof die crhroom&franje aan respect bijdragen[afbeelding]

Rij eens langs een spiegel, etalage van een winkel werkt ook goed en kijk nou zelf eens.


en ik krijg de indruk, gezien dat verhaal dat je net postte dat je het gevoel van de TS herkent, nou ik heb het nog nooit meegemaakt, ik hoor alleen 'no-offence'
Zelfs als ik een beetje off-road rij, ontmoet ik alleen maar aardige mensen die naar mij zwaaien en gebaren maken.
 
Laatst bewerkt:
Rij eens langs een spiegel, etalage van een winkel werkt ook goed en kijk nou zelf eens.


en ik krijg de indruk, gezien dat verhaal dat je net postte dat je het gevoel van de TS herkent, nou ik heb het nog nooit meegemaakt, ik hoor alleen 'no-offence'
Zelfs als ik een beetje off-road rij, ontmoet ik alleen maar aardige mensen die naar mij zwaaien en gebaren maken.


Nou dat langs een spiegel of etalage rijden dat laat ik aan de posers over, maar ik begrijp wat je hiermee bedoeld. Maar zelfs als R1 rijder valt het me nog mee hoe de mensen zich gedragen. Eerder had ik een GS 1000 uit het jaar nul, daar hielden de oto rijders behoorlijkafstand van omdat het er uitzag (en klonk) alsof hij elk moment kon ontploffen :} jammer dat hij de deur uitmoest . 4= teveel in mn schuur.

-O-

Maar misschien interpreteer je die gebaren die ze naar je maken verkeerd? Gelukkig heb ik nog niet hoeven afstappen en hoop ook dat dit ook nooit nodig zal zijn.
 
ja, dat van dat zwaaien en gebaren vroeg ik me ook af, maar als ik stop dan krijg ik een stottrende uitleg waar dat 'no offence' eruit springt.

Ik heb wel eens een spiegeltje eraf gereden (per ongeluk) en omdat ik een goede bui had wilde ik die auto laten stoppen, gebaarde die meneer dat ik door kon rijden, duim omhoog etc.

Ik ontmoet alleen vriendelijke mensen op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Tja of ze schrikken dat je er in eens naast staat en op hun ruitje tikt terwijl ze voor dat rode stoplicht staan. Gaat dat raampje een klein stukje los en verontschuldigen ze zich in eens....En dat terwijl ik op een rijdende zuurstok zit...

Ik geloof dat de motor waar je opzit niet zoveel uitmaakt, je lichaamstaal wel. En een glimmend pak werkt niet mee, een pak dat lijkt oftie door honden is opgevreten en uitgekotst weer wel.
misschien dat ik daarom maar niet langs spiegels rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan