Zucht wat een vervelende mensen allemaal...

ik denk dat je gewoon rustig je helm af had moeten doen.
en daarmee met volle kracht zijn tanden uit zijn lelijke dikke rotkop had moeten meppen.
Maar daarna moet je meteen weer een nieuwe helm kopen.... voordat je bij zo een gast door de betonnen plaat voor zijn kop heen bent...

Geen goed advies dus.... |(
 
Sorry hoor, maar dan mag je volgens mij even terug de theorieboeken in. Voorrangsregels worden in dit land niet bepaald door gemeenten maar gewoon op nationaal niveau.
Daarbij geldt met betrekking tot Rotondes gewoon dat het verkeer op de rotonde voorrang heeft, tenzij dit door borden/wegbewijzering anders is aangegeven. Daar dit laatste slachts op een zeer beperkt aantal (nog een stuk of zeven heb ik me laten vertellen)(grote) rotondes van toepassing is denk ik er van uit te mogen gaan dit dit een normale rotonde betreft met gewoon de gangbare voorrangsreglingen....

:^

Wijs mij in NL maar eens een rotonde met afwijkende voorrangsregels aan, dat zijn dan gelijk van die grote ronde verkeerspleinen met een berg borden er op.
Fietsers en rotondes zijn nog wel eens verschillend qua voorrangssituatie, maar verkeer op de rotonde heeft eigenlijk domweg altijd voorrang.
 
ach mensen leven in 4 verschillende wereldjes

- op het werk normaal tot nepsociaal
- bij familie en vrienden gezellig en gul
- tijdens sport fanatiek
- in de auto, niks kunnen hebben en meteen agressief

wen er maar aan!! ik word er ook zovaak moe van, alsof sommige perse luidruchtig en wild moeten doen
 
Fietsers en rotondes zijn nog wel eens verschillend qua voorrangssituatie, maar verkeer op de rotonde heeft eigenlijk domweg altijd voorrang.


Lastige in sommige omgevingen is wel dat Rijkswaterstaat de voorrangssituatie op bepaalde rotondes anders heeft geregeld dan de aangrenzende gemeente dat doet op de rotonde die 50 meter verderop ligt. Krijg je dus de situatie dat je op rotonde 1 voorrang moet verlenen aan fietsers en 50 meter verder op zo'n zelfde rotonde niet meer.
 
Maar dan komt het, je gaat de man achtervolgen om te kijken waar de auto word geparkeerd.
Dit met de eventuele intentie om later zijn spiegels er mischien af te schoppen!!!

En met dat laatste stuk word je ineens de meest laffe persoon die er bestaat!!
Een beetje vent geeft direct aan bij het uitstappen van de automobilist wat hij er van vind, of hij doet niks(wat beter is).
Een schijtlijster die gaat kijken waar de auto staat om mischien wel schade toe te gaan richten aan het voertuig!!!
Voor dat soort mensen heb ik totaal geen respekt, dit omdat je het niet op de man durft uit te praten. Maar omdat je het langs hem heen moet doen en het dan maar bij zijn duur betaald spullen "recht te zetten".

Dit komt vaak door jalouzie hoogst waarschijnlijk op de golf( die wel erg vaak word vernoemd met zijn grote en dure wielen).

En dan heb ik ineens een beetje medelijden met jou!! :Z :Z
HEEEL verhaal :z :z
1 klein foutje. :W

Ik ben NIET achter hem aan gereden. Ik ben in eerste instantie door gereden. Toen me bedacht en terug gereden waar onze wegen elkaar scheide. Daar zijn afslag in gereden, en daar zag ik hem nog net zijn wagen parkeren. Toen ben ik een rondje door de wijk gereden en langs zijn parkeerplaats terug.

Ik heb hem niet gevolgd, ik heb hem gewoon weer gevonden (moet hij maar niet zo'n afwijkende auto hebben.

Hoe laf ben ik nu?
 
Voor de liefhebbers, verkeer OP de rotonde (ik dus) had voorrang op het verkeer dat de rotonde OP WIL (de golfmeneer).
Mogelijk had hij het anders bedacht, meer van: "Als ik nu maar met de helft van mijn koekblik over de streep ga staan, ben ik ook OP de rotonde....???"
 
Laatst bewerkt:
Balen man, zo'n eikel in een golf! Ik had pas zoiets maar dan met een zilvere opel astra station, ik reed op de rotonde en wilde driekwart rond, de astra stond te wachten tot ik voorbij reed(op de rotonde) , toen ik voor hem langs wilde rijden besloot meneer de rotonde op te rijden! Lul! Ik zat dus naast hem, wat denk je, hij toeteren, terwijl ik behoorde te toeteren, maar goed. Het liep dus wel goed af maar toch, je hart zit toch wel ff in je keel.
 
eh.... niet om het een of ander, maar ik woon hier in de buurt van een rotonde waar rechts wel degelijk vorrang heeft bij een rotonde!
En er staan dus helemaal geen borden bij!
Moet ik nou een golf gaan rijden? ( liever niet!)
 
eh.... niet om het een of ander, maar ik woon hier in de buurt van een rotonde waar rechts wel degelijk vorrang heeft bij een rotonde!
En er staan dus helemaal geen borden bij!
Moet ik nou een golf gaan rijden? ( liever niet!)

EHH??? Waaruit blijkt dan dat het verkeer op de rotonde voorrang moet verlenen aan verkeer dat die rotonde opwil?? zo zonder borden??

:?
 
eh.... niet om het een of ander, maar ik woon hier in de buurt van een rotonde waar rechts wel degelijk vorrang heeft bij een rotonde!
En er staan dus helemaal geen borden bij!
Moet ik nou een golf gaan rijden? ( liever niet!)

Als er geen borden staan, heeft rechts ook gewoon voorrang op een rotonde.
 
nee... was... vroeger... nu is het andersom: verkeer òp de rotonde heeft voorrang ;)

Alleen als er borden staan die de voorrang zo regelen. Op 9 vd 10 rotondes is dat zo, maar zonder borden heeft rechts gewoon voorrang. Er is geen aparte voorrangsregel voor rotondes.
 
Moraal ridder Yojohnny:

Vroegah,
Vroegah waren de weggebruikers als de dood voor ons, motorrijders.
Wij waren gekleed in leahr, hadden verschrikkelijk grote en onduidelijke taaatttooooss,
wij waren angstaanjagend.
Men dacht dat wij een stel ontsnapte TBSers waren, die op 2 wielen de wereld veroverden.
Men WIST dat als ze een dergelijke (verkeers)fout maakte jegens ons, dat ze even later aan de kant werden gezet, uit de auto werden gehaald, en even een paar corrigerende tikjes kregen op de motorkap van hun eigen bolide....

Mja dat was vroegah...

Nu vreest men niet meer voor motorrijder....

Soms is dat wel jammer.

Groeten,
John.
 
Terug
Bovenaan Onderaan