Zuid Amerika

valks

Rookie
17 okt 2010
4
0
Volkel
Hallo,

januari 2011 ga ik met twee vrienden voor 5 maanden naar Zuid Amerika om daar op de motor door verschillende landen te reizen. We hebben alledrie ons motorrijbewijs en hebben genoeg ervaring met reizen per voertuig in andere landen.
De grove route is van Buenos Aires (Argentinie), via Chili en Bolivia naar Lima (Peru). Het plan is om daar een motor te kopen en deze in het laatste land weer te verkopen.
We zitten echter nog met veel vragen en zijn op zoek naar iemand die ons daarmee zou kunnen helpen.
- Is het bijvoorbeeld verstandiger om in Lima te beginnen omdat daar de motors wellicht goedkoper zijn?
- Op wat voor motoren rijdt de lokale bevolking daar? Wij zelf zitten te denken aan bijvoorbeeld 125-250 cc. En wat kosten deze dan ongeveer?
- Is het nodig om een Carnet de Passage aan te schaffen of hoeft dat niet als we de motor daar kopen?
- Is het mogelijk om bij de grens een verzekering af te sluiten voor het betreffende land?

Hopelijk is er iemand met kennis of ervaring die ons kan helpen.

Alvast bedankt.

Groet Leendert
 
januari 2011 ga ik met twee vrienden voor 5 maanden naar Zuid Amerika om daar op de motor door verschillende landen te reizen. We hebben alledrie ons motorrijbewijs en hebben genoeg ervaring met reizen per voertuig in andere landen.
De grove route is van Buenos Aires (Argentinie), via Chili en Bolivia naar Lima (Peru). Het plan is om daar een motor te kopen en deze in het laatste land weer te verkopen.

In Argentinie gaat het je zeker niet lukken om als niet-inwoner een auto/motor te kopen. Voor de andere landen weet ik het niet, maar ik vermoed dat je hetzelfde probleem hebt.

Daarnaast is het voor een buitenlander als het al mogelijk is meestal enorm duur om een auto/motor te verzekeren. En ben je uiteindelijk met huren toch goedkoper uit.
 
Hallo,

voor diegene die het interessant vinden.
Ik ben begin januari 2011 met 2 vrienden naar Buenos Aires gevlogen. Daar de bus gepakt naar Ciudad del Este in Paraguay. Na een week rondkijken besloten we alledrie een nieuwe Leopard MD150 CDI te kopen. Klein en niet sterk maar genoeg voor onze reis. Na een week wachten de papieren en kentekenplaat ontvangen en op pad gegaan.
Terug naar Argentinie, naar het Westen naar Chili, naar het Noorden naar Bolivia en tot slot naar Lima in Peru. Met bijna 8500 km, waarvan 2000 km off-raod, een erg geslaagde reis!
Voor meer informatie www.travelmessage.nl/lostres of mail me.

Groet Leendert
 
Terug
Bovenaan Onderaan