zuid-frankrijk

Ik ben in Sainte Maxime, km of 7 naast Saint Tropez, op vakantie geweest, was super daar. Je kunt vanuit daar ook mooi een dagje naar Monaco, naar Cannes enz langs de kust of over de tolwegen. Het is s avonds gezelliger in St Maxime dan in dat knakendorp St Tropez naar mijn eigen bescheiden mening. Alleen liggen er wel wat mooie bootjes daar. Ben ook een keer in Argeles sur Mer op vakantie geweest, bij Perpignan, op camping La Sirene. Ook een mooie vakantiebestemming.
Ik ga over een paar weken ook die kant op voor 5-6 dagen, op de motor met m'n vriendin.
Eerste dag van thuis (San Sebastian)naar Montpellier, daarna zien we wel.
Wil iig die wegen die jullie aangeven gaan rijden, dagje Monaco etc doen.
Nog meer aanraders daar in de buurt,leuke hotelletjes/pensionnetjes, nog meer leuke stuurweggetjes? :]
Heb nog op de sites van campings gekeken om zo'n hutje te huren maar alle campings zijn nog gesloten rond deze tijd v/h jaar.
 
Op dinsdag 11 februari 2003 18:07 schreef Mike B het volgende:
Laat die auto toch thuis man |(

...via de Route Napoleon(Rn 7 :? )weer terug naar Zwitserland.
Helemaal mee eens! oto thuis!

Route Napoleon is uit mijn hoofd de N85 (nix mis mee :] )
 
Als je op een camping in zuid-Frankrijk terecht komt, zorg dan dat je een goeie plek uitzoekt (hoog). Onze camping (Les Tropiques - Torreiles plage) zag er zo uit na een nachtje regen:
Torreiles.jpg


Gelukkig stond ik zelf op één van de 6 plekken die hoog genoeg waren om nergens last van te hebben.
Verder een hoop leuke weggetjes gereden (ja, met koekblik) die zeker op de motor ook erg de moeite waard zijn. Bovendien zit je daar binnen no-time in de Pyreneëen!! :}
 
Op dinsdag 25 maart 2003 11:12 schreef Dutchie het volgende:
Als je op een camping in zuid-Frankrijk terecht komt, zorg dan dat je een goeie plek uitzoekt (hoog).Verder een hoop leuke weggetjes gereden (ja, met koekblik) die zeker op de motor ook erg de moeite waard zijn. Bovendien zit je daar binnen no-time in de Pyreneëen!! :}
Naar de pyreneëen hoef ik niet te gaan,daar woon ik naast ;) en kan ik dus ieder moment heen om te :] .
Kamperen ga ik ook niet,voor weinig geld zit je in een hotel en voor die vijf nachten ga ik ook niet moeilijk doen.
Iig bedankt voor het advies,ook René!
We zijn van plan om iedere dag in een andere plaats te blijven slapen, alleen Montpellier (1ste nacht) is zeker, daarna blijven we wel naar gelang we het ergens leuk vinden.Aanbevelingen zijn welkom.
Ik wil ook geen al te lange stukken gaan rijden met m'n vriendin achterop, beetje langs de kust rondtuffenen als de temperatuur meezit beetje badderen in zee. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Laat die auto ...niet.... staan, gewoon de motoren op een trailer meenemen. 't Blijft behelpen met je bepakking (tent enz) achterop de motor. Ben al zo vaak in de '70 en begin '80 met motor in Frankrijk geweest dat ik het nu wel laat. Nee, ik gooi mijn estate vol voorzien van alle gemakken en kachel wel naar het zuiden. Anderen zullen een andere mening hebben maar die draaien nog wel bij, verstand komt met de jaren.



Tis te hopen dat het verstand komt, als het komt ga je natuurlijk gewoon op de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan