Zuiger beschadigd. Wat zeggen jullie ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
72
Heerlen
de dealer zegt een verkeerde afstelling van de motor,kan gebeuren met een motor van 18 jaar de motor betreft een triumph adventurer uit 99 met 13.748 mijl, ik zeg een productie fout !! ik wil geen vergoeding,daar gaat,t mij niet om !!!.
full
 
dat heb ik wel meer gezien bij triumph.
nog niet bij een adventurer.
is een combinatie van een zeer ruime zuigerspeling wat toegepast word door triumph zelf.
en een korte zuiger, en lage toeren.
 
dat heb ik wel meer gezien bij triumph.
nog niet bij een adventurer.
is een combinatie van een zeer ruime zuigerspeling wat toegepast word door triumph zelf.
en een korte zuiger, en lage toeren.

Ik wil niet ontkrachten wat je zegt, maar of dat in dit geval de oorzaak is?
Als de zuiger op de onderkant meer zou glimmen, dan ze ik ja, maar de zuiger is nog zo nieuw/gaaf, dat die "volgens mij" nog niets geleden heeft.

Maar goed, ik heb nog nooit een Triumph uit elkaar of in handen gehad, dus vanaf hier lees ik aandachtig mee.



kan je makkelijk roepen, maar als je zelf geen betere uitleg hebt slaat het nergens op.
Jij was me te snel af...

Ik erger mij meer aan de "wij trekken de handen er vanaf" reactie. Heeft aan zich nog niet eens met de oorzaak te maken.
En ik zie een zuiger die geen uiterlijke kenmerken vertoont van een verkeerde verbranding of verkeerde slijtage, dus ik kan alleen maar concluderen dat het een materiaal/gietfout is.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet ontkrachten wat je zegt, maar of dat in dit geval de oorzaak is?
Als de zuiger op de onderkant meer zou glimmen, dan ze ik ja, maar de zuiger is nog zo nieuw/gaaf, dat die "volgens mij" nog niets geleden heeft.

Maar goed, ik heb nog nooit een Triumph uit elkaar of in handen gehad, dus vanaf hier lees ik aandachtig mee.Jij was me te snel af...

Ik erger mij meer aan de "wij trekken de handen er vanaf" reactie. Heeft aan zich nog niet eens met de oorzaak te maken.
En ik zie een zuiger die geen uiterlijke kenmerken vertoont van een verkeerde verbranding of verkeerde slijtage, dus ik kan alleen maar concluderen dat het een materiaal/gietfout is.

Dat bedoel ik.. geen overm. hittesporen, geen klemsporen op de rok.. nix..
 
de zuiger waar ik het over had, vertoonde ook geen slijtage sporen.
alleen de brug tussen de zuigerveren was gebroken.
ik denk overigens niet dat deze zuiger niet zo kort is als "mijn" zuiger.
triumph hanteert een nogal ruime zuigerspeling wat een korte zuiger kan doen kantelen bij lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
zonder omstandigheden waaronder het gebeurde en met alles schoongemaakt valt er weinig over te zeggen. ik ken dit soort schades wel van motoren die zijn opgevoerd met drukvulling zonder dat de zuigerveerspleet vergroot is. dan wordt het door de extra krachten zo heet dat de uiteinden van de zuigerveren tegen elkaar worden gepest en die gaan dan enorm veel extra kracht op zuiger zetten doordat ze gaan vervormen maar meestal breekt dan de bovenkant van de zuiger uit. maar het kan ook komen omdat de zuigerveren vast zijn gaan zitten met koolafzetting en of corrosie. dan gaan ze tijdens uitzetten ook heel veel kracht op de randjes tussen de groeven van de zuiger zetten. maar ja als het schoongemaakt is zie je dat soort dingen niet meer en de zuigerveren ontbreken ook in het plaatje. het beeld daarvan kan ook heel veel duidelijk maken. maar zoals het er nu uitziet valt er niks zinnigs over te zeggen.
 
Als je geen vergoeding wilt ( waar je volgens mij bij een 18 jaar oude motor geen schijn van kans op hebt) wat is dan precies je vraag...
Volgens mij is het thunderbird blok hetzelfde, dus gewoon een zuiger met bus regelen, en weer knallen met dat ding...
misschien alle veren met de slotopening op de zelfde plaats gezeten, misschien productiefout, misschien de toorn van god....
We zullen er nooit meer achterkomen
 
Ik meen dat er eerder al iets mis was met de compressie: geknepen triumph adventurer 900 uit 1999

Dat is wellicht best belangrijk....

motorfiets zonder garantie kopen, met een vervangen snelheidsmeter/kilometerteller en met probleem en een cilinder waar iets heel erg mis is.
En een paar maanden later een kapotte zuiger.
Ik gok dat dit verband houdt met elkaar.


de dealer zegt een verkeerde afstelling van de motor,kan gebeuren met een motor van 18 jaar de motor betreft een triumph adventurer uit 99 met 13.748 mijl, ik zeg een productie fout !! ik wil geen vergoeding,daar gaat,t mij niet om !!!.[afbeelding]

Dit is de zuiger uit cilinder nr 1 :? O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan