zuiger rs125

glenne_73

MF'er
13 dec 2006
45
0
hallo,

nogmaals een vraag, sorry dat ik ambetant ben ;)

zoals men weet ben ik nog altijd bezig met heel mijne aprilia rs125 te vernieuwen.

Ik ben nu gekomen aan de zuiger, die is enorm versleten ( 16000 km )
waardoor ik met moeite nog 130 km/h haal op de baan.

Ik ben vandaag naar de aprilia dealer geweest, om een zuiger te bestellen, maar die kosten 158euro voor een standaard zuiger. redelijk veel geld dus.

Ook weet ik dat er vroeger snellere/betere competitie zuigers verkrijgbaar waren voor de rs125, die prijs zou normaal gezien toch iets lager zijn dan de standaard zuiger.

ik heb al rondgekeken en gevraagt, maar niemand weet mij te helpen, dus een oproep aan alle 2takt rijders, waar halen jullie jullie zuigers?? :+ :+

waar, hoeveel kosten ze, zijn ze kwalitatief beter? betere performance?

mvg

glenn
 
Als ik het goed begrijp wil je zuigers die goedkoper zijn als origineel, beter als origineel en met meer "performance" als origineel? Ik denk dat er weinig originele zuiger meer werden verkocht als die er waren...
 
neen, ik weet dat er vroeger betere zuigers waren, die gebruikt werden voor de 125cc crossers, meer performance dan de originele aprilia 125cc zuigers.

zoals iedereen weet is het origineel materiaal van aprilia heeeel duur ( en geeft minder performance ), in vergelijking met andere betere stukken

dom voorbeeld= polini 160cc kit ( hoeveel? 500 euro? ) en een originele cilinder + zuiger van de rs125 ( die +- toch 1300+ euro kost )
 
wel, het gaat hem niet direct over de prijs, maar gewoon de vraag zijn er nog andere zuigers beschikbaar voor mijn 125? zo ja waar haal ik ze en hoeveel kosten ze? :)

zoals je ook zuipers hebt met maar 1 sigment--> meer power, maar ik weet ze gewoon niet waar te halen
 
ik heb eens op ebay gekeken en hetvolgende gevonden:

http://cgi.ebay.co.uk/Aprilia-AF1-R...hZ019QQcategoryZ25623QQtcZphotoQQcmdZViewItem

ziet er mij een normale zuiger uit, ter vervanging van de originele zuiger

en

http://cgi.ebay.co.uk/Aprilia-AF1-R...hZ019QQcategoryZ25623QQtcZphotoQQcmdZViewItem

zuiger met 1 sigment en plattere kop= toch iets meer performance.

heeft er iemand ervaring met ebay, om daar zuigers aan te kopen?
en mijn rs125 maat is normaal 53.98mm, iedere keer je je zuiger vervangt komt daar normaal gezien 0.01mm erbij, dus 53.98, 53.99,54.
maar bij deze zuigers zie ik niet direct grotere maten staan.

mvg

glenn
 
Laatst bewerkt:
die wiseco's zullen wel goede zuigers zijn, pro-x zijn ook goede zuigertjes naart schijnt, is nederlands dacht ik. ik had ergens gehoord dat wiseco zuigers steviger waren dan die van pro x maar ook zwaarder ;)

google wat en je vindt wel iets ;)
 
probleem is, ik weet eigenlijk niet welke zuiger te nemen, kwil ook wel zeker zijn da die perfect past en goed marcheert :)

en ook liefst levering, of een belgisch afhaalpunt, ik zie alleen nederlandse winkels, en of motocrosswinkels, maar er staat bijna nooit vermeld bij de site dat die zuigers passen voor rs125, alleen crossmodellen.

toch al bedankt !
 
Je moet goed de afmetingen van je huidge zuiger bekijken. Niet enkel de diameter, maar ook b.v. of het een overmaat is (A,B,C etc zuiger). De zuigercompressie hoogte is ook belangrijke, want je kan niet alles met een paar pakkingen opvangen. Ook verkeerde desaxaties kan problemen geven. Meer flat betekent niet altijd, meer power, squishzone hoeken komen ook erg nauw.
 
beste wat je kan doen (heb ik vroeger ook zelf gedaan)

Cilinder eraf halen en daarmee naar een goede brommerber, garage of revisatiebedrijf gaan.
Die hebben een speciaal klein apparaatje die kan de exacte breedte van je cilinder opmeten.(heel nauwkeurig en vragen er vaak max 5 euro voor)
De diameter van de zuiger moet 0,05mm kleiner zijn dan de laagste waarneembare meting in je cilinder.
Dit omdat de zuiger warm wordt en uitzet.
Te grote zuiger en je krijgt een vastloper zodra die warm wordt.
Te klein zuiger en je verliest vermogen.

Op ebay.de zijn ook veel zuiger sets te krijgen voor rs125. Kan je gerust bestellen, wel letten op feedback. Daar worden ze met letters A,b,c,d aangeduid, die elk voor een bepaalde maat staan.

Dus eerst meten en dan bestellen.

Succes

Brakke Gaid

P.s mocht je gewoon prox zuiger bestellen, niks mis mee gewoon doen. De reden dat die van Aprila zo duur zijn is gewoon omdat ze aprilia zijn en niet extra kwaliteit ofzo
 
ok, na HEEEL veel te zoeken en HEEEEEL veel mails rond te zenden heb ik toch een paar belgische en nederlandse winkels gevonden.

Mijn vraag is nu, welke zuiger is de beste? proX, wisenco, vortex??? ( enkele sigment, etc etc )

mvg

glenn
 
suzuki RGV 250 zouden de zelfde zuigers hebben in Aprilia 250, maar ze kosten enkel minder. Mischien gaat dit ook op met de 125
De 250 is een Suzuki blok, en de 125 is een Rotax blok. :)

Maar misschien zijn de zuigers wel gelijk aan die in de Rotax Max kart of Cagiva Mito. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan