Zuiger Suzuki GT250 past niet

GerriT250

MF'er
3 mei 2004
204
30
Schiedam
Heb ik eindelijk een nieuwe zuiger binnen voor mijn GT250, kom ik er achter dat het ding niet past!!! |(
Er blijken niet-originele zuigers gemonteerd te zijn, waardoor ook de zuigerpen, naaldlager en drijfstand ook niet origineel meer zijn.
De zuigerpen van een originele (nieuwe) zuiger heeft een doorsnede van 14 mm, die van de aangetroffen zuigers zijn 16 mm doorsnede.
Het gevolg is dat ik de zuiger niet kan monteren.
Nu zou ik wel een nieuwe drijfstang, naaldlager en zuigerpen kunnen bestellen, maar hoe kom ik er achter welke delen nog wel origineel zijn? Misschien is de krukas ook wel afkomstig van een heel andere fiets.

Wie weet er raad??? :?
 
Kijk eens op de site van Marcel Vlaanderen, Suzuki T and GT parts, misschien kan hij je helpen aan een parts-catalogue, daar vinde je alle onderdeelnummers van je fiets. Dan moet het mogelijk zijn om uit te zoeken wat de originele onderdelen zijn.
 
Via een lid van de Suzuki T en GT-club ben ik er inmiddels achter gekomen dat de zuiger die ik geleverd heb gekregen niet de juiste is voor mijn fiets.
Deze zuiger is geschikt voor de latere modellen van de GT250.
Lijkt mij dus een foutje van de motorzaak.
Ik heb van hem de exacte onderdelnummers gekregen en ga dus morgen maar eens kijken of de zuiger omgeruild kan worden.
 
hier is mijn GT 250 uit '74, met dank aan jos :)

suz3.jpg
 
Hoi WB,

Ziet er goed uit!
Hij lijkt bijna als twee druppels op de mijne, alleen heb ik geen originele pijpen meer, maar een setje van een GS400, en er zit bij mij een rekje aan de achterkant.

Via Erik heb nu een lijstje met de juiste onderdeelcodes en ik ga vanmiddag weer naar Motoport om er voor te zorgen dat de zuiger en ciclips omgeruild worden.
Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt voor het spul binnen is.
Ik zou toch voor de winterstop nog wel weer eens willen smoken.
 
Goed,
Eerst deden ze wel een beetje moeilijk bij Motoport, maar uiteindelijk heb ik ze er van kunnen overtuigen dat ze toch echt zelf de (verkeerde) onderdeelcodes hadden opgezocht en zijn alsnog de juiste spullen besteld, tegen omruiling van de verkeerde spullen.
Nu zal het wel weer een kwestie van geduld worden (duurt meestal een paar weken voor de spullen binnen zijn).
Wordt vervolgd.....
 
volgens nij kun je beter bij marcel vlaandere bestellen die weet waar je het over hebt en weet waarschijnlijk ook de verschillen tussen de modellen want die grote motorzaken tegenwoordig :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan