zuiger vervangen wel of niet?

thomas_rs125

MF'er
20 jul 2004
202
0
omg. hoogeveen
Hallo

Zijn er hier mensen met ervaring van het vervangen van de zuiger. Ik heb nu 9000km op me rs staan en twijfel om hem te vervangen. Aan de ene kant denk ik om hem nu te vervangen maar mijn broer heeft een rs250 en die heeft zijn cilinders los gehaald na 12000km en die zuigers zagen er nog goed uit.

Als ik mij niet vergis moet je je zuiger na 12000km vervangen volgens de boeken. Maar hoeveel km hebben jullie met 1 zuiger gedaan?

Ik twijfel namelijk om hem te vervangen. Heb aan de andere kant niet zo'n zin als het motorseizoen weer is begonnen om hem dan te vervangen en niet te kunnen rijden..........
 
9k op een 125 en al vervangen? gij ze goe zot.
als 'm nu afgeragd is op circuit zou ik zegge ma toch nu nog nie wacht nog maar een 4k km om 'm te wisselen.
zolag ge 'm nie te lang in 't rood trekt,goeie olie gebruikt,hij goed afgesteld staat en 'm warm laat worden eer ge vlamt kan da gene kwaad.
 
Wat doet dit hier :?
-> techniek plz

Gewoon lekker laten zitten, die bij die 12000 km is echt wel een veiligheidsmarge ingebakken!
 
Wat de anderen ook al aangaven, je bent er wel erg vroeg bij dan. En ik begrijp dat je broer zelf de zuiger kan vervangen. Nou, dan is dat op een zaterdagmiddag gedaan hoor. Dus dat is het probleem ook niet om nog even te wachten.
 
inrijden moet geen honderden km's hoor
een keer of 10 laten warmdraaien tot hij op temperatuur is en dan rustig gaan rijden na het warmdraaien en alle versnellingen gebruiken dan is hij terug mooi ingereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan