zuiger vraagje wr 400

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Aangezien mijn wr de tijd heeft bereikt voor een nieuwe zuiger vroeg ik me het volgende af.

Vandaag de zuiger eruit gehaald en er zit een A maat in ( standaard volgens verschillende websites. )

ik heb de maat even genomen en kom 94.38 uit ? :?
ofwel scheelt er iets met de digitale schuifmaat

Neem ik dan best een A - zuiger of moet ik de cilinder laten honen of overmaat.

Ik wil de zuiger online bestellen vandaar dat ik niet even langs de winkel kan lopen om de cilinder te laten nameten.

Als het niet anders kan ga ik even langs een verdeler en bestel hem daar.

Maar online zijn ze stukken goedkoper.

Graag jullie advies
 
Aangezien mijn wr de tijd heeft bereikt voor een nieuwe zuiger vroeg ik me het volgende af.

Vandaag de zuiger eruit gehaald en er zit een A maat in ( standaard volgens verschillende websites. )

ik heb de maat even genomen en kom 94.38 uit ? :?
ofwel scheelt er iets met de digitale schuifmaat

Neem ik dan best een A - zuiger of moet ik de cilinder laten honen of overmaat.

Ik wil de zuiger online bestellen vandaar dat ik niet even langs de winkel kan lopen om de cilinder te laten nameten.

Als het niet anders kan ga ik even langs een verdeler en bestel hem daar.

Maar online zijn ze stukken goedkoper.

Graag jullie advies

een zuiger meet men met een schroefmaat, niet met een schuifmaat. en ja dat maakt wel degelijk uit.
en dan meet je dan nog eens op 3 verschillende plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Is het meestal honen dan of kan je ook terug een standaard nemen.
Zover dat ik kan zien kan je 3 overmaten krijgen. Wat doe je dan als je 3 nieuwe zuigers hebt geplaatst.
Nieuwe cilinder of zo ?

precies dan begin je weer opnieuw en laat je de rest van je blok ook gelijk even reviseren
 
even een update ,

Vandaag cilinder laten nakijken welke maat zuiger ik er kan insteken.

Nu krijg ik net te horen dat de cilinder niet meer te honen valt.
Blijkbaar is de nicasil volledig naar de kl..ten.

Dit is wel een heeeeeel dikke tegenvaller.

Nieuwe cilinder kost me iets van 600 euro :( :( :( :( .

Dus dat ga ik waarschijnlijk niet laten doen en dat pokkeding verkopen.....

;( ;(
 
weten jullie toevallig ook of een wr 426 cilinder op een wr 400 blok past ?

ik kan namelijk wel een wr 426 cilinder krijgen
 
ja, gewoon opsturen naar powerseal die leveren je dan metteen de kleinste zuiger erbij en je kan weer verder met je zelfde cillinder.
 
oh ja , daar had ik nog niet van gehoord. Ik wist niet dat het kon , ( hebben ze netjes verzwegen voor me )

en hoeveel kost het me dan ongeveer ?
 
ja is wel een oplossing maar dan is het 200 voor het nicasil , 170 zuiger en honen misschien ook nog of is dat niet nodig als je hem opnieuw laat doen.

shit ik weet niet wat ik moet doen ,

motor verkopen of cilinderwerk.
 
ja is wel een oplossing maar dan is het 200 voor het nicasil , 170 zuiger en honen misschien ook nog of is dat niet nodig als je hem opnieuw laat doen.

shit ik weet niet wat ik moet doen ,

motor verkopen of cilinderwerk.

Nee, honen hoeft niet, cilinder wordt pas gemaakt op nieuwe zuiger.(Dus geen overmaat, maar orginele maat)

Ketting zou ik wel vervangen, is drie tientjes ofzo.

En je hoeft niet eens te wachten denk ik.. Je krijgt andere nieuwe cilinder met zuiger opgestuurd, als je je oude inruilt. :)
 
Laatst bewerkt:
De cilinder is blijkbaar al eens opgeboort tot een 426 ,

Welke maat krijg ik dan terug ?

is het dan een 426 standaard ?
 
zo , ik heb de cilinder binnengebracht voor een nieuwe nicasil laag ,

alleen zijn het onverwachte kosten maar ... dan kan ik er weer even tegen.

Blijkbaar zou de zuiger ook de oorzaak kunnen zijn van het slecht starten s'ochtends.
Als het blok koud is heeft hij minder compressie dan als het warm gedraaid is...

lijkt me wel logisch maar toch maar even afwachten.
 
Je moet de maat zeggen die je wil bij powerseal.
bvb: Je zegt het is van een wr400 uit 1998 dan nemen zij een standaard zuiger van die motor en maken je cillinder ervoor pas. en dan krijg jij de cillinder en bijhorende zuiger terug.
 
ik heb de cilinder hier in belgie bij een crosszaak binnen gedaan,
scheelt het me toch weer de verzendingskosten.
 
Mijn WR 426 lekt olie door het luchtfilterhuis. Weet iemand wat dat kan zijn (carterdruk?) en wat er aan te doen is.
 
ik heb de cilinder hier in belgie bij een crosszaak binnen gedaan,
scheelt het me toch weer de verzendingskosten.


cilinder en motorblok heb ik gisteren binnen gekregen. Motorblok had ik binnen gedaan om de ontsteking los te halen ( geen trekker hiervoor ).
Gisteren en vandaag vol goede moed monteren en vandaag stond hij dus terug in elkaar ,
Na een paar keer starten was hij vertrokken maar ik hoorde de kleppen serieus tikten. Motor direct stil gelegd en klepspeling nagemeten( ik had dat dus eerst moeten doen maar ik ging er vanuit dat deze nog goed was , aangezien ik die dus nagemeten had voor ik een nieuwe zuiger stak )
De nokkenassen staan op de juiste timing op het BDP. Ik heb wel de yz timing op mijn wr maar dat had ik voordien ook al. ( lees inlaat 1 tand verdraait ).

Bij het nameten van de klepspeling heb ik dus op de uitlaatkleppen 0.25 ( moet tussen 0.25 en 0.30 zitten volgens wphb).
Maar op 1 klep van de inlaat ( rechtse naar de uitlaat gekeken ) krijg ik mijn voelermaat er niet tussen. De 2 andere inlaatkleppen staan op 0.15 wat volgens het wphb wel goed is.
Nu is mijn vraag komt dit door de nieuwe zuiger of zouden er shims gewisseld zijn bij de dealer ).
Wat doe ik hier het best aan ? De kleppen heb ik niet losgehaald.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
ja dit is nu in orde,

vandaag heb ik terug de kleppen nagekeken en de shims eens verwijderd , blijkbaar zat het vulplaatje niet juist in de uitsparing waardoor deze hoger stond. Weet ook niet hoe zo iets kan ( ik vermoed met het demonteren van de cilinderkop ofzo ).
Nu staan de kleppen wel juist maar .......
Bij het terug monteren de olieleiding tussen cilinder en cilinderkop breekt er me toch zo geen banjobout af zeker ;( ;( .
Gelukkig alleen de bout en niet de draad in het blok geraakt.
Dus nu weer tot dinsdag wachten om een nieuwe bout te bestellen. K*t.
ik hou jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan