Goedendag allemaal
ik heb vandaag weer lekker een stuk gereden met mijn 42 jaar oude Suzuki Gs1000 en was weer gewoon starten en gaan na de winterstop. Nu heb ik alleen 1 uitdagen met de motor en dat is dat de koppeling op zo,n oude machine niet erg ligt gaat, als ik een uurtje aan het rijden ben heb ik dan ook kramp in mijn handen.
Nu heb ik vorig jaar al een Hydraulische koppeling set geplaatst waar zowel de master als de slave cilinder een zuigerboring van 14 mm hebben. en de motor schakelt perfect maar helaas gaat de koppeling nog steeds wat te zwaar. nu zat ik te denken om de slave cilinder te vervangen voor 1 met een zuigerboring van 19mm. (ik was van mening dat als de zuigerboring van de slave cilinder groter is dan de master dat de koppeling dan lichter zou moeten gaan maar de slag natuurlijk wel kleiner wordt)
Nu heb ik al behoorlijk gegoogled maar kan niet helemaal duidelijk krijgen of het klopt wat ik denk. graag hoor ik jullie ervaringen hierin
Groetjes Edwin Guliker
ik heb vandaag weer lekker een stuk gereden met mijn 42 jaar oude Suzuki Gs1000 en was weer gewoon starten en gaan na de winterstop. Nu heb ik alleen 1 uitdagen met de motor en dat is dat de koppeling op zo,n oude machine niet erg ligt gaat, als ik een uurtje aan het rijden ben heb ik dan ook kramp in mijn handen.
Nu heb ik vorig jaar al een Hydraulische koppeling set geplaatst waar zowel de master als de slave cilinder een zuigerboring van 14 mm hebben. en de motor schakelt perfect maar helaas gaat de koppeling nog steeds wat te zwaar. nu zat ik te denken om de slave cilinder te vervangen voor 1 met een zuigerboring van 19mm. (ik was van mening dat als de zuigerboring van de slave cilinder groter is dan de master dat de koppeling dan lichter zou moeten gaan maar de slag natuurlijk wel kleiner wordt)
Nu heb ik al behoorlijk gegoogled maar kan niet helemaal duidelijk krijgen of het klopt wat ik denk. graag hoor ik jullie ervaringen hierin
Groetjes Edwin Guliker